/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning og svenske aner
Fra : vith
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 29-07-08 20:14

AO 1847-1877 Gerlev, Gjerlev, Randers opslag 173 nr 2

Hvor er Maria Elisabeth Johansdatter født?

Jeg læser det som Stensjö, E.... Sogn, G.....borg Stift

(Iflg. FT 1906 er hun fra Jönköping)

Hvad står der under anmærkninger?

Hvor finder jeg hende i Sverige?

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-08 20:41

Hej Vith

Jeg læser:

Maren Elisabeth Johansdatter svensk af fødsel, tjenende
i Gjerlev er født i Stensjö Eistra Sogn, Gotheborg Stift
23 marts 1826 37 år gl.

Du kan lægge et indlæg på Dis, under opslag der er Hanne-Sverige der finder svenske aner for os.
Du skal bare registreres først
Jeg er sikker på at hun nok skal finde din ane.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-07-08 21:00

Hej Påsse

Der er noget der hedder Eftra i Göteborg, og den eneste Stensjö jeg kan finde ligger nord for Stockholm.

Jeg er skam registreret hos DIS - jeg har bare aldrig fundet ud af hvordan det hele fungerer ... men det er nok bare at komme i gang!

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 29-07-08 21:15

Hej igen Vith

Det synes jeg du skulle, du har trods alt en del oplysninger om hende, prøv at skrive til Hanne, jeg har selv gjort det, med et positivt resultat.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-07-08 21:19

jo tak, jeg sidder lige og kæmper med det ... jeg var vist ikke registreret alligevel, men medlem! Pyh, det er den sommervarme

Mener du at jeg kan skrive direkte til hende?

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 29-07-08 21:20

Hej med dig.
Jeg læser det som Göstaborg, søgte det på Google og fik at vide det var
Missionskyrkan Rimforsa.
Under anmærkninger står der
Brudgom vacc. 8. juni 1837 af Wellerup i Randers
?????Doctor Hammer i Randers ??? ses synlige tegn på
Tillysningen beg. 20. sept.
Håber det kan hjælpe.
Hilsen Jytte på Falster

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 29-07-08 21:26

Hej

Du behøver ikke at være medlem, kun registreret, såvidt jeg husker går du ind i den øverste blå bjælke under FAQ-HJÆLP, når du er registreret klikker du på Hanne - Sverige under opslag.

Huske at klikke på side 34, står under hendes indlæg, eller havner du måske øverst, og hun ser ikke dit indlæg, (det ville da være ærgerligt)

Hilsen Påsse
hvis du har mere brug for hjælp, kan jeg og hvis du synes skrive privat til dig, det kan man godt her på Kandu

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-07-08 21:44

Jytte

Det var en stor hjælp ... og hold da op hvor er jeg nysgerrig efter hvad det var der var tydelige tegn på!!

Påsse

Jo tak, det må du da meget gerne. Det med side 34 havde jeg nok ikke lige været opmærksom på

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 29-07-08 22:49

Tak for svaret Påsse.

Og tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 29-07-08 22:54

Selv tak Vith