/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Trafik dræbt ræv.
Fra : Højris
Vist : 5802 gange
100 point
Dato : 07-08-08 22:32

Hej !
Jeg er kommet i besidelse af en frisk rævehale fra et påkørt dyr.
Spørgsmålet er derfor hvordan konserverer man en sådan.?
Indtil hvidere har jeg rullet den ind i et stykke stof, og hængt den til tørre, stoffet for at spyerne ikke skal bruge den til yngleplads

Højris.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-08-08 23:00

Prøv at ringe til en konservator, det er en der plejer at udstoppe dyr, så der kan du få hjælp.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-08-08 23:04
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-08-08 00:50

Lad dog være med og gå og hive halerne af døde ræve.
Hvad hvis jeg kom og hev pikken af dig til din begravelse.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-08-08 01:11

Scooter

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-08-08 06:11

Ja skulle hilse fra ham her : http://people.freedesktop.org/~ajax/fennec-fox.jpg og spørge hvornår far og mor kommer hjem.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-08 08:27

,,,, her ser ud til at være en opskrift på hvordan man garver
fremgangsmåden ser udførlig ud
jeg har ikke forstand på garvning
andet end at jeg ved man anvender alun
(købes i matas)
jeg ville da også synes det kunne være sjovt at prøve
http://www.123hjemmeside.dk/FULGJYR/2904202

fortæl gerne hvordan du lykkes med det !!

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 08-08-08 14:26

Tak for svaret MissBe.

Det var da ellers et godt link, det ser veludført ud.
Ja jeg vender tilbage med en melding om resultatet, når jeg når dertil.Først om et par dage, da halen er havnet i dybfryseren pga. muligt utøj.
Går det godt kan vi to jo gå sammen om et nyt project , nemlig med en gris, ala
scootergris, det bliver sjovt, når den skal flås af scooteren, men først skal den jo i fryseren.

Højris