/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Tekstvisning i IE forskellig
Fra : Crean
Vist : 219 gange
40 point
Dato : 22-09-08 20:25

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der er galt med kodningen på følgende side: www.moegelmose.dk?

Teksten på Index-siden vises forkert i IE, mens teksten på Reference-siden vises korrekt (der mangler stadig finjusteringer :-)

Kommentar
Fra : Crean

Dato : 22-09-08 20:26

Har desværre ikke så mange point endnu at smide efter dette spørgsmål, men jeg har hårdt brug for hjælp

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-09-08 09:05

Jeg vil foreslå du lægger tekst og biller i rammer, så får du styr på billedet så det ikke overlapper ind over teksten.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Crean

Dato : 23-09-08 12:54

Tak...will do, men det er ikke det der er mit problem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-08 16:20
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-08 16:31

Gør som jeg: Brug betingede kommentarer ( http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512.aspx ) og implementer så; "CSS overload/precedense rules" i de relevante stylesheets for, at udmaske og rette de specifikke IE 'ting' i CSS'en.

Eks: http://www.cssboxing.com/

Code-snippet:
Kode
<!--[if IE]>
<meta http-equiv="page-exit" content="blendtrans(duration=3)" />
<![if lte IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/css/ie6.css" />
<![endif]>
<![if gt IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="/css/ie7.css" />
<![endif]>
<![endif]-->

Alle andre browsere end : IE6 (..og versioner derunder), samt: IE7, sér et stylesheet. IE ser derimod både dette ene ..OG det relevante stylesheet, med de specifikke rettelser der skal til for, at siden vises korrekt i browsere fra Microsoft.

</MOLOKYLE>