/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
64 bit er det ok ???
Fra : dhmoelsted
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 02-08-08 20:04

jeg er brændt lidt varm på en bærbar med 64 bit jeg er ikke den store nørd men vil det give problemer ved overgang til det , med det jeg har liggende på den gamle pc

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-08-08 21:00

Nej men du skal være opmærksom på andre ting som printer, scanner o.s.v. Det er ikke sikkert de virker i en 64 bit. Så alt det tilbehør du har til din PC skal du kontrollere om det duer til en 64 bit.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-08 02:45

Jeg har lige købt en bærbar med 64bit vista på. De fleste af mine ynglings programmer virker, men der er et par stykker hvor jeg er blevet nød til at finde alternativer, men det må jeg jo så leve med.

Jeg har overvejet at installere en god gammel 32bit version, men så kan jeg ikke udnytte hardwaren fuldt ud, så jeg vænner mig bare til det.

jeg har heller ikke haft problemer med drivere, min printer virker enddog bedre på den bærbare med 64bit, end på min desktop med 32bit :/ alderen kommer selvfølgelig i betragtning nåt vi taler hardware, hvis det er mere end et par år gammelt, kan du ikke regne med at der er 64bit drivere til det. Jeg har en remote control til min pc, som desvære ikke understyttes med 64bit drivere, hvilket er grunden til at jeg stadig kører 32bit på min desktop.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-08-08 03:01

Ja det vil sikkert give nogen problmer så hvis du vil være sikke så brug det du kender.
Du ska kun bruge det nye hvis du går op i sådan noget men det gør du ikke.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-08-08 04:15

Nu er forskellen på en 32bit vista og en 64bit vista jo ikke himmelråbende stor, vi taler jo stort set kun om kompabilitets problemer, og min erfaring indtil videre er at de er forbavsende små. Og det vil sikkert også være spild af resourcer at kører 32bit på den bærbare han tænker på.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-08-08 09:27

tak foreløbig
sjovt nok når man googler sider især ældre sider om 64 så er der antivirus programmer der ikke virker. en bank antyder at java ikke kan køre med 64 bit men det må jo så være rettet i tiden der er gået et af de link der fik mig i "blækhuset"

https://www.fioniabank.dk/privat/daglig/Selvbetjening/Om_Netbank_Fyn/

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-08-08 16:50

Tak for svaret bruuno117.