/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
En underlig novelle/digt
Fra : Kevin_990
Vist : 691 gange
65 point
Dato : 10-09-08 21:38

Vi skulle skrive en abstarkt novelle/digt og et billede skulle ingå hvori der var nogle nøgne pigere der holdte flaske whisky, så ville jeg høre hvad i syntes om den og om der nogle dumme fejl

Sikke en nat!

Jeg er tung i mit hoved, da jeg vågner. Sikke en nat. Det var slet ikke meningen, at det skulle være så vildt i går. Jeg skulle have samlet kræfter til i dag. Gudskelov! ligger jeg i min egen seng. Jeg kan slet ikke huske noget som helst hvad der skete i går. Jeg ruller mine gardiner op og solens stråler blænder mine øjne. Jeg ser på væguret klokken er kvart i syv. Jeg må nok skynde mig hvis jeg skal nå bussen. Jeg smutter hurtigt ind på toilettet, og ser mig selv i spejlet. Mine øjne er knaldrøde og mine pupiller små. Jeg skulle heller ikke have drukket i går. Jeg tager et hurtigt bad og retter på mit hår, og ser efter endnu engang i spejlet. Jo det er mig.

Mens jeg står og venter på bussen tænder jeg en smøg og kigger lidt fortvivlet rundt, så kommer jeg i tanke om at jeg ikke har børstet tænder i morges. Da jeg kommer ind i bussen er luften klam og tyk, buschaufføren ser lidt tykkere ud end sidst, men jeg sætter mig alligevel ned på det bageste sæde. Jeg prøver at komme i tanke om hvad der skete i går, men jeg er bare helt blank. Jeg kigger lidt fortvivlet rundt igen, og jeg kan mærke, at jeg har kvalme mere og mere, så jeg kværner mig helt ned i sædet.
Jeg hopper af foran Føtex og smutter forbi Danske Bank for at se hvor mange penge jeg har brugt. Heldigvis var beløbet ikke det store. På vej hen til Handelsskolen tænder jeg endnu en smøg. Jeg kigger lidt rundt i butikkernes ruder og for øje på de bukser jeg bare skal have.
Klokkerne ringer på Handelsskolen, så jeg løber hurtigt hen til C-bygningen.
Da jeg endelig når første sal, kan jeg se et bjerg af trapper, det næsten som om jeg skal til at bestige et bjerg af skarpe sten. Trin efter trin bestiger jeg bjerget og jeg er bare lige ved at kollapse.
Timen begynder og jeg har ikke forberedt mig til i dag så jeg stirre ud ad vinduet og tænker på min dejlige seng, som venter på mig. Læren står og forklare noget som jeg overhovedet ikke kan forstå. Jeg kan mærke at min kvalme bliver støre og jeg begynder at få hovedpine. De næste timer bliver langtrækkende og føltes som om der er gået et helt år.
Endelig fik jeg fri, jeg kunne bare ikke lade være med at tænke på min dejlige seng.
Da bussen ankom lignede buschaufføren sig selv igen, men lugten var stadigvæk vammel. Da jeg endelig ankom til mit hjem, vadede jeg bare ind og kastede mig i sengen og faldt i søvn.
Klokken blev syv, så jeg stod op og lavede mine lektier. Dagene gik så småt. Så blev det endelig fredag og så skulle jeg ind og købe de busker jeg havde været på udgik efter.

Det begyndte at blive sent på aften. Så skal jeg gøre mig klar til at gå i byen. Jeg tog mine nykøbte bukser på og ringede til Emilie for at høre, om hun kom med, det gjorde hun selvfølig.

Jeg lånte mine forældres bil og tog hen til Emilie. Døren hos Emilie står altid åben, så jeg går bare ind. Der står hun og er klar til at tage ind i byen. Så drager vi afsted til en af hendes venner for at holde en forfest. Der en fed stemning, og alle drikker sig vældig fulde. Emilie er ved at være godt fuld, drinksene ryger lige ned i mavesækken på hende, senerehen tager hun en flaske whisky og begynder at danse og fjolle på bordet. En af hendes venner når lige at få taget et billede, imens hun står halvnøgen med en flaske whisky i hånden. Jeg er i gang med at snakke med en som jeg overhovedet ikke kender om ligegyldige ting. Stemningen begynder at forsvinde, så er der flere mennesker som begynder at tage hjem.
Jeg hører væguret bippe. Jeg er tung i mit hoved, da jeg vågner. Sikke en nat. Gudskelov! ligger jeg i min egen seng. Jeg kan slet ikke huske noget som helst hvad der skete i går. Jeg ser på væguret klokken er kvart i syv. Det er lørdag så jeg lægger mig til at sove videre.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-09-08 21:47

væguret = vækkeuret ???

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 10-09-08 21:51

hehe mit word rettede det hele tiden fra vækkeuret til væguret

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 75 point
Dato : 10-09-08 22:29

Den/det novelle/digt kan du ikke få den bedste karakter for. Der er så mange fejl.

Tænk over, hvad det egentlig er, du har skrevet.

Eks. :

"Da jeg endelig når første sal, kan jeg se et bjerg af trapper" Skal du op på 4. sal ?????

"Jeg lånte mine forældres bil og tog hen til Emilie."

"Så drager vi afsted til en af hendes venner for at holde en forfest. Der en fed stemning, og alle drikker sig vældig fulde."

Der er ingen sammenhæng i det, du har skrevet. Det hele handler om at du har drukket dig fuld den ene weekend efter den anden. Det er måske det indtryk du vil have ,at din lærer skal have af dig????

Der er flere stave/grammatiske fejl, end den som piaskov fandt.

Hvis du tror, at word kan rette dine fejl, så har du taget fejl.

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 10-09-08 22:39

ja det skulle handle om at være fuld udfra billedet, men er der mange grammatiske fejl, har lige rettet dem du nævnte

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-09-08 07:58

Men den er jo på ingen måde abstrakt.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-09-08 10:46

Den er god, og beskriver faktisk virkligheden ret godt.

Syndes også den er ret velskreven.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-09-08 19:21

Kevin, - ved du hvad ordet "abstrakt" betyder? Det, du har skrevet, er ikke en abstrakt novelle.

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_990

Dato : 11-09-08 19:45

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-08 19:55

Selv tak, jeg håber, du har fået ændret i din novelle/digt