/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
MS SQL SERVICE MANAGER ???
Fra : ingelein
Vist : 518 gange
37 point
Dato : 10-09-08 20:28

Hej
Da det er en arvet Pc, støder jeg på ting, som jeg ikke aner en di..e om. (Heller ikke om detteher)
Hvad er en MS SQL Service Manager - og har jeg brug for at den sidder i højre side af min processlinje?
Totalt uvidende
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 10-09-08 22:08

Den viser bare du har en SQL server installeret på PC'en, men hvis det ikke er en du bruger kan du afinstallere den, eller deaktivere den i tilfælde af du kunne få brug for den senere.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 22:36

Hej Berno82
Hvad skal denne server bruges til? Pc'en har været min søns hjemmearbejds PC. Måske har han haft brug for denne funktion i "embedsmedfør?. Han er værktøjskonstruktør og har i travle perioder arbejdet hjemmefra.
mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : berno82

Modtaget 37 point
Dato : 10-09-08 22:49

En SQL server administrerer en eller flere databaser, men hvis det har været din søns hjemmearbejdsplads har det højst sandsynligt været noget han har brugt i embedsmedfør, men de databaser den har brugt er sikkert slettet og hvis du ikke skal bruge den kan du med fordel afinstallere den da den sandsynligvis bruger en del RAM.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 10-09-08 22:50

Afinstallationen kan dog i nogle tilfælde drille lidt, men på microsoft's hjemme er der løsninger på dette.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 23:20

Ok Berno82
Jeg vender tilbage når jeg har prøvet med dit forslag til at fjerne den - eller i det mindste at deaktivere den.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 22:19

Tak for svaret berno82.
Tak for forklaringen - det er altid bedre end "YT".
Mange hilsner Ingelein