/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvorfor?
Fra : Laika_pigen
Vist : 671 gange
55 point
Dato : 20-09-08 19:47

Hejsa.

Hvorfor rejser min hund børster og gøer helt vildt når der kommer \sorte\ folk mod os?

Er det fordi min hund er \Racist\???

Hun gør det ikke når det er \hvide\ folk som kommer mod os.

Hilsen Laika_Pigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 19:50

Mon ikke det er fordi, du ikke så ofte har besøg af sorte mennesker??

Hunden bliver vel forskrækket................han er ikke racist, han er bare mørkerad

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 19:51

Altså ikke for at antyde noget ....men hunde og andre dyr er altså meget gode til at fornemme deres ejers evt angst - det smitter af på dyret

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-09-08 19:53

Vi har aldrig besøg af sorte folk. Men bor i et område hvor der bor forholdsvis mange udlændinge.
Ikke Gjellerup eller Volsmose, men nok tæt på.

HAHA ja måske er det fordi hun er Mørkerad.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-09-08 19:54

HelleBirgitte:

Jeg er ikke bange/angste for dem, kan bare ikke lide dem. Måske det har noget med sådan noget at gøre?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 19:56

Citat
Indsæt dit citat her
Det er jeg helt sikker på din hund kan mærke

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 19:56

citat smuttede
Citat
kan bare ikke lide dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 19:57

Da min datter var lille, hilste hun kun på lyshårede personer, når vi var ude og handle... og nej jeg var ikke bange for mørkhårede

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-09-08 19:58

Din hund er ene om det, der er faktisk mange hunde der ikke bryder sig om fremmede=mørke, det kan være pga. lugten, farven eller også dig selv eller den kan mærke de fremmed er bange for den.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-09-08 19:58

Citat
Da min datter var lille, hilste hun kun på lyshårede personer, når vi var ude og handle... og nej jeg var ikke bange for mørkhårede

Men sødt lyder det squ.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 20:00

Vi kendte engang nogle mennesker, hvis Labrador hadede alle puddelhunde - det er ikke altid man kan forklare de kære firbenedes adfærd

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-09-08 20:00

Citat
eller den kan mærke de fremmed er bange for den

Kan min hund mærke en vildt fremmed er bange for hende?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-08 20:04

Citat
Kan min hund mærke en vildt fremmed er bange for hende

netop - mange som nævnt er hunderædde og det kan vovsen mærke - vores går også på neglene når vi møder fremmede med mørk lød og har altid gjort det.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 65 point
Dato : 20-09-08 20:05

se det i øjnene laika_pigen nogen af og har rasictiske husdyr

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-09-08 20:07

Vær opmærksom på, at nogle mennesker ikke kan lide hunde eller er direkte bange for dem. Det vil hunden straks mærke, hvorfor den bliver usikker og kan reagere aggressivt.

Skriver Dyrenes beskyttelse

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/frygtsom

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-09-08 20:08

Tak for svaret miritdk.

Mange tak. *GG* Havde squ ikke troet hun var racist.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 20:11

Muslimer anser hunde for lige så urene dyr som grisse.

Mon ikke hunden kan mærke antipatien fra de mørke--- det tror jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-08 20:26

God hund

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 03:06

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-09-08 09:36

Enig med Nordsted, det er ellers usædvanligt.

Mange udlændinge med rødder i islam, men også hinduer anser hunde som et MEGET lavtstående væsener. Og synes derfor også at folk der har hunde er næsten lige så lavtstående. Hvorfor? Det er noget med, at de ser hunde som i den modsatte ende af spektraet af hvor Gud er. Og at mennesker der har hunde, opfører sig som slaver for hunde, eller andre slags kæledyr, så følgende må være temmelig stupide.
Og Hunde kan selvfølgelig mærke negativiteten og reagere derefter.

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 21-09-08 21:56

Hej Laika_pigen og I andre!
Det er der sgu' da ikke noget at sige til. Vore Vovser har det da lige som nogen af os! Vi er bange for det ukendte og det er mine 2 små Vovser også. Min mening er at hunden føler sig utryg, forvirret og underlegen ved mødet med mennesker der viser afsky for hunden, som det også kan siges! Det er naturligt at være frygsom.

Læs lige på disse links:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=834/sprog=1/grp=3/menu=2/

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/frygtsom

http://www.netdyredoktor.dk/sw21637.asp

Det er ikke en unormal adfærd, men det skal trænes. Jeg går meget op i at mine hunde lærer at forstå disse situationer. Vi har selv venner der kommer fra Den 2. side af Kloden.
De skal dog stadig lære at være vagsomme.
Hunde er "IKKE RACISTER" de forstår bare at en person foran dem ser anderledes ud, så de er bare bange og utrygge overfor det nye.
Jeg vil lige give et andet ex. Begge mine hunde gider heller ikke at gå i deres nye kurve og huler - igen er de bange for det ukendte. Vi mennesker synes da ofte også at det vante er rarest, dog med modifikationer.

Mvh. Bjarne Malik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 15:23

Citat
Hunde er "IKKE RACISTER" de forstår bare at en person foran dem ser anderledes ud, så de er bare bange og utrygge overfor det nye.

Jeg tror OGSÅ at en mørk sender signaler vedr. "urene dyr" som hunden kan mærke