/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
konfigurere flere mail adresse
Fra : ingelein
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 09-08-08 15:29

Hej
Jeg har installeret min gamle PC på gemalens arbejdsværelse. Det kører fint med et USB trådløst netkort.

Men jeg gider ikke have ham til at kommentere de e-mails jeg udveksler med andre. Kan han få sin egen e-mail adresse på sin PC.

Jeg har TDC som udbyder. Kan jeg selv konfigurere eller skal jeg have fat i TDC?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-08-08 15:37

Du skal have fat i TDC...

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 60 point
Dato : 09-08-08 15:48

hvis I bruge outlook express så har TDC en guide på deres hjemmeside, som fortæller hvorda man opretter en regl i OE så kan bruge samme abbonoment og have flere email adresser. hvis I bruger Outlook, ja så er den eneste løsning at I får et netplus abbonoment for på den måde at få en ekstra mail adresse. ellers er der selvfølgelig den mulighed at oprette en hot-, G-, eller en tredje mail konto.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 16:17

du går ind og kigger her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684

opretter en underkonto med for eks dit eller mandens ønskede kontonavn vi siger a og b

sørg for at a ikke henter til b - og b ikke henter til a

så skulle i have jeres post i fred

for i øvrigt en her der vist har svaret nederst

jeg bruger ikke outlook selv men det er lykkedes mig at få det til at virke på forskellige pc´ere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-08 16:44

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA100968031030.aspx

hvis det ER ms outlook og ikke outlook express - i så fald benyt dig af ovenstående indlæg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-08 16:59

Citat
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA100968031030.aspx

Med mindre spørger har office 2007, så kan det link ikke bruges.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-08-08 10:34

Hvis ikke du har noget imod det kunne DU jo skifte mailadresse

www.gmail.com
www.yahoo.dk

Og der er mange flere der er ganske gratis.Jeg er meget glad for dem jeg her omtalte

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 11:20

Tak for svaret webnoob.

Selvom jeg bruger Outlook på min PC (stationær i mit arbejdsværelse) har jeg valgt at bruge Outlook Express på gemalens PC og har anvendt de regler som TDC så fint forklarer om.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-08 11:27

Selv tak. Jan nogen gange kan man godt beuge TDC til noget fornuftigt.