/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvor står det i bibelen?
Fra : werter
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 26-08-08 17:16

Omtrent sådan husker jeg det:
Jesus blev engang spurgt om hvor Gud er - oppe i Himlen?.
Nej, svarede Jesus; han er inde i dig selv.
HVOR finder jeg dette citat? Hos Lucas?
Jeg vil nærlæse sammenhængen
Vl h Werter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-08 18:07

Hvis ikke du får et brugbart svar på kandu, så prøv at stille spørgsmålet her

http://www.religion.dk/artikel/48648:Spoerg-om-kristendom--Den-Gud-vi-ikke-forstaar

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-08-08 18:07
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 26-08-08 18:12

Iflg http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/SoegIBibelen.aspx står det ingensteder, så det er nok ikke ordret citeret eller osse hører det til en anden udgave.

Men Baden Powel blev engang spurgt: "Hvor kommer Gud ind i billedet". Svar: "Ingen steder. Han er her allerede". ... lisså frit citeret.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-08-08 18:14

Side 9 så vidt jeg husker.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-08 18:53

I Lukas evangeliet står der:

En dag spurgte farisæerne Jesus: »Hvornår kommer Guds rige?« Han svarede: »Guds rige kommer ikke sådan, at man uden videre kan se det. 21Der er ingen, der vil kunne sige: 'Se, her er det!' eller: 'Dér har vi det!' Nej Guds rige er midt iblandt jer og inden i jer.«

Taget fra http://www.udfordringen.dk/bibel/kapitel.php?ID=42&nr=17

Er det det du tænkte på?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-08-08 18:54

kap. 17 vers 20 (Lukas)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-08 19:30

Du skal folde dine hænder når du ligger i sengen og spørge vores far i himlen.
Han skal nok svare dig.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-08-08 19:44

Citat
kap. 17 vers 20 (Lukas)

Guds rige og Menneskesønnens dag

v20 Da farisæerne spurgte Jesus, hvornår Guds rige kommer, svarede han: »Guds rige kommer ikke, så man kan iagttage det; v21 man vil heller ikke kunne sige: Se, her er det! eller: Se dér! For Guds rige er midt iblandt jer.«

Godt set Helle Birgitte

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 26-08-08 20:12

Tak for svaret HelleBirgitte.
Det var lige præcis, hvad jeg søgte!
Hvad Jesus så end mente med, at Guds rige er inden i os...
Og tak fordi du samtidig gjorde mig opmærksom på "Bibelen på hverdagsdansk".
Bedste hilsener fra
Werter

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-08-08 20:16

Tak skal du ha´

Også tak til iah for opbakning

Mange hilsner fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 26-08-08 21:04
Kommentar
Fra : BarkeBillen