/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Min bruser drypper
Fra : morkaren01
Vist : 16473 gange
100 point
Dato : 21-08-08 20:51

Hjælp, min bruser drypper. Hvis jeg skruer bruseren og bruserslange af, drypper det, men der er ikke umiddelbart nogen pakning, der kan skiftes. Skal jeg ha' helt nyt blandingsbatteri?? Og hvad tager en håndværker for at skifte et blandingsbattri, bare sådan i ca. kr. Har desværre ikke mulighed/kræfter til at skrue det af/på selv. Skal der altid lukkes for vandet hvis der skal skiftes et blandingsbatteri??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-08-08 21:01

I regelen er nok at skiftte pakningen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-08-08 21:04

Men du er nød til at lukke af for vandet imens

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-08 21:11

Du opdager med sikkerhed om det er nødvendigt at lukke for vandet.

Gå bare i krig med ventilen.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-08 21:16

Hjælp, min bruser drypper. Hvis jeg skruer bruseren og bruserslange af, drypper det, men der er ikke umiddelbart nogen pakning, der kan skiftes.
PAKNINGEN ER INDE I SELVE ARMATURET OG SKAL SKILDES AF FOR AT SKIFTE DEN, NOGLE MODELLER HAR EN GUMMIPAKNING OG ANDRE MODELLER HAR EN KERAMISK, DER KAN VÆRE LIDT DYR AT KØBE

Skal jeg ha' helt nyt blandingsbatteri??
DET ER LIDT SVÆRT AT VURDERE, DET KOMMER AND PÅ HVILKEN MODEL DET ER, OG HVORLET DET ER AT SKIFTE PAKNINING PÅ DET,

Og hvad tager en håndværker for at skifte et blandingsbattri, bare sådan i ca. kr.
TIMELØNDEN ER CA. 300KR I TIMEN, DET TAGER IKKE OVER EN HALV TIME AT SKIFTE DET + KØRSEL + NY ARMATUR

Skal der altid lukkes for vandet hvis der skal skiftes et blandingsbatteri??

JA DER SKAL ALTID LUKKES FOR VANDET, BÅDE VED REP AF GAMMEL ARMATUR ELLER UDSKIFTNING

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-08-08 21:26

en helt anden ting er, at vand kræver autorisation. så du må ikke pille ret meget ved det selv.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-08-08 23:18

En vvsér bruger vel en time 500,- + nyt blandingsbatteri, han ligger ikke og fedter med at skift gamle pakninger der måske alligevel ikke holder tæt.
Køb et nyt blandingsbatteri, luk for vandet og allier dig med en nabo eller ven det er altså retnemt at skrue de to møtrikker af og sætte det nye på.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 22-08-08 06:39

Hvis det er et Termostatbatteri skal du have skiftet Brusebatteriet,det koster fra 300kr. og opefter .
Din profil siger at du har 2 voksne børn så mon ikke hjælpen er der.
Eller en nabo og en kold øl og JA du skal have lukket for vandet.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 24-08-08 20:24

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 24-08-08 20:30

Hej tak til jer andre også. Jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg skal skifte blandingsbateriet, men uhhhhh, det er jo også svært, priserne ligger på +300, hvad er så det bedste at vælge, det jeg har er ikke mere end 3 år gammelt, ikke det billigste men heller ikke det dyreste..... Det kan godt være det ikke er svært at skifte, men jeg har desværre ikke så mange armkræfter, er typen der ikke engang kan skrue låget af et glas asier.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-08-08 21:49

Selv tak
PS. At du ikke kan åbne/skrue låget af et glas asier, det er du ikke den eneste der ikke kan, jeg vil faktisk heller skifte et blandingsbateri end åbne et glas, for det kan deleme være svært nogle gange, så få naboen eller en bekendt til at hjælpe dig med at skifte det, det er meget ledt, bare HUSK at lukke for vandet først