/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kan man male et badekar
Fra : morkaren01
Vist : 7991 gange
100 point
Dato : 24-08-08 20:33

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af et typisk 70'er badeværelse, grønne fliser, grøn håndvask og grønt badekar. Har tidligere fået skiftet toilet til hvidt og overvejer nu, at skifte håndvask og evt. male badekarret. Fliserne er egentlig ok pæne.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-08 20:35

nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-08 20:37

Citat
Kan man male et badekar

JA....

Så kan du bagefter bruge det til blomster

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-08-08 20:43

Tjooo , det kan man godt - men hvis du vil være sikkker på et godt resultat, skal du ha´prof hjælp
f. eks her
http://www.remaljerings-selskabet.dk/

Men vil du ha´ tips til gør - det selv - så se her http://www.boligtorvet.dk/home/boligforum/visentry.aspx?entryid=X01680E3AA6E5409FC125670D004E8F38

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-08-08 20:47

Se mere gør-det-selv-badekar her:
http://www.bygogbolig.dk/blogvis.php?id=1804

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-08-08 21:27

Du kam ikke male dit badekar! med mindre det er af træ!.
an kan ikke male på emmallie. Du kan måske klare dig med en bruser?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-08-08 21:33

Kan jeg male mit badekar?

Mit badekar er grønt! Jeg kunne godt tænke mig at male det i en anden farve. Kan det lade sig gøre?

Badekarret kan males med en syntetisk autolak, men du skal være meget omhyggelig både med forarbejdet og med påføringen, som foregår med spray. Endvidere skal den gamle maling sidde helt fast overalt, og så er der ingen garanti for holdbarheden.
Først skal karret matslibes og renses med grundrengøringsmiddel eller vand tilsat lidt eddikesyre.
Dernæst skal du sørge for effektiv afdækning, inden du sprayer malingen tyndt på.
Hellere flere gange tyndt end én gang for tykt, så malingen løber.

Taget herfra

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=1105&a=2748

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 21:34

Det holder ikke, at male et badekar.
Lige meget hvad gør det selv blade og sites siger.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-08-08 21:42

Teil jeg tror desværre du har ret - men morkaren01 - prøv at se her - det lyder da effektivt

http://www.farve-forum.dk/atmosani.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 22:01

Din ide med autolak er nok den bedste HelleBirgitte.

Men ikke noget for gør det selv manden/kvinden.

Hvis jeg skal prøve selv, vil det være med hammerlak.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-08-08 22:08

Tror du har ret Teil - men kender godt det med et 60´er badeværelse, som man ønsker shine up -

Vi valgte at flytte ( dog ikke kun pga badeværelse)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-08 23:42

Netop 60-er grimme 60-er kar.
Der opstod firmaer som påstod de kunne gøre underverker
med badekar, det blev som nye, men ikke ret længe.
Der var mange som følte sig snydt.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 25-08-08 21:40

Tak for svaret Teil. Kort og præcist. Og tro mig, jeg er træt af halvdårlige råd. Jeg har besluttet, at beholde mit grønne badekar indtil videre. Jeg var i tvivl om det var dig eller Helle-Birgitte, jeg skulle give point, desværre kunne jeg ikke give jer begge, eller kan man???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-08 21:54

Nej du kan give én points
HelleBirgitte har altid gode svar, måske hendes tur næste gang.
Nu er det jo ikke points der tæller men et svar der kan bruges.