/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carl Vilhelm Wolff - kuntmaler
Fra : memohe
Vist : 1227 gange
20 point
Dato : 21-09-08 22:59

Jeg har for nylig set et spørgsmål fra "modersvilje" (21.05.05) ang. denne person. Har i år arvet et maleri signeret "C. V. Wulff" eller måske Wolff og under signaturen "11", som kunne betyde 1911. Kan det være din ane, der har malet det?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-09-08 00:21

1000 TAK ! for at du tænkte på
Det kan det sikkert være mín Carl Vilhelm Wolff han var marineingeniør og "amatør-maler"
Han er født i Vangede 02 jun 1880 - død ?

Jeg aner ikke hvad/hvordan han malede så det kan jeg ikke hjælpe dig med,
men jeg ville gerne se dit billede
kan du evt. sende en kopi til mig på E-mail så er du en

De venligste hilsner
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-10-08 10:12

Siden sidst!!

Om maleren C.V. (Carl Vilhelm) Wolff søn af Juliane Moyel
Man har ikke ret mange oplysninger om ham.
Han er født 2.6. 1880, men kender ikke hans dødsår.
Han er uddannet på Kunstakademiet med afgang 1915, debuterede på Kunstnernes Efterårsudstilling 1910 og har udstillet på Charlottenborg 1912, 1914 og 1915.
Ifølge Charlottenborgs katalog 1914 havde han adresse Vesterbrogade 124 i København.
Jeg har søgt ham på Artprice, verdens største database, men her kendes han ikke.
Han er heller ikke omtalt i Weilbachs Kunstnerleksikon.

Jeg har også spurgt Kandu Malerier;
http://www.kandu.dk/spg127129.aspx
Her er nogle links til ganske få af hans værker
det yngste er malet i 1944, så der levede han endnu

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-10-08 20:05

Hej!
Nu har jeg brugt en hel dag på Stads-Arkivet,
og kun fundet at C. V. Wolff rejste til Holland i 1920.

Jeg søgte han død, 1944-1974,
så enten blev han meget gammel,
eller mere sansynligt. han er ikke død i København

MVH
Modersvilje