/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Piaskov din far, farfar farmor
Fra : dr_dem
Vist : 542 gange
500 point
Dato : 27-07-08 10:07

Knúd Peter Böje Larsen Kirkebog København/Sokkelund/Filip 1921-1926 opslag 87 fornenden

Navneforandring 10-10-1973 til Knud Peter Boye

Haral Böje Larsen født den 8. december 1897 i Uggerløse
Holbæk/Merløse/Ugerløse1892-1904 opslag 17
Forældre: Niels Peder Larsen og Hustru Marie Erikgine Larsen

Sigrid Pedersen født den 19. oktober 1899 i Stenmagle
Kirkebog Sorø/Alsted/Stenmagle 1892-1911 opslag 105
Forældre: Niels Peder Pedersen og Hustru Kirsten Marie Hansine Kristiansen

Gift den 4.november 1922 i Stenmagle
Kirkebog Sorø/Alsted/Stenmagle 1912-1926 opslag 190

dr.dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-08 10:25

Hej dr_dem !!
Genialt ,intet mindre.
Min far havde 2 brødre den ene hed/hedder Sigurd om han stadig lever ved jeg ikke ??
Den anden ved jeg er død han hed Jørgen.
Det sidste jeg ved om Sigurd er at an boede Birkerød men jeg har ikke kunnet finde ham gennem de sidste 2 år !
Jørgen boede i Virum og døede også der . Han blev bisat fra Virum kirke af Møllehave. Han efterlod en adoptivdatter der hedder Mariannne.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 10:45

Kan kun se kirkebøger frem til 1926

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 11:20

Der er også en Edvard Bøje Larsen som står fadder til din far.

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-07-08 19:26

Mon ikke professoren Bøje Larsen her:
http://www.kbl.dk/

dels er i familie med din Knúd Peter?
dels ved hvordan slægten er sammensat??

Prøv at kontakte ham...

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 27-07-08 19:30

Hej igen dr_dem.
Ja du må undskylde jeg er lidt fraværende. Men vi knokler stadig herhjemme så vi har travlt. Edvard Bøje Larsen har jeg aldrig hørt om før. Men jeg kan huske min farfar fortalte mig at han selv havde fundet ud af at det "ægte" gamle efternavn var Boye , derfor skiftede han selv navn.
Han lavede selv en masse slægtsforskning og fandt frem til det derigennem. Min fars bror,Sigurd, overtog det hele og jeg har aldrig set noget til noget af det. Desværre.
Og jeg har ledt efter ham , men som før skevet kan jeg ikke finde ham ?? Er meget i tvivl om hvorvidt han stadig lever.
Citat
Kan kun se kirkebøger frem til 1926

Ja og det er ærgeligt for jeg ved han er yngre end min far og fra ca. 1928/29 .
Vi må lige "snakkes" ved når jeg får lidt mere tid. Men foreløbig tak

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 20:28

Skal bare lige finde ollerne også

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 20:34

Citat
Mon ikke professoren Bøje Larsen her:
http://www.kbl.dk/

dels er i familie med din Knúd Peter?
dels ved hvordan slægten er sammensat??

Prøv at kontakte ham...

Nu var det en Knúd Peter Böje Larsen Som fik navneforandring til Knud Peter Boye

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 20:39

Knud er fundet forældre til ham og kone er navne fundet og meget mere

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 20:53

KIRKEBØGER

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 21:10

Sigurd og Jørgen er yngre og kan ikke findes

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 21:19

Citat
Mon ikke professoren Bøje Larsen her:
http://www.kbl.dk/

syntes at i linger hinanden

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-08 22:14

Citat
syntes at i linger hinanden

Nu ikke fræk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-08 22:17

Hej Svend.
Nej han er ikke i familie med mig. Så han kunne ikke hjælpe .
Men sidste nyt er at jeg netop i aften fandt frem til min fars lillebror som jeg troede var død.
Han overtog en del fra min farfar omkring vores slægt på den side så han ringer jeg til i morgen. Håber bare ikke han har fået alzheimer.

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 27-07-08 22:53

Tak for svaret piaskov.

hils din mand

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-07-08 22:55

Tak for point
Hils din kone. Og sov godt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-07-08 11:52

Hej dr_dem.
Lige en lille opfølgning.
Jeg har i dag snakket med min farbror og det viser sig han ligger inde med en masse omkring den side af familien.
Han mailer det til mig og så ser vi hvad der er og tager den videre derfra.
V.H. Pia