/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
vandmærke
Fra : KennethD01
Vist : 688 gange
105 point
Dato : 08-08-08 01:54

hvordan kan jeg lave mit eget vand mærke og ikke bare sådan et fra word´s men sådan et man kun kan se når man holder papiret op mod noget lys........

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 08-08-08 03:19

Hvis du mener rigtige vandmærker, den slags som du finder på f. eks. Advokatfirmaers dokumentpapir, så vil du blive skuffet, for det kan du ikke selv lave, medmindre du starter en pairfabrik med de nødvendige kar og maskiner m. v.

Men der findes en slags "snyde-vandmærker", som består i, at manudsætter det almindelige A-4 papir for et pres, et tungt tryk, der gør papiret lidt anderledes der, hvor trykket sker. Det fører til en optisk effekt, som i høj grad ligner et "rigtigt! vandmærke. Det er ikke specielt dyrt, og du kan selv tegne det design, du ønsker, med sagkyndig hjælp. Der findes et firma, der for 36 øre pr ark ved køb af 2500 A 4 ark, kan påtage sig denne opgave. Du finder dem på

http://www.grafikkonsulenten.dk/opgaver--individuelle-vandmaerker.aspx

Det ser jo imponerende ud med vandmærke i sit brevpapir, og jeg gætter på, at det er løsningen for dig. Medmindre du vil til at etablere bankierfirma el. lign., hvor prisen er underordnet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-08 10:54

Jeg har ikke lige opskriften, men har leget lidt med det for mere end 30 år siden, hvor det blev lavet med noget glysserin og noget andet.
Men det skulle vel være muligt at finde noget om det på nettet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-08-08 21:40

Skal du til at trykke pengesedler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-08-08 14:30

Citat
Skal du til at trykke pengesedler

Sådan som situationen tegner sig med høje huspriser, stigende dagligvarepriser, for slet ikke at tale om oliepriserne; kan det være en nødvendighed!

Lad dig ikke narre af at priserne på huse og benzin for tiden er lidt nedadgående, de skal nok komme op igen, når vi har vennet os til dem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 05:34

Du skal bruge "vandmærkesværte og embossing pulter.

der skal stemples mærke/motiv på papir med sværten og puver hældes ud over - resten skal fjernes omkring motivet og tilbage i bøtten igen - der kommer altid en smule udover og det fjernes med en pensel ganske forsigtigt. Derpå skal du bruge varmepistolen -- den skal være mellem 30 til 50 cm over papiret så du ikke risikerer mærket bliver brunt i og med det kan blive svedent.

Hold øje med hvornår pulveret smelter for så skal du være hurtigt til at stoppe - det bliver mørkt hvis det bliver for varmt. Skal tørres helt bagefter

ps.. ovenstående har jeg ikke selv prøvet men fik forklaringen af en der arbejder med papirkunst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 05:35

embossing pulter ? mente selvfølgelig embossing

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-08 05:36

om igen - mente embossing PULVER

<---- morgenkaffetid

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 105 point
Dato : 11-08-08 21:41
Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 12-08-08 17:13

Tak for svaret severino.