/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Grundlæggende viden om MSN
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 13-08-08 21:44

Hvor kan man få en grundlæggende information om MSN? Det skulle være så godt og så smart, det der med at man kan skrive sammen "online". Men der findes umiddelbart flere forskellige "versioner"? MSN, Messenger, Live osv. Jeg aner som sagt intet om det, så jeg ville da gerne vide noget mere om det. Men det jeg kan finde kræver, at man kender alt til det i forvejen.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 13-08-08 21:56
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-08-08 22:02

Hjælp til MSN fra Microsoft

http://support.microsoft.com/kb/316660/da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-08 01:54

nææh ved du hvad maxhankat - Anette Brendts artikel er desværre ikke helt så god og ganske forældet med adskillige fejl - som de fleste nok vil nikke genkendende til Men heldigvis bestemmer man da selv

Ingen messengere er fri for at være i farezonen rent sikkerheds mæssigt - men med lidt viden og forsigtighed omkring at klikke på links og åbne for alt muligt - tjah så er det da bare en super måde at hurtigt komme i forbindelse med andre på. (skriftligt eller mundtligt efter ønske - lyden er faktisk blevet rigtig god på stort set alle messengere )

Windows live messenger er nok den mest benyttede af de fleste - men skriv blot messenger på google så finder du en masse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-08 02:29

Det er da bare at gå i gang, så kommer din viden hen ad vejen, nu hedder tjenesten Windows Live og ikke MSN, begynd med at se her: http://www.windowslive.dk/ klik på Messenger helt oppe til venstre, så kører der nogle billeder i flash som viser dig hvad du kan, du kan bagefter få mere at vide ved at klikke på Mere info, så kommer du til denne side: http://get.live.com/messenger/overview når er færdig med at læse så klikker du på Få det gratis, på den næste side kan du fjerne markeringer i alle linjer, det gjorde jeg og Messenger fungerer udmærket, klik så på Installer for at hente og installere Windows Live Messenger på computeren, hvis du har en hotmail, så kan du bruge din mail adresse og kodeord til at logge på Messenger, ellers opretter du en Live ID undervejs i installationen, bagefter vil det nemmeste for dig være at give alle dine venner din hotmail adresse eller din nye live adresse, så kan de invitere dig og du skal bare acceptere, ellers skal du have vennernes messenger adresser og så selv invitere dem du vil have på din Messenger.
Hent nu først programmet og spørg så mere hvis du støder på problemer, dengang jeg begyndte, da hentede jeg MSN Messenger som den hed dengang, og startede stille og rolig uden viden om hvad det var jeg gjorde, jeg fik problemer da jeg ville begynde at snakke med mine messenger venner, der fik jeg god hjælp af Miritdk så lyt til hvad Miritdk fortæller dig, så kommer det lige så stille og lige pludselig kan du både skrive, snakke og overføre filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-08 02:32

Husk nu at oprette en alternativ e- mail adresse, ellers er du alvorlig på den hvis du glemmer dit kodeord

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 14-08-08 07:02

Hallo mirit!

Så fik jeg da i det mindste bragt dig i affekt og til at komme med et input, der måske også kan være en oplysning til spørgeren .

the old cat

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 14-08-08 08:02

Egentlig havde jeg aldrig skænket programmet en tanke, men så så jeg det i aktion hos en anden. Vedkommende havde fået ny maskine, med Vista. Der kom et lille, diskret vindue frem med beskederne og jeg ved med sikkerhed, at vedkommende ikke har en hotmail/livemail, men bare sin emailadresse fra Cybercity. Jeg HAR forsøgt at installere Windows Live, men som o.v.n skriver, så skal man oprette en hotmail/livemail. Og når computeren starter op, starter Windows Live også, og så er det ikke bare et lille vindue. Vil det sige, at der er forskel på om man bruger Vista eller, som jeg, XP? Både med hensyn til, hvordan Windows Live ser ud og om man skal have en hotmail/Livemail?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-08 11:18

Windows tror selv at Messenger er uundværlig, derfor har de som standard sat den til at starte når du starter computeren, det store vindue er det ikke det ekstra Windows Live i dag ? En slag internet side med en masse unyttige oplysninger.
Du kan i Indstillinger slå begge dele fra, både start sammen med computeren og Live i dag, og så vil det eneste være et smalt vindue hvor alle dine venner vises, grønne hvis de er online og grå hvis de ikke er online, ligesom her på Kandu, selve det lille chat vindue åbnes først når du begynder at skrive sammen med en af vennerne, du kan have flere chat vinduer åbne forskellige steder på skærmen på samme tid.
Jeg har ikke set en Messenger på en Vista, men tror ikke der er forskel

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 14-08-08 11:54

Det er så muligt, at alt det unødvendige er slået fra i den Vista jeg så. Men hvad med det med emailadressen? Man kan ikke komme uden om at skulle have en hot/live-emailadresse? Er der nogen forskel på en hotmail/livemail?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-08 12:01

Citat
Man kan ikke komme uden om at skulle have en hot/live-emailadresse?
ikke med Windows Live Messenger, men der findes også andre messenger
Citat
Er der nogen forskel på en hotmail/livemail?
vist ikke ud over navnet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-08 13:35

Citat
Hallo mirit!

Så fik jeg da i det mindste bragt dig i affekt og til at komme med et input, der måske også kan være en oplysning til spørgeren .

ja for hulan - damen kan da opdatere mere end sit efternavn

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-08-08 19:45

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-08 22:29

Selv tak, er du nu på Messenger ?