/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
frame site hvor en frame skal "refresh" ~
Fra : runebune
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 14-03-03 00:30

Hvordan får man fra en frame refresh'et en anden frame på en frame site.
Jeg har set lidt på meta tags men kan ikke helt se at de virker.
Jeg kan sagtens på den samme frame som meta bliver exe fra til at refreshe... -men ikke en anden frame.

Eksempel:
-------------------------------------------
En side der består at 3 frames. top/bund/midt
Jeg vil nu have at bunden bliver refresh'et af en commando i midten.
-------------------------------------------

Jeg bruger også php hvis der skulle være nogle funtioner til det der i kender.

Rune

Kommentar
Fra : starchaser

Dato : 14-03-03 18:58

Prøv denne her :

<script language=javascript>
function ChangeMoreFrames(strVar) {
MyParams = strVar.split(',');
var i = 0;
while (i < MyParams.length) {
newurl = MyParams[i];
target = MyParams[i + 1];
parent.frames[target].location.href = newurl;
i++;
}
</script>

call it by:

<a href="Javascript:ChangeMoreFrames('url-1,target-1,url-2,target-2')">click here</a>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-03 21:57

<a href="din_bund.html" target="bund">Refresh Bund Frame</a>

Du loader simpelthen bund siden ind igen, men det var måske ikke det ?
...ellers ser starchasers løsning fornuftig ud. Du kan jo rette den til så der kun kaldes med en URL.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-03 09:20

Du kan også bruge onClick="javascript:parent.framename.location.reload()" på det element der klikkes f.eks et billede.
framename er navnet på frame der skal refreshes.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-03 23:03

Juhuu... Det er 5 mdr. siden du stillede spørgsmålet. Virkede nogle af vores forslag? Hva' med lidt respons?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : runebune

Dato : 18-08-03 10:17

Tak for svaret molokyle.