/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan ikke åbne filer
Fra : melani01
Vist : 623 gange
19 point
Dato : 14-09-08 18:39

Hej alle sammen

Jeg kan ikke åbne vedhæftet filer på min pc. Er der en der har et godt bud, hvad kan det være årsagen til det og hvad skal jeg dowanload den for at åbne dokumenter altså vedhæftet filer?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-09-08 18:49

Nu skal man jo ikke "bare" åbne vedhæftede filer, hvis man ikke er sikker på afsender.

Der findes vedhæftede filer af mange slags - hvilket format - hvis du ikke har programmet, der håndterer det pågældende format, kan du ikke åbne filen.

Kan du give et eksempel på en fil, du ikke kan åbne?

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 18:58

jo fx arbejdsskema, referater osv før i tiden kunne jeg godt åbne alt men jeg ved ikke hvad jeg er kommet til at slette eller et eller andet i min pc, hvor jeg ikke kan åbne dokumenter, filer osv.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-09-08 19:05

du skal nok gen inst office mm.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-09-08 19:06

Det lyder som almindelige worddokumenter og excelark.
Er du sikker på, at office virker? Kan du f.eks. åbne word og excel?

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 19:11

ok jeg har ikke forstand på pc jeg kan åbne word ja men excel har jeg jo aldrig brugt. Men er der ikke en der kommer med et forslag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 19:28

Hvad sker når du dobbeltklikker på den vedhæftede fil ?

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 19:36

kære refi

Jeg kan ikke åbne den, når jeg prøver at åbne den eller gemme den så kommer der en sort sidde frem. Før i tiden kunne jeg godt åbne den.

Du plejer kommer med nogle gode råd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 19:38

En SORT side....

Er du sikker på der overhovedet er noget vedhæftet og hvis ja - HVAD hedder det (bare det der står EFTER punktum)

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 19:43

jamen ja der er noget i vedhæftet filer, fx i dag kunne åbne den på biblioteket men på min egen bærbar pc

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 19:44

men kan ikke åbne den på min egen pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 19:52

Det er STADIG nødvændig at vide HVILKEN filtype der er tale om - altså HVAD hedder den (efter punktum)

Du vil normalt få en besked om at Windows ikke kender filtypen (navn) og om du vil søge efter et program til at åbne den med....

Får du ikke denne besked er der ikke noget der kan åbnes.....

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 19:54

Jeg får besked på at Adobe Reader ikke kan åbne filen,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 19:56

Adobe Reader er til at læse PDF filer med.....

Så det er nok ikke en PDF-fil du prøver at åbne....

Kom nu lige med det navn efter punktum.....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-09-08 20:19

hvad hedder din fil du vil åbne ?
hedder den .pdf eller .xls i slutningen eller hvad hedder den ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-09-08 20:21

prøv at start word op og se om du ikke kan åbne den

klik filer > åben og så find den fil du vil åben

Tyder på du har fået valt så word dokumenter skal åbne i Adobe Reader i stedet for word ;)

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 14-09-08 20:23

doc.fil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-08 20:35

.doc filer kan normalt bedst åbnes med det program det er lavet i - men du kan hente den her viewer - så burde du kunne åbne - jeg har i hvertfald brugt den netop pga manglende mulighed og det lykkedes

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=95E24C87-8732-48D5-8689-AB826E7B8FDF&displaylang=en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:47

Brug notepad - den åbner ALT og er på alle maskiner....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 20:48

Den kan også hedde notesblok alt efter hvilken winversion du kører med....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-08 20:49

eller du kan bruge openoffice - den danske version er her:

http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-09-08 20:56

Citat
Jeg kan ikke åbne vedhæftet filer på min pc

Er det fra mail du ikke kan åben så højre klik og gem den på computer og åben den der fra.