/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ny forbindelse via router??
Fra : return
Vist : 944 gange
63 point
Dato : 22-08-08 12:03

hej har en linkesys router model WRT54G den har været sat op et andet sede i byen på gennem et stofa modem men nu vil jeg så sætte en op hjemme hos mig også gennem mit stofa modem men der sker ikke en dyt har trykket på reset knappen på routeren men ved ikke rigtig hvordan man sletter hele routerens indhold fra der hvor den sidst var sat op og når jeg prøver hjemme hos mig skriver den også at det netværk der er på min pc ikke stemmer overens med det jeg prøver at lave nu hvordan sletter man den tidliger trådløse forbindelse fra sin pc for at kunne starte helt fra nul i gen nogen der kan hjælpe mig er ikke den store nørd til dette her

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 12:04

har kun ialt 63 point at gøre godt med men håber der er nogen der har mod på at hjælpe alligevel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-08 12:07

At resette routeren kræver ret lang tid, eller det føles sådan når du bare står og trykker på knappen som bør holdes inde mindst et halvt minut.
Det bør ikke være et problem at skifte til en ny forbindelse, Windows finder selv din nye router, bagefter kan du, hvis du har lyst, slette de andre forbindelser, men hvorfor det ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 12:13

er der så en bestemt måde man skal slette den på eller holder man bare knappen inde i små 30 sek er den så klar til nuy opsætning skal man da ikke det den anden forbindelse dur jo ikke mere når man flytter sin router hjem til sig selv efter den været brugt på en anden address via modem fra stofa eller ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-08 12:23

Har du kigget på installationsguiden her?

http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=application%2Fpdf&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWRT54Gv5-EU_qi%252C0.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130831948076&ssbinary=true&lid=

Typisk kan du fra din PC, koblet op med et netværkskabel til routeren, skrive routerens IP-nummer og få adgang til at ændre alle opsætninger, herunder slette de gamle (det er nu sjældent nødvendigt)

Kommentar
Fra : me67

Dato : 22-08-08 12:33

Reset af router.: Hold "Reset" knappen inde i 10 sec.

Login på router efter reset.: Skriv http://192.168.1.1 i din web-browser

Brugernavn og password til login på router efter reset.:
Brugernavn.: (skal være blank) ellers prøv med "admin"
Password.: admin

Så er du nu klar til at konfigurere routeren på ny.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-08 13:49

Stofa accepterer KUN 1 opkobling (har vi vist været inde på tidligere )

Denne ene opkobling skal så være din router
AlwaysOn SKAL være slået fra på Stofas hjemmeside (dine sider)
Derefter skal routeren opkobles som værende din komputer.

Hvordan den bliver "ren" så den selv kobler op skal jeg lade være usagt (mon ikke me67´s forklaring løser dette)

Efter routeren er godkendt af Stofa er det dem underordnet HVAD du kobler på routeren idet det er den der fungerer som komputeren...

Så dit logon skal laves i routeren. (derefter slåes AlwaysOn til igen)

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 14:16

så er jeg her igen denne gang er der kommet hul godt nok stadig med kabel fra router til pc

hvilken kanal skal man bruge inde i sin router

og hvordan er det nu med sikkerheden er der ikke noget man skal slå til eller fra

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 14:28

er lige inde i trådløs sikkerhed

hval skal man vælge : wpa personal - wpa - wpa2

WPA-algoritmer: skal man her vælge TKIP eller AES

der står også det her WPA delad nyckel: hvad skal man skrive her der står en masse tal og bogstaver

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 14:36

vender tilbage senere idag med mit problem

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-08-08 14:43

skal man aktivere eller deaktiver Trådlös MAC Filter:????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-08 14:46

Deaktivere først og så når det virker kan du sætte sikkerheden, kom nu først i gang helt uden sikkerhed, det er nemmest og når der så er hul igennem, så sætter du sikkerheden op

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 63 point
Dato : 22-08-08 18:43

STOFA net er normalt basseret på et coax tv kabel, hvilket vil sige, at alle stofa abonnenter i dit område, bruger det samme kabel, når de er på nettet.
For at stofa kan holde styr på sine abonnenter, og sørge for, at e-mail kommer frem til de rigtige modtagere; så er de nød til at have et ID på dig. - Denne ID bruger du ikke, når du sætter routeren op på stofa-nettet.

Find din aftale med stofa, frem og have den ved hånden, når du har sat din router til. - Fra nu af, skal routeren blive siddende.
Sæt din PC til routeren, og via din browser, kalder du den specielle hjemmeside, som står på din aftale. Det er den eneste du kan få fat i på nettet, på nuværende tidspunkt.
Her genregistrere du dig med de oplysninger der står på din aftale. - Alt efter trafiktætheden på nettet, går der lidt tid, hvor din nye registrering bliver aktiveret.

Det dersker, er at du bliver indentificeret med din routers MAC adresse, i stedet for din PC's netkorts MAC adresse. - Disse to MAC'er er forskellige.
Det er den der er dit ID over for stofa.

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-08-08 17:56

kommer igen senere i weekenden for har ikke fået løst mit lille problem med det pokkers trådløse endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-08 18:04

Studer indlægget fra severino godt, han er en som ved noget om Stofas bredbånd, det gør jeg ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-08 19:37

RETURNere lige til det kabelforbindelse, indtil du har hul igennem, så kan du siden hend junglere med det trådløse!

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-08-08 14:06

hej igen

er igeg ved at prøve at få sat min router op til mit stofanet via modem men er ikke klar over om jeg skal bruge

Statisk iP - DHCP-eller PPPOE nogen der ved hvad man bruger når man bruger stofa som udbyder

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 24-08-08 15:47

Tak for svaret severino.