/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
PC nybegynder
Fra : 2100
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 11-08-08 20:38

For en familiemedlem der lige har fået en bærbar PCer og aldrig nogen brugt sådan.

Findes der en link hvor man kan læse hvordan man starter som helt nybegynder, faktisk helt fra tænd og sluk. Derefter hvordan man sender en mail.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:39

vista ?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 11-08-08 20:41

Ja styresystem er Vista Home

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:41
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:42

klik lidt rundt for de forskellige artikler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:45
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-08 20:46
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:47

og et ps - hvis de ser at uac kan slåes fra så sørg for de ikke gør det - brugerkontrollen er den sikkerhed der gør vista en hel del sikrere

alle programmer skal installeres og køres som administrator

så går de ikke fejl af det

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 11-08-08 20:47

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 20:48

uhhh du er utålmodig - men der kommer sikkert flere og giver deres besyv med

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 11-08-08 20:49

De var fine de forskellige link

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-08-08 20:56

Gå ned i hos den lokale bogpusher og køb et par af de grønne PC-hæfter, start med et Windows-hæfte og et internet-hæfte.
De er letfattelige uden en masse nørdsprog og indeholder øvelser og fremgangsmåder.

Sig til personen der skal lære det at sætte sig med hæftet og computeren som en anden artig skoleelev. og start fra en ende af, lad være med bare at klikke rundt i systemet, det kan gå galt....og gør det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 21:19

LuffeA - helt ærligt så lærer man mest af at prøve sig frem og så forhøre sig videre når man ikke er så nervøs for pc´en mere

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 11-08-08 21:41

Alt begyndelse er svært.Jeg kan huske da min datter fik pc.Da hun var på arbejde ville jeg prøve den.Musemarkøren skulle jeg have til højre, men kunne ikke, for musen var helt ude ved kanten af bordet, kunne ikke komme længere ud???. I dag går det bedre.Hvad lærte jeg af det, grin aldrig af en nybegynder,tænk baglæns. Har ikke meget med spørgmålet at gøre, men tænkte på personen som er ny i faget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 22:05

jojo men folk er jo forskellige - kender flere der har gået på kursus og lært - ja hvad ???? ikke noget de egentlig kunne bruge til noget - og endnu flere der efter at have fundet ud af at den computer altså ikke eksloderer har klikket sig frem til funktioner og nydt det og fået vovemod - og fundet oplysninger de virkelig kunne bruge.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-08-08 22:37

uac er da noget af det mest irriterende pis MS nogen sinde er kommet frem med, slå det lort fra, det forvirrer mere end godt er. Installer de sædvanlige firewals og antivirus programmer, og så er du såmænd lige så sikker som altid!