/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Simpel hjemmeside til forening
Fra : ingelein
Vist : 797 gange
25 point
Dato : 20-09-08 19:23

Hej
Jeg vil gerne lave en simpel hjemmeside, som skal supplere et kvartalsblad i et aktivitetscenter.
Hidtil er ændringer i arrangementer blevet vist på "info-kanalen" i vores Antenneforening, som dækker det meste af området, hvor jeg bor.
Det er slut nu til Januar, hvor antenneforeningen får anden "udbyder".

Derfor har jeg en ide om at lave en lille hjemmeside, hvor man kan fortælle om aflysninger, ændringer osv. Det skal ikke være særligt avanceret. Hvilket program kunne jeg anvende til det?
Jeg har personlig mulighed for at have en hjemmeside hos TDC, men det er desværre med et langt og indviklet navn. Vi kommer nok til at få hostet og et godt domænenavn via en udbyder.

Kan I foreslå en ?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-09-08 19:35

Dreamweaver er et rigtige godt program hvor du har et måneder til prøver den gratis.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-08 19:36

Her kan du få 1 GB plads gratis du skal bare have et domænenavn som du kan købe via dem.

Jeg har nu haft webhotel hos dem gratis i 2 år og det har fungeret upåklageligt. Jeg har også et købe webhotel hos dem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-08 19:37

Jeg glemte linket i ovenstående http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-08 19:38

Lyt, Læs ..og Lær:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 20-09-08 19:39

Der er også færdige lavet hjemmesider, du skal bare hente dem her http://www.joomla.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-08 19:40

Udbyder?

Selv bruger jeg: http://www.dandomain.dk/

</ http://www.cssboxing.com/ >

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 20:31

Hej
Foreløbig tak for alle svarene. Det kræver lige lidt tid for mig at få gennemlæst alle forslag.
Ha' en god aften
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-08 21:55

ingelein - prøv www.123hjemmeside.dk

De er præfabrikerede og ganske glimrende.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-08 21:57

Du får mulighed for at lave den størrelse, du har brug for.

Første måned er gratis, så du kan prøve den først.

Kik evt. på min side: www.hannes-menageri.dk , som er lavet i 123hjemmeside.dk - så kan du klikke videre derfra, hvis det har interesse.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 22:02

Hej camillasmoster
Tak for tippet, men det er ikke det rigtige for mig, som ikke er mig, men en fattigt aktivitetshus.
Jeg kender godt hjemmesidens opbygning, men jeg foretrak selv en blog i stedet for den.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-09-08 00:59

Hej cammillasmoster
Tak for kig i din hjemmeside, jeg tror vi har kreativiteten til fælles. Flot fuglebad og gårdhave. Her er der links til mine to blogge,
http://strikinge.blogspot.com
http://strikingeshave.blogspot.com
Der har været lidt stille på bloggen - på grund af overvældende efterspørgsel efter min arbejdskraft andetsteds, men nu er sommeren jo også ved at være ovre og haven kan klare sig med en sidste afpudsning.
Mange hilsner Ingelein

Jeg har været gennem alle forslag nu og skal lige have noget med emails på plads også. Jeg havde aldrig hørt om mailhotel før.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-08 01:37

ingelein - så skal du da også lige se www.rokken.dk (Håndens arbejde) hvis ikke, du kender den. Der er landskamp mellem DK og Norge i hele september.

Hvem får strikket mest til hjemløse, krisecentre mv. - Vi knokler som små gale - strikkepindene er rødglødende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-08 15:25

Jeg må liiiige nævne; at hvis det skal virke blot en 'smule' seriøs, så hoster man ikke en foreningshjemmeside hos 'reklame' finencierede sider som f.eks. 123hjemmeside.dk

Man køber naturligvis et signde domænenavn ..og hoster hjemmesiden siden hos en prof. udbyder, som ikke blander sig i hverken repræsentation ...eller måske vigtigere? ---> indhold !

..men ; Smag & Behag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-09-08 15:43

Hej MOLOKYLE
Tak for indlægget - det kan vi kun være enige om!
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-09-08 16:09

Jow jow molo - hvis man kan programmere!

Jeg har ikke noget programmeringsgén.......... og heller ikke tiden og lysten til det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-09-08 16:18

Hej camillasmoster
Tak for linket til rokken. Jeg har i mange år været medlem af en anden strikkegruppe på nettet - og i det sidste år nærmest passiv - også på maskinstrikkesiden.
Hjemmesiden - ja, jeg har lært at arbejde i Frontpage, men den var der jo pludselig ikke mere. Gad vide om man kan køre med to Office-programmer på een gang, for så er det jo bare at arbejde med Office fra 98 .........hm, hvis det i det hele taget var den.

Mange hilsner
Ingelein - træt efter at have lavet æblemos og gele af to kurvefulde æbler - og der er stadig masser.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-09-08 20:16

Uhhm, send nogle til miiiig

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-09-08 20:38

Hej
Jeg har ledt efter Frontpage EXPRESS i en gratis udgave. Den findes her:

http://www.libris.dk/bm/bilag/hjemmesider_med_frontpage_express/

men jeg kan ikke få skidtet til at virke. Der går et eller andet galt ved udpakningen af filerne.
Er der nogen, der vil være rar at prøve?

Jeg har også installeret en Winzip, så filen skulle nok kunne pakkes ud.

Hvis jeg har en gammel Win 98 skive - hvor Frontpage er på, er det så tilrådeligt at installere den - hvis man overhovedet kan køre med to styresystemer?

Jeg har læst herinde at den ligger på Win 98 - men den er jo ellers i Office programmerne (Dem hvor den er med). Hvordan hænger det sammen? Er jeg helt galt på den ???

Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 24-09-08 11:15

FrontPage Express laver kode til browserne IE 5.5 og IE6.0 ...som forlængst er gået hen og er blevet 'dinosaure' på internet-arenaen. Disse browsere tolkede f.eks. CSS på en 'sær' måde og siderne vil derfor nu se helt vingeskudt ud, hvis man prøver at vise disse i de nyeste browser versioner af f.eks.:

Opera, Firefox, Netscape, IE7, Safari, Konquera, Flock ..og sidste 'skud' på stammen: Google Crome.

Koden som genereres af FrontPage Express er dermed sagt: Forældet !

Hvis du ikke er stærk i kodning, så prøv hellere et af de andre gratis alternativer

På dansk kan anbefales: http://www.download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=redigering&prog=1789&program=Stones%20WebWriter

Udmærket til de fleste 'amatør' sider

..men skal siden ende med at bli' Super-Duper ???

..så ender det nok med, at du må rette en kende til selv ..og evt. bede omhjælp til dette her på kandu.dk i HTML, XHTML, Javascript, Java, CSS osv.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 14:50

Tak for svaret molokyle.

Jeg har lidt erfaring med Frontpage - og er ked af ikke at være i arbejde mere, hvor jeg ofte kunne komme på kursus i diverse programmer. Nu kaster jeg mig over et Frontpage 2003 program som jeg kan genkende meget lidt fra i forhold til de første Frontpage udgaver.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-08 15:19

Ok. ...men husk; at meget af det du så 'sér' efter en tur gennem FrontPage, næppe ser ligedan ud i andre browsere end Microsoft's egen Internet Explorer (..uanset version) !

Microsoft har det med at indføre en bunke features ...som KUN forstås af Microsoft's egne produkter og ikke af alle de browsere-producenter som prøver at følge standarden; anbefalet af www.w3.org

</MOLOKYLE>