/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hjælp
Fra : Anette40
Vist : 463 gange
40 point
Dato : 20-08-08 00:24

Jeg har lige købt en router(trendnet) men kan ikke få den bærbare på nettet jeg har vindows 2000 på den bærbare og trådløst der hedder cisco forbindelsen bliver ved med at sige at netværksskablet ikke er tilsluttet men den virker på kabel. Når jeg går ind i det trådløse står der at den ikke er "assosiated" kan nogen fortælle hvad jeg kan prøve ville jeg blive glad.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 20-08-08 07:56

Du skal under alle omstændigheder have netværkskabel på mens du indstiller routeren.

Kommentar
Fra : Anette40

Dato : 20-08-08 08:19

Godmorgen
Tak for svaret skal jeg installere routeren på alle computere altså både den bærbare og den stationære?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-08-08 10:14

Hvis du vil have den bærbare og den stationære i et lille netværk så de kan bruge hinandens filer, samme printer, og overføre filer, skal de begge tilsluttes samme router.

Du skal altså have kabel fra den stationære, til den nye router, og trådløst fra den nye router til den bærbare.
Den nyerouter tilsluttes så dir adslmoden (eller hvad du har) for at få internetforbindelse.

Hvis der skal stilles noget ind på den nye router gør du det med den kabelforbundne stationære. Der bør i det mindste skulle stilles koder ind for den trådløse del, så der ikke er fri adgang for hvem som helst.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-08-08 10:20

Routere kommer mere eller mindre fornuftigt forudindstillet. Den stationære burde kunne gå på nettet uden videre, sådan som de normalt kommer indstillet.
Hvis den er brugt ( eller salgt før, som man ikke ved) kan det være smart at starte med reset til fabriksindstillingen.

Med fjollet indstilling i routeren kan det være ret besværligt, at komme i gang.

Brugsanvisningeerne er desværre ofte svært forståelige med en bunke forkert oversatte ord, og et miskmask af forskellige sprog.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-08 12:52

Først skal du på nettet med kabel, bagefter burde du kunne koble på trådløs, også fra andre computere, har du en netværks ikon nede ved uret ? Hvis ikke så gå til Kontrol panel og åben Netværkssteder, højre klik på det trådløse netværk og klik på Egenskaber, sæt markering i Vis ikon på proces linjen, slut af med at klikke Anvend og OK, nu kan du højre klikke på netværks ikonen nede ved uret og klikke på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, marker dit netværk og log på. Hvis der er problemer stadig væk, så geninstaller driveren til dit trådløse netkort.
Bagefter skal have sikret dit trådløse netværk, men allerførst skal du på netværket, det andet vender du tilbage til når der er forbindelse

Kommentar
Fra : Anette40

Dato : 20-08-08 18:20

Tak for svarene jeg har ingen problemer med at komme på nettet med den bærbare eller den stationære men det trådløse netværk jeg har på den bærbare (cisco aironet) kan jeg ikke få til at virke jeg har ikonet ved uret men der står "driver advanced tab settings not associated" hvilket jeg som forholdvis nybegynder ikke forstår en skid af!! undskyld mit sprog men det er utroligt så stædig man kan blive.

Kommentar
Fra : Anette40

Dato : 20-08-08 18:24

Jeg vil ikke have pc èrne til at dele filer. Jeg har stofanet og vil have 2 bærbare til at gå igennem routeren + den stationære.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 20-08-08 20:53

Du skal sikre dig, at din bærebare har installeret driverne til trådløs forbindelse, og at der er tændt for det. - På nogle maskiner kan man tænde og slukke for den trådløse del.

Inde i routerens indstillinger, skal du sørge for at der er tændt for den trådløse del, og at den sender med en passende styrke.

Routeren SKAL IKKE installeres på din PC, men du skal styre den fra din internetbrowser, med et lokal opkald til routerens GATWAY adresse.

Dit trådløse net skal have et unikt navn (SSID), som f.eks. Anete40. Det nemmeste er a du indstiller den til at køre DHCP.
Nu skal du opsætte den bærebare til at kontakte dit netværk, og finde det netværk der hedder Anette40, og da du køre DHCP, vil den koble sig op til dit eget net, uanset hvilken kanal den er indstillet til, og du skal vælge at den altid skal koble op til det, som det fortrukne.
Hermed undgår du manglende forbindelse, hvis den skulle finde andre netværker i nærheden.

Så skulle det gerne lykkes at få en trådløs forbindelse!

Godkendelse af svar
Fra : Anette40

Dato : 20-08-08 22:21

Tak for svaret severino. Jeg er på og alt virker, så kan det altså lade sig gøre på trods af de 40.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-08 22:26

Selvfølgelig kan det da det!
Når jeg kan, som er en snes år ældre, så skulle du da gerne kunne også!