/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
bare skifte ipnr virker det så
Fra : return
Vist : 465 gange
40 point
Dato : 20-08-08 14:28

hej

har desværre ikke så mange point kun 30 men ¨åber at nogen har mod på at hjælpe alligevel

hvis man nu kender en der har stofa net via en trådløs router og har sat bege pcèr samt printer op hos vedkommende og man så finder ud af at man vil flytte sammen kan man så bare lave selve ip nr om inde i routeren der hvor man flytter hen har ikke fast ip har den anden heller ikke
vil det så virke når man det nye sted vil logge på eller er der noget man skal ændre ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 14:33

Kort og godt NEJ

Dit modem er godkendt på EN BESTEMT adresse og EN BESTEMT komputer (eller router)....

Den kan IKKE bruges andre steder.

Og dermed heller ikke dit logon.

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-08-08 14:37

>Refi>

ja den var jeg med på selve signon skal man jo taste ind i routeren det nye sted så virker der vel eller ???

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-08-08 14:38

ellers må du lige forklare mig det i korte træk hvordan man så gør

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-08-08 14:50

tror der bliver rodet nogen ting sammen her. Tag din computer hjem til kæresten, konen, venner eller han/hun nu er til dig, koble den til routeren. Så er du på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 14:57

Jeg forstår heller ikke HELT formålet med spørgsmålet...

Har I 2 aboer opsiger i bare det ene.... Og bruger det andets signon

Hvis det er fordi "modparten" kører med alwayson via router er det bare at koble dig på routeren.

Dit EGET signon skal IKKE bruges mere - det hører til DIT modem...

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-08-08 15:06

formålet med spørgsmåler var nu bar at spørge om yes den ene stofanet blivet lukket ned det er den hvor pcerne pt er opkoblet til når den så er lukket ned flytter vi ud til mig og bruger så min stofanet forbindelse og vil så gå insd i routerens og bare rettte selve sign on til det jeg bruger vil det så ik virke ????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-08-08 15:10

jo det ville det da nok, hvorfor rette signon, hvorfor ikke bare lukke den en af jer flytter fra og så bare bruge den anden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 15:14

Citat
og vil så gå insd i routerens og bare rettte selve sign on til det jeg bruger vil det så ik virke

Jo det vil det....

Men det kræver jo at I bruger DIT modem - hvilken router er så underordnet blot den er nulstillet inden opkobling da det er den der så er den "nye" komputer på DIT abo....

Hvad der kobles på routeren er Stofa uvedkommende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 15:17

PS...

Husk at slette/lukke "alwayson" hos dig inden routeren kobles på DIT abo.

Ellers er det KUN den der normalt er på logonet der kan logge på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 15:19

Har jeg forstået dig rigtig

I har 2 aboer
I har 2 modemmer
I har KUN 1 router (på den forkerte adresse)

Kommentar
Fra : return

Dato : 20-08-08 15:26

>Refi>

korrekt forstået

tror jeg er med nu eller er jeg man skal i det store træk lave hele opsætningen om inde på ruoterens side efter man har nulstillet den er det korrekt troede bare man kunne slette inde i routerens opsætning den sign on der bliver lukket og så hive routeren med hjem til mig og så skrive mit signon ind i routeren og gemme den og opdatere den men man skal åbenbart starte helt fra nul igen for har også en trådløs printer skal den så også rettes i den opsætning inde i routeren øvøv

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 20-08-08 15:41

Yes...

Du skal starte forfra på ny adresse - ellers vil den ikke acceptere den....

Atlså...

Slå "alwayson" fra

Sæt DIT moden og router til (begge slukket)

Tænd først modem derefter router - signon i routeren

Nu skulle du kunne koble alt det på i routeren du lyster da det er den der er registreret som signon.

PS... Du kan naturligvis lave alwayson bagefter igen.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 20-08-08 15:43

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 15:48

Selv tak....

Ellers må du vende tilbage....