/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Engelsk kort oversæt. 180 ord
Fra : Kevin_990
Vist : 1029 gange
35 point
Dato : 31-08-08 21:05

One of the biggest successes of danish movies is undoubtedly Olsen-Banden. The audience loved the first movie. Both old and young people liked the determined and gifted “Egon”, the boyish dreamer “Benny”, and the constantly concerned and nervous “Keld” with the colourful wife “Yvonne”.

One of the most typically theme of the movie is the little man fighting against the society most powerful . On and on lawyers, speculators, and bigger businessmen are cheating Egon, but with indomitable optimism (is he) refusing (him) to give up. Egon has a plan, a brilliant plan, and if a plan is failing, does Egon have a new plan and a better. Egon does find on the incredibly thing??, and even though he ends behind the jalls heavy gates in the end of every movie, cheat,(is), the clever one cheating anyhow the less clever one, before he ends in the dark jall, do the culprits also have little suffering defeats. Actually the movies loser is not Egon Olsen an Benny and Keld, but the insensitive and powerful, for who fortune and power is more worth than the little mans rights to a decent life.

En af dansk films storste succeser er uden tvivl Olsen-banden. Publikum elskede den første film. Både gamle og Unge syntes om den beslutsomme og begavede Egon, den drengede drømmer Benny, og den konstant bekymrede og nervøse Keld med den farverige kone, Yvonne.
En af filmenes mest typiske temaer er den lille mands kamp mod samfundets mest magtfulde. Gang på gang snyder sagførere, speku¬lanter og større forretningsmænd Egon, men med ukuelig opti¬misme nægter han at give op. Egon har en plan, en genial plan, og hvis en plan mislykkes, har Egon en ny og bedre plan. Egon finder på de utroligste ting, og selv om han ender bag fængslets tunge porte i slutningen af hver film, snyder den kloge alligevel den mindre kloge, for før han ender i det mørke fængsel, har også skurkene lidt nederlag. Filmenes egentlige tabere er ikke Egon Olsen og Benny og Keld, men de følelseskolde og magtfulde, for hvem rigdom og magt er mere værd end den lille mands ret til et anstændigt liv.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-08 22:20

Ja skal du have karakterer eller hvad? Du får et ti tal.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-08 22:27

Det er nogle stavefejl.
alimak

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 31-08-08 22:55

om der nogle fejl og evt lidt rettelse?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-08 23:53

One of the greatestsuccesful movies is undoubtedly Olsen-Banden. The audience loved the first movie. Both young and old people liked the determined and gifted “Egon”, the boyish dreamer “Benny”, and the constantly concerned and nervous “Keld” with his colourful wife “Yvonne”.
One of the most typically themes of (in?)the movie is the little man fighting against the most powerful in society...........

Desværre ringer telefonen...
skriv tilbage, hvis ingen andre overtager efter mig
hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 00:29

On and on Egon ist cheated by lawyers, speculators, and wealthybusinessmen but with indomitable optimism he is refusing to give up. Egon has a plan, a brilliant plan, and if one plan is failing, Egon does havea new plan and a better plan one. Egon is very ingeniously and very creative, although he finally is ending behind the heavy gates in jail at the end of every movie. The clever one cheating the less clever one, but before he is ending i
up in the dark jail, the culprits also have to to suffer a defeat.Actually the loosers in the movieare not Egon Olsen, Benny and Keld, but the insensitive and powerful, to whomfortune and power is of greater value than the little mans rights for a decent life.

Hm...... Engelsk er kun mit næstbedste sprog efter tysk, men dette er mit bedste bud - og jeg har lavet en del om på dine sætninger. Hvad er det nu det hedder: take it - or leave it
Mange hilsner Ingelein og lad mig så høre, hvordan det går

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-08 00:59

Det heder ikke jalls. jails mener jeg.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 35 point
Dato : 01-09-08 10:37

Hej
Det var vist for sent for mine øjne. En del ord er blevet sat sammen uden mellemrum. Det klarer du vist selv at rette - også manglende mellemrum mellem punktum.

Nb. Kunne Du ikke bruge den elektroniske ordbog og benytte dig af stave og grammatikrettelser?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Kevin_990

Dato : 01-09-08 22:02

hvilken elektronisk ordbog..

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_990

Dato : 01-09-08 22:03

...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-08 23:14

Hej

Når Du i Word i menuen HJÆLP skriver "ordbog" kommer der blandt mange forslag til emnet dette frem:
Oversætte tekst
Noget af det, der står i dette emne, gælder ikke for alle sprog.

Brug tosprogede ordbøger til at slå ord og korte sætninger op i ordbogen på et andet sprog, eller få en råoversættelse af ord, sætninger eller et helt dokument vha. maskinoversættelse via World Wide Web.

Klik på Opslag i menuen Funktioner.
Vælg Oversæt på listen Søg efter.
Klik på OK for at installere de tosprogede ordbøger og aktivere oversættelsestjenesten via opgaveruden Opslag, hvis det er første gang, du bruger oversættelsestjenesterne.
Marker de sprog, du vil oversætte fra og til under Oversættelse i dialogboksen Opslag for at ændre de sprog, der anvendes i oversættelsen. Hvis du eksempelvis vil oversætte fra engelsk til fransk, skal du klikke på Engelsk (USA) på listen Fra og på Fransk (Frankrig) på listen Til.
Bemærk! Klik på Indstillinger for oversættelse, og vælg derefter de ønskede opslagsindstillinger for at tilpasse de ressourcer, der skal anvendes til oversættelse.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Tryk på ALT, og klik på et ord for at oversætte et bestemt ord. Resultaterne vises under Oversættelse i opgaveruden Opslag.
Marker ordene, tryk derefter på ALT,og klik på det markerede for at oversætte en kort sætning. Resultaterne vises under Oversættelse i opgaveruden Opslag.
Klik på Oversæt hele dokumentet under Oversættelse i opgaveruden Opslag for at oversætte et helt dokument. Der vises en oversættelse af dokumentet i webbrowseren.
Skriv ordet eller sætningen i boksen Søg efter, og klik derefter på Start søgning for at oversætte et ord eller en sætning.
Bemærk!

Microsoft Office OneNote 2003 understøtter ikke ALT+klik. Brug højre museknap (højreklik), og klik på Slå op i genvejsmenuen.
Hvis du vil oversætte tekst, skal du muligvis også installere systemunderstøttelse til flere sprog.
I Microsoft Office Outlook 2003 er opgaveruden Opslag kun tilgængelig, når du læser eller opretter e-mail-meddelelser.

hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-08 23:40

Ingelin
Nu er det ikke alle der har Office pakken eller word i sin pc da det koster penge.
Du skriver som om du ved at han har word instaleret.
alimak

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-09-08 00:04

Hej alimak
Det har du desværre vist ret i. Men jeg gik ud fra at man som skoleelev har Word installeret i hvert tilfælde på skolens pc'er.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-08 20:06

Se, jeg fatter jo ikke, at nogen gider lave skoleungernes lektier. Det er ligesom at tisse i bukserne.....det varmer nu og her, men når disse hjælpende hænder ikke er der mere, tjaeee så daler karaktererne.

Ja ja den er go nok; Den er adresseret til dig Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 20:25

Hej Klumme
Du har ganske ret - men vedkommende havde gjort al forarbejdet og selv gjort noget ved det.
Så gider jeg godt, når jeg ellers har lyst. Jeg holder jo også selv sproget vedlige og må slå op af og til.
Har et fint eksempel med mit barnebarn, som lige med lidt hjælp fra farmor i det daglige fik hevet en god eksamenskarakter i land .......... og jeg var ikke med
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-08 20:31

Oki doki...Det er jo heller ikke "højsæson" nu, men der er dælme ryk på lige inden sommerferien. Tillykke med barnebarnets karakterer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 21:11

Hej Klumme
Ja, lige i eksamenstiden var der nogen, det gik op for at skoleåret var gået uden at der var gået ret meget ind på lystavlen. Og i de tilfælde kunne det vist hverken gøre fra eller til med en oversættelseshjælp fra "kandu" .
God aften
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-08 23:03

Guten selv abend...nacht *ss* Ja det var tydeligt, at de ikke kunne stave til ordet bog. Men okay, de fik jo heller ikke økonomisk støtte til deres studier, idet de ikke kunne stave til "SU" LOOO

Schön schlafen lieber