/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Meget mystisk !
Fra : Højris
Vist : 973 gange
50 point
Dato : 07-09-08 13:06

Bor på sydfyn op ad en skov.
Og så har jeg høns.
I hønsegården er der en hasselbusk, i hvilke hønsene har valgt at lægge deres æg.

I går så jeg at der var 2 æg samt at en høne var i gang med at fabrikere yderligere et stk.
Men i dag, da jeg var ude for at hente dem, var de væk

Det er så ikke første gang, men nu er det begyndt at undre mig.

Og så er spørgsmålet HVILKET dyr er i stand til det, der var ikke spor af skaller,eller andet ????

Det må siges at være mystisk.
Højris

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-08 13:11

Skader, mår, ilder, egern er da nogen forslag på dyr der stjæler æg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-08 13:19

Naboen - børn - landstryger.....

Ja der er mange muligheder

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-09-08 13:20

Ræven efterlader som regel ingen skaller, men tager ægget meget forsigtigt i munden og bærer det hen hvor den kan spise det i ro og mag. Det gør "vores" ræve.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 25 point
Dato : 07-09-08 16:50

Du har oplevet en rev bag øret

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-09-08 18:32

Du troede vel ikke at reven ville koge æggene der den stjal dem.
alimak

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-09-08 12:56

Ja en ræv bag øret ! det lyder nok sansynligt,men ikke i hønsegården.

Ræven og ilderen er frikent, da alle hønsene er der endnu. ( hele 3 af slagsen )
Jeg har talt med en kolega, der bor på en tilsvarende biotob,han kender problemet.
Men han siger at det er rotter, fy fanen, har dog ikke set andre tegn på rotter.
akle en rev bag øret bliver nok det nærmeste, indtil hvidere

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 14-09-08 13:00

Tak for svaret akle.

Jeg sysler lidt med tanken om et trådløst webcam, det ku være sjovt at se hvad det er for en fætter.