/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerfejl
Fra : damvad
Vist : 711 gange
200 point
Dato : 06-08-08 20:57

hejsa
Er der ikke en der kan hjælpe mig.
Jeg har en epson stylus photo r300, der kommer med en fejl: Service required. parts inside your printer are at the end of their service life. see your documentation for details.
Er der ikke noget jeg selv kan gøre?
Den vil slet ingen ting.
Det har ellers været en kanon printer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-08-08 21:13

see your documentaion for details.

Den giver jo selv svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-08 21:43

Unplug the power and USB cables from the printer.
Prepare your work area by putting scrap paper down. Have some spare, just incase. You may also require tissue paper. It is also recommended you use protective gloves as the ink will stain your skin for quite some time.
Unscrew the screw at the back of the printer.
There are two or three tabs at the back and two at the front. Gently push them in, and then using a bit of force pry apart the cover.
At the back of the unit you need to locate some white pads, or sponge type things, initially they will seem fine, but they will infact be full of ink. You need to grab a pair of pliers and pull them out one by one, there should be four, put them on your scrap paper.
Take the scrap paper with the pads on to your sink, turn on the hot tap and hold each one under the tap using the pliers until the water runs clear. If you have protective gloves on it may be worth squeezing the water out also.
It is recommended that once you have done this, you let them dry.
Now return the pads back into the printer.
Put the printer back together, (mind out for the paper alignment, and give it some force), not forgetting the screw at the back.
Plug in the USB and power cable and turned it ON. (Yes the lights will still flash)
Download and install the SSC Service Utility for Epson Stylus Printers http://www.ssclg.com/epsone.shtml
Select your printer and model number (There is no Stylus C42 UX, so select Stylus C4x), then close the window.
If it asks if you replaced with the pads; say “YES”. Then close the window.
You will see a SSC Service Utilitiy icon (it looks like a printer) in the system tray (next to your click), and LEFT click.
A menu will appear, from here you can click on “Protection counter” (its a red cross), then “reset protection counter”.
Turn the printer power OFF, wait 10 seconds and then turn it back ON.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 06-08-08 21:56

refi

kan du ikke skrive på dansk, jeg er ikke så god til engelsk skrift

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-08-08 22:08

Har du ikke en Engelsk til Dansk ordbog?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-08 01:32

Kender du ikke Google oversæt: http://google.dk/translate_t?hl=da ? Jeg har sat Refi´s engelske tekst ind, og her ser du resultatet
Citat
Tag magten og USB-kabler fra printeren.
Forbered dit arbejdsområde ved at sætte skrot af papir ned. Har nogle reservedele, bare incase. Du kan også kræve filtrerpapir. Det er også anbefales du bruger beskyttelseshandsker som blæk vil pletten din hud i temmelig lang tid.
Skrue skruen på bagsiden af printeren.
Der er to eller tre faner på ryggen og to på forsiden. Gently skubbe dem i, og derefter bruger en smule kraft snage bortset omslaget.
På bagsiden af enheden, du har brug for at finde nogle hvide puder, eller svamp type ting, som i første omgang vil de synes fint, men de vil Infact være fuld af blæk. Du skal anskaffe en tang og trække dem ud én efter én, der skal være fire, satte dem på dit skrot af papir.
Tag skrot af papir med puder på din vask, tænde for varmt Tryk og hold hver en under vandhanen ved hjælp af tænger indtil vandet løber klart. Hvis du har beskyttelseshandsker om det kan være værd at presse vandet ud også.
Det anbefales, at når du har gjort dette, kan du lade dem tørre.
Nu returnere puder tilbage i printeren.
Sæt printeren tilbage sammen, (tankerne ud for papir tilpasning, og giver den nogle kraft), ikke at forglemme skruen på bagsiden.
Tilslut USB-og strømkabel og forvandlede den. (Ja den lyser stadig vil flash)
Hent og installer VSK Service-værktøj til Epson Stylus Printere http://www.ssclg.com/epsone.shtml
Vælg din printer og model nummer (Der er ingen Stylus C42 UX, så vælg Stylus C4x), luk vinduet.
Hvis den beder hvis du erstattes med puder; sige "Ja". Luk vinduet.
Du vil se en SSC Service Utilitiy ikonet (det ligner en printer) i systembakken (ved siden af dit klik) og venstre klik.
En menu vises, her kan du klikke på "Beskyttelse counter" (dens et rødt kryds), derefter "nulstille beskyttelse counter".
Drej til printeren magt OFF, vente 10 sekunder, og tænd det derefter igen.
ikke helt korrekt dansk men hvis du skifter "magten" og "magt" ud med strømmen og strøm, så er det vist nogenlunde forståelig

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-08-08 02:46

Hvis du skal følge den besked du får så er der en del der skal skiftes inden i din printer og hvad kunne det være andet end din farve patroner/laserfarverulledims.
Prøv at køb en ny farve dims der passe til din printer de da næsten altid det der skal skiftes.

Det kunne også være der var nogen papir der har sat sig fast så du kan jo lige checke om det er tilfældet.

Men du får jo brug for en ny farve dims alligeveller så det jo ikke spild af penge når du køber en.

Godkendelse af svar
Fra : damvad

Dato : 07-08-08 13:32

Tak for svaret o.v.n.. jeg prøver om det ikke virker. tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-08 14:36

Selv tak, jeg bruger HP printere, så jeg kender ikke din pronter