/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Tilbage til "standard"
Fra : heseda
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 16-09-08 16:28

Hej.
Nu har jeg rodet rundt med værktøjslinier, skrifttyper, palletter osv. og jeg skal gi dig.
Hvordan kommer jeg tilbage til den opsætningen som Dreamweaver havde fra startet - uden jeg skal til at installerer helt forfra??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 16:56

De fleste programmer (eller en del) har en "standard" knap i indstillinger....

Har det ikke det er der ikke de store muligheder andet end geninstallation....

Men det er vel heller ikke noget problem - der burde ikke gå noget tabt af den grund....

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 16-09-08 17:03

Næh - men det tager bare sin tid at installerer programmet igen, og det er nok ikke sidste gang jeg får behov for at vende tilbage til "fabriks" indstillingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 17:04

Så må du jo tjekke indstillinger - det er eneste mulighed...

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 16-09-08 17:07

Og hvordan er det lige jeg gør det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 17:19

Går i funktioner - indstillinger (eller noget i den retning - ved ikke lige HVAD det hedder i Dreamweaver)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-08 17:58

Åben Dreamweaver > gå op i øverste menulinie og vælg Edit rul ned og vælg Preferences... Du kan også bare trykke CTRL u
I den boks der kommer frem kan du indstille Dreamweaver til dit behov og brug.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 16-09-08 18:15

bentjuul:
Ja så langt er jeg også nået, men jeg det får ikke de forskellige palletter eller bokse til at gå tilbage til deres oprindelige udgangspunkt ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 18:51

Så er der bare at konstatere at du må installere igen hvis du vil have "fabriksindstillinger"....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-08 19:34

Jeg har svært ved at se problemet umiddelbart - det er såre enkelt at indstille preference til det site der skal laves.

Det er det første jeg gør inden jeg laver et nyt site - ind at vælge fonts og størrelse, skal det være Unicode, hvilke doctype osv. osv.

Når du nu har investeret i så dyrt et program, så skal det vel også bruges til noget fornuftigt - og intet er løst ved at genindstallere det, hver gang du har brugt det !!!

Brug lidt penge på nogle bøger og lær programmet. Et billigt hæfte som dette http://www.slbooks.dk/shop/books/book.do?action=find&id=2850107 kan bruges, eller kig i disse tutorials http://www.tutorialized.com/tutorials/Dreamweaver/1 under Getting Started.

Her er en norsk side du kan se lidt på http://www.2tp.no/webdesign/dreamweaver/dw_02_sitemanagement.htm det er ret så vigtigt at starte et nyt site rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 16-09-08 20:34

Tak for svaret bentjuul. Jeg har lige vær et på biblioteket og låne det hæfte du omtaler.