/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Opsigelse af job
Fra : Sonie310
Vist : 1469 gange
20 point
Dato : 18-09-08 20:09

Hej.

Jeg er ved at være godt træt af mit job hos forbruger kontakten, hvor jeg skal dele reklamer ud.
Jeg har ikke haft det mere end 1 måned, og der har været utrolig mange problemer.
Bl.a. fik jeg først min kontrakt efter 4 uger fra jeg afleverede den, hvis der er problemer så tager min chef ikke telefonen så han kan vejlede mig, siger til mig at jeg lyver selvom han godt er klar over at det er ham som har fejlet, og min første løn er heller ikke korrekt da der mangler omkring 150 kr. (Ikke det helt store beløb, men når man er på SU så kan man altid bruge dem).

Nu vil jeg skrive en skriftelig opsigelse, men hvad skal der stå?
Og så har jeg ladet mig høre, at man chef skal skrive under på min opsigelse (skal selvfølgelig også selv), men er det et krav? Har nemlig problemer med at få ham til at mødes med mig, så vi kan stå ansigt til ansigt.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 18-09-08 20:12

Du skriver bare du er træt af jobbet og syns du er blevet behandet dårligt og du gerne vil have dine penge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-08 20:24

Du skriver inden 1-10 at du opsiger dit job med en måneds varsel. Eller med omgående virkning. Pr. en dato. Du behøver ikke at begrunde din opsigelse, du kan bare skrive at du opsiger jobbet pr.

Og du er den eneste der skal underskrive opsigelsen.

Vil du have dokumentation for at dit firma modtager opsigelsen inden en bestemt dato, så går du på posthuset og sender din opsigelse anbefalet. Så kommer et postbud ud til firmaet med brevet og firmaet skal skrive under på at de har modtaget brevet, og så har du en dokumentation på at de har modtaget brevet. Du får også en kvittering på posthuset når du sender brevet.

Og så vil det nok være en god ide at melde sig ind i en fagforening. Jeg ved at pengene på en SU er små, men en fagforening hjælper hvis firmaer misbruger unge.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-09-08 20:53

Du skriver da bare en mail til dem her
http://www.fk.dk/Forside

Du har været ansat 1 måned og kan derfor stoppe fra dag til dag. Bare send en mail og lad dem vide hvornår du går med reklamerne sidste dag. Husk at minde dem om de manglende penge. Lønperioden kan dog godt være forskudt, så du først får de penge "du mangler" til den næste lønudbetaling.

Husk at skrive dit lønnummer eller lign med, så de ved hvem du er.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-08 22:14

Hvis du sender mail så har du ingen juririsk dokumentation for at de har fået mailen, det har du hvis du sender den anbefalet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 07:07

Kan man sende en mail anbefalet granne??

Godkendelse af svar
Fra : Sonie310

Dato : 19-09-08 12:48

Tak for svaret scootergrisen.