/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon problemer og EML filer
Fra : HenrikBo
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 04-08-08 08:46

Hej Jeg har skiftete midlertidig laptop - min Zepto er til reperation. (VISTA. Home)

Nu kan jeg ikke logge på Kand du og flere andre steder, selv om jeg skiver det rigtigt logon så siger den det er forkert. Det nå være en indstilling der er forkert. Vi nogen hvad det kan være.

Den jeg bruger nu køre XP Pro.

Og så har jeg backet min gamle email,s up som EML filer, men jeg kan ikke få den ind i ourlook, kender nogen af jer et program der kan læse disse EML filer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 10:32

Dit Kandu login kan bruges fra alle computere.

Bruger = dit brugernavn
Password = det du hele btiden har brugt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 10:45

Citat
Dit Kandu login kan bruges fra alle computere.

Bruger = dit brugernavn
Password = det du hele btiden har brugt
enig - men prøv om du kan med cando.dk

men dine eml filer kan du ikke gøre meget andet med end at åbne dem - for eks med outlook eller outlook express (når man gemmer dem i det format er det som regel for at have dem i en mappe og have mulighed for at brænde dem ud)

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 04-08-08 10:56

Hvilken browser kører du med? Det kan godt betale sig at gendanne indstillingerne. Skriv hvilken du kører med, så får du en guide til hvordan du gør.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 11:23

eml filer åbnes ved at klikke på dem så tilbyder de selv at åbne i oe - eller outlook - alternativt kan vælges - åbn med - i dette tilfælde outlook som bruger kører

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 12:36

Hej Ja de kan åbnes andre computere jeg bruger den ganske almindelige explorer og det har faktisk fungeret fint før.

Ang. EML jo jeg kan da godt åbne den en for en - med jeg har en masse af dem og de er ikke i nogen dato orden så det er bare ret besværligt at finde rundt i så det ville være rart hvis jeg kunne finde en måde få den ind i en database eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 04-08-08 12:57

Internet Explore 6 eller 7? Med eller uden de såkaldte "Faner" ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:06

Citat
Ang. EML jo jeg kan da godt åbne den en for en - med jeg har en masse af dem og de er ikke i nogen dato orden så det er bare ret besværligt at finde rundt i så det ville være rart hvis jeg kunne finde en måde få den ind i en database eller sådan noget.

hvis de ligger i egen mappe kan du vælge at vise detaljer så kan du se datoen - visningen behøver jo kun at gælde den mappe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:08

Tkryhlmann hvad har det med mapperne at gøre om det er det ene eller det andet ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 13:14

Dsværre så kan man ikke se noget på visningen selv de største billede er så små, at men ikke kan se noget, bare markereingen af tekst. Så de skal over i et eller andet som kan se eml,s og styre dem bare lidt.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 13:17

Ellers er det en 6.0

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:22

Citat
Dsværre så kan man ikke se noget på visningen selv de største billede er så små, at men ikke kan se noget, bare markereingen af tekst. Så de skal over i et eller andet som kan se eml,s og styre dem bare lidt.

når eml filer ligger i en mappe er visningen ren tekst som var det i en indbakke desværre uden dato - men du kan jo vælge at åbne og sende dem til dig selv og føre over i en mappe for sig i outlook hvis du ønsker det

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 14:29

Ku være et godt bud, men de lægger sig bare som attachment med det sammen beskrivelse uden dato eller noget. Hmmm, hvad gør man dog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 14:34

Har du prøvet at indstille mappevisningen, så der måske kom lidt tekst dato på filerne.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 15:01

Ja men man kan ikke læse det så det bliver rent gætværk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 16:23

jeg gør det at når jeg gemmer i eml så tilføjer jeg faktisk dato måned og år - det kan du måske også ?

(hvis man ligger med flere hundrede mail er det godt nok et arbejde når du ikke har gjort det - men du kan vænne dig til det)

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-08-08 17:53

Hurra jeg fandt ud af det, det er ikke så kompliceret, man laver en ny folder i outlook, trækker den direkte over, det der snød var at nårjeg lavede crtl A så tog jeg en lille fil med som hedder Thumbs.db med - så bliver de alle lagt i en ny email som attached, men hvis man undgår den så smutter de fint over i den ny folder, med dato "unt alles".

Så tak for jeres medleven i mit problem -nu mangler jeg bare at finde<ud af hvorfor den ikke vil acceptere mine passwords for Kandu.dk - men gerne for netbank?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-08 20:53

Du har vel sagt husk til noget forkert......................

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 05-08-08 08:43

SÅDAN, du er sku en mand af få ord, men de rigtige , jeg forventede et ellerandet komplekst.
He he, fjernede bare krydset i Husk mig.

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind