/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
VOLIERE FUGLE
Fra : hajc9736111
Vist : 2623 gange
87 point
Dato : 04-08-08 18:58

hejsa.
hvilke fugle kan man lade gå sammnen og hvilken fugle skal man ikke sætte sammen i et voliere.....

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 97 point
Dato : 04-08-08 19:20

Hej

der er selvfølgelig visse standarder for hvilke fugle du kan sætte sammen...
http://www.123hjemmeside.dk/egern-haven/12907493
På denne side vil du kunne se nogle eksembler på hvilke valg muligheder der findes..
Det er vil dog være helt afgørende for hvor stor din voliere er og om du har mulighed for at opdele den ved hjælp af net.
For på den måde kan du have mange forskellige par i sammme voliere.

Det er nemlig med stor sandsynlighed at dine fugle vil slå hianden ihjel hvis de ikke holdes race adskilt. Men du kan jo altid få nogle søde vakler i bunden af volieren!
http://www.jarlesfugleoppdrett.dk/6189836?i=13251417

Håber dette hjælper dig...

/ CaiNe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-08 19:34

Det er et svært spørgsmål, for selv indenfor de forskellige arter er der racer der ikke kan gå sammen (eks, parakitter)

men en hovedregel er, at kanariefugle ikke kan gå sammen med andre.

Undulater er også bedst alene, men kan dog gå med nymfeparakitter.

Små finker kan gå sammen forskellige racer (de fleste af dem).

Men hvis du vil avle, er det bedst at holde dem adskilt for at undgå evt. blandinger.

Godkendelse af svar
Fra : hajc9736111

Dato : 04-08-08 21:11

Tak for svaret Caine.