/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Olie på Akryl (Billedskole)
Fra : Render
Vist : 2836 gange
100 point
Dato : 04-08-08 16:29

Hej Alle
Da min hobby og interesse er billedkunst, er jeg ved at bygge en hjemmeside om emnet. Meningen er, at hjemmesiden både skal fungere som undervisning, debatforum, kunstklub og galleri. Jeg har i den forbindelse to spørgsmål
1. Er det oliefarve oven på akryl der godt kan forenes eller er det akryl oven på olie, for så vidt vides er en af kombinationerne ikke så heldige.
2. Er der nogle der kunne tænke sig at dele deres viden, erfaringer, tips og tricks ved at deltage med indlæg på hjemmesiden. Det kunne være emner inden for de allerede valgte kategorier, eller et emne du selv vil skrive om.
Eller har i forslag til emner i savner oplysninger om og ikke kan finde på Internettet.

Hjemmesiden er på et meget tidligt stadige og derfor hverken komplet er fuldt funktionel, men der kan fås en smagsprøve da visse link og sider er bygget færdig. www.art-utopia.dk eller http://www.art-utopia.dk Det ville glæde hvis jeg hørte fra dig.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 18:30

Hej Render

Jeg er Billedkunstner - maler - med mange års erfaring

Svar på dit 1. spørgsmål: Man kan altid male med oliemaling ovenpå akryl - men ikke omvendt -

Mange vælger at male en bund med akryl, og derefter fortsætte med oliemalingen.

Det undrer mig lidt, at du ikke har den basale viden, når du påtænker at oprette en hjemmeside med undervisning i billedmaling

Men held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Render

Dato : 04-08-08 20:14

Hej HelleBirgitte
Tak for dit svar.
Jeg forstå godt at du undrer dig over spørgsmålet med olie på akryl. Jeg var også 100 % sikker på at det forholder sig som du svarer (har dog aldrig prøvet). Men jeg spørger på vegne af en debat, hvor det påstås at rækkefølgen er ligegyldig og der var fundet modstridende oplysninger.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 20:47

Kender du denne side ?
http://forum.find-en-kunstner.dk/

Kommentar
Fra : Render

Dato : 04-08-08 21:50

Nej jeg kendte ikke siden tak for linket. En af mine venner har anbefalet denne side, har ikke selv haft tid til at se den grundigt an, men ser umiddelbar god ud, du kan jo se om det skulle være noget for dig. http://www.kunstannoncer.dk/
Jeg var for øvrigt inde på din egen hjemmeside og se på din kunst. Rigtig gode billeder jeg kan specielt godt lide opstillingen med blå vaser og krukker, kontrasterne Komplementær harmoni.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-08-08 22:33

Hej igen -

Jeg ved ikke hvilken hjemmeside du har kigget på... men bestemt ikke min

Jeg maler abstrakte malerier i den ekspressive stil ....
Men din side ser lovende ud

Kommentar
Fra : Render

Dato : 04-08-08 23:03

Ups!
Nej hvor pinligt, og undskyld mine kommentar omkring de billeder du ikke har malet. Men har du en hjemmeside
Tak for bemærkningen med at min hjemmeside virker lovende, og jeg er lutter øre hvis der også skulle være kritik.
For selv om jeg har malet i mange år, så ved jeg at der stadig er nogle huller. (Er 100 procent selvlært kun bøger og aftenskole)

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-08 10:36

Hej igen - har sendt dig en pm

Tak for linket til Kunstannoncer, den side kendte jeg ikke, men fandt en kunstner jeg kender
derinde - så er verden lille

Godkendelse af svar
Fra : Render

Dato : 06-08-08 16:37

Hej HelleBirgitte.
Tak for ”Snakken” og dine svar. Det var meget sjovt at du skulle løbe ind i en bekendt på kunstannoncer.dk/og ja verden er lille.
Det kan være vi løber ind i hinanden en anden gang.
”god vind”

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-08-08 17:08

Tak for point - men hvorfor kun 3 stjerner? Var du ikke helt tilfreds med svaret?

God vind til dig og din hjemmeside