/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Løn som halassistent
Fra : SandraFalk
Vist : 4592 gange
75 point
Dato : 08-08-08 09:37

Hej med jer.
En person har en kleinsmed uddannelse, har dog arbejdet med edb teknisk arbejde i nogle år og påtænker nu at søge job som halassistent.
I jobannoncen skrives der at der er overenskomst med 3F. Hvad ville vedkommende så skulle have i løn? Er det halassistent løn (ca. 21000 kr pr. md.) eller skal vedkommende have minimumløn for kleinsmed pga uddannelse?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-08-08 09:39

Det skal da være løn efter arbejdet, ikke efter en uddannelse som ikke bruges.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-08-08 10:39

ganske rigtigt, halassistenter er "u-faglært" arbejde!
Som sådan er det mindstelønnen for området der er gældende.
Den ligger på ca. 100 kr. + tillæg - så hvis du bliver tilbudt 21.000, kr så sikker dig om det er med tillæg for week-end og arftenarb. - snerydning etc. for så er 21000 ikke ret meget.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-08-08 10:56

Lønnen er efter overenskomsten men hvis man har særlige kvalifikationer er det da muligt at man kan forhandle sig til særlige kvalifikationstillæg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-08-08 12:12

Det er lige meget om han har 5 forskellige uddannelser, stillingen bestemmer lønnen. Men der kan forhandles om mere i løn hvis kvalikationerne er relevante for stillingen.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 08-08-08 14:20

Lønnen som halassistent kender vi faktisk ikke, men det var hvad jeg sådan havde set mig frem til på nettet.. Ved ikke hvad sådan en tjener - nogen der kender nogen?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-08-08 20:16

Altså hvis lønnen som Halassistent kun ligger på godt 20.000Kr , Så ville jeg personligt satse på at blive Helassistent.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 75 point
Dato : 08-08-08 22:56

Når han kommer til samtale skal han beslutte sig for hvad han vil have i løn, det kan godt være at lønnen ikke kan forhandles, men måske kan der gives tillæg for relevante uddannelser.

Halassistenter ansættes ofte af kommunerne, så ring til din kommune og spørg. Eller find den fagforening som halass. er medlem af og få så mindstelønnen at vide i fagforeningen. Der kan i også få at vide hvilke tillæg der er for aften- og weekendarbejde.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-08-08 10:43

Tak for svaret granner01. Vi ringer på mandag på kommunen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-08-08 00:17

Selv tak