/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvad tjener en pædagog?
Fra : fghfgh
Vist : 6653 gange
20 point
Dato : 10-08-08 20:51

Hvad tjener en pædagog som nyuddannet og efter 5 års anciennitet?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-08 21:00

Hej med dig.
Ca 23.000 kr alt efter tillæg.
Aften/nat søn oghellidage skal du lægge oveni
Men grundbeløbet er ca. 23.ooo

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-08-08 21:30

Hvordan kan man være nyuddannet med 5 års anciennitet?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-08 21:32

Citat
nyuddannet med 5 års anciennitet?

Jeg havde samme tanke meeen ok man kan jo skrive fejl !!

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 30 point
Dato : 10-08-08 21:36

Grundsatsen er ganske rigtigt mellem 22.000 - 23.000, som er mindstelønnen. Derudover forhandler man sig frem til en evt. funktions, kvalifikations, garanti og resultatløn. Der er også forskel på lønnen indenfor normalområdet vs. specialmrådet - ligesom der er forskel på om man arbejder kommunalt eller i privatregi. Men du kan læse meget mere her:

http://www.bupl.dk/web/internet.nsf/(DokOversigt)/754CF9089095CF15C1256D7800353239!OpenDocument

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-08-08 21:38

skulle de have som fortjent,,så var det ca 10,000 pr mnd,,,

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-08-08 21:38

Pia og kortoververden.

"Hvad tjener en pædagog som nyuddannet og efter 5 års anciennitet?"

Hvad er det I ikke forstår?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-08-08 21:40

Som nyuddannet = løntrin 23

Efter 6 år = løntrin 27

Og barkebillen du taler som du har forstand til..

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-08-08 21:42

jeg er glad for at jeg ik har små børn i dag jeg skal overlade til en pædagog,,,,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-08 21:45

Citat
Hvad tjener en pædagog som nyuddannet og efter 5 års anciennitet?"

Undskyld !!!

Kommentar
Fra : fghfgh

Dato : 10-08-08 21:46

Så det vil sige at det med funktions-, kvalifikations-, garanti- og resultatløn lander omkring de 25k?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-08-08 22:18

Citat
Så det vil sige at det med funktions-, kvalifikations-, garanti- og resultatløn lander omkring de 25k?

Det kommer sandelig an på, hvor stor lønpuljen på arbejdsstedet er - og hvor mange ansatte der er om at skal have del i pengene.

Derudover skal du jo først højne dine kompetencer fra nyuddannet ved eksempelvis straks at tage på relevante kurser. Det som giver mest i lønningsposen, er kompetencer hvor du står med et ansvar for andre ansatte, eller for givne områder. Det kunne være en vejlederfunktion, bare for at nævne noget.

Men tallet du nævner er ikke helt hen i vejret, hvis man vel at mærke arbejder på skæve tidspunkter, og derved optjener ulempetillæg..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 10-08-08 22:23

Tror slet ikke de tjene penge, de gør det for fædrelandet

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-08-08 22:23

jeg syntes det var bedre at pædagoggerene lærte at passe børn,,,så de frx ikke drukner når de er på tur,eller de "glemmer" dem når de skal hjem

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-08-08 22:26

Helt ærligt BarkeBillen. Har du ikke noget bedre at foretage dig, end at lufte dine fordomme?!

Tror din pointe er feset ind. Du kan ikke lide pædagoger, og tror at fordi du hiver enkeltstående "ulykker" frem, så har du tagnet et fantastisk billede af de "dumme" pædagoger!!

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-08-08 22:27

hvorfor ikke sætte alle pædagoer på bistandshjælp,,så får de en løn som fortjent .

Godkendelse af svar
Fra : fghfgh

Dato : 10-08-08 23:01

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-08-08 23:10

Da jeg tog uddannelse, var det ønsket om jobbet. Dengang var lønnen ikke så væsentlig. Jeg var ung, og regnede med at jeg skulle afspadsere hele tiden, finde en flot læge, flirte med portøren osv. Jeg blev klogere. Afspadsering er en by i rusland, lægerne er ikke særlig pæne eller også er de for gamle/unge, men portørerne flirter heldigvis.

Lidt et sidespring, for det jeg egentlig ville sige er at Ny Løn er noget lort. Jeg var for nogle år siden tillidskvinde for 100 sygeplejersker, og vores lønpulje var på 55.000. Fordel 55.000 kr til 100 sygeplejersker plus ergo, fys og diætister, og hav in mente, at f.eks en klinisk vejleder koster 1300 pr. måned.

For at sige det som det er, så har Ny løn betydet, at de almindelige sygeplejersker på sygehusene ikke har fået lige så meget ud af Ny løn som de øvrige faggrupper på KTO-området.

Kun ledende sygehussygeplejersker har haft fordel af Ny løn. Typisk.