/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad giver større fradrag?
Fra : zzup
Vist : 2520 gange
50 point
Dato : 02-09-08 12:44

Hey. Jeg er jo ny herinde. Derfor har jeg tænkt mig at prøve at stille et spørgsmål :)

Mit spørgsmål går ud på, hvad der giver et fradrag på selvangivelsen. Det er jo nok almen interesse hvordan man kan få lidt flere penge til sig selv :)

Jeg kan komme med det, hvad jeg ved der giver et større fradrag.

1) Kørselsfradrag (Befordring)
De første 24 km:    intet fradrag
25 - 100 km:   1 78 øre pr. km
Over 100 km:
89 øre pr. km
Dvs har man over 24km tilsammen (frem og tilbage) giver dette et fradrag.

Kom med de tips, I ved, kan resultere i et øget fradrag :)

Alle som kommer med tips, deler points. (Hvis det da er muligt) :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-08 13:00
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-08 13:01

1) Det er kun de km. der i intervallet 24 km/dag til 100km/dag der giver det store fradrag.
2) De kilometer der er i intervallet fra 100km/dag til undeligt mange km/dag giver det lille fradrag.
3) Du kan få større fradrag end den korteste rute, hvis du kan sandsynliggøre at det er den mest naturlige og mest fremkommelige rute ml. hjem og arbejde.

Man kan ikke dele point.....

mvh berpox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-09-08 13:40

Køb et hus....

Det giver mere fradrag men også større udgifter....

Og det gælder vel egentlig også ved at køre langt i bil

Fradrag kræver dokumentere udgifter..... (så mindre fradrag tyder på mindre udgifter)

Fiduser er et andet emne....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 02-09-08 13:41

Du kan jo også gå ud og låne en masse penge og trække renterne fra.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 02-09-08 14:32

Fradrag er stort set altid = tilhørende udgifter.

Skule jeg lige komme med en der kunne gi et plus på bogen laaaaaangt ude i fremtiden
er det da lige fradraget i topskat ved indbetaling på en pensionsopsparing.

Ellers mener jeg ikke der er nogle fradrag der er så store at de kan betale den udgift der er i forbindelse fradraget.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 02-09-08 15:15

få dig en pension, fradrag i den personlige indkomst

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-08 15:28

Hvad er det dog for et dumt spørgsmål, hvad der giver større fradag på selvangivelsen.
Det kan alle og enhver da se når de udfylder selvangivelsen.
Der er fradrag for renter, dobbelt husførelse, kørselsfradrag nm.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-08 18:43

Der er vist noget om Klumme`s kommentarer i forhold til hawaii7.(En anden tråd).

Citat
Hvad er det dog for et dumt spørgsmål, hvad der giver større fradag på selvangivelsen.

Der kan da godt være personlige fradrag,der ikke er påtrykt selvangivelsen.Som man selv skal oplyse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-09-08 06:59

Det største fradrag du kan opnå i skat er ved at tegne en ratepension. Indbetal fx 250.000 kr. pr. år og træk det fra i skat! "Fidusen her er, at hvis du har råd til at indbetale så meget, så har du en indkomst, hvor du betaler - godt og vel - topskat. Når de så skal udbetales, vil det ligge under topskat (jeg ser brot fra folkepension, ATP, SP osv her)og du skal fx kun betale 33% i skat i stedet for 70%.
70% af 250.000 kr. = 175.000 kr. 33% af 250.000 kr. = 82.500 kr. sparet skat pr. år fx = 92.500 kr.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-09-08 16:44

Meld dig ud af folkekirken, så skal du ikke betale folkekirkeskat
http://www.ateist.dk/baggrund/udmeldelse_af_folkekirken.html