/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Forward en port?
Fra : spect8
Vist : 663 gange
10 point
Dato : 10-03-03 18:47

hey..

jeg har en speedstream 5781...og kan ikke lave cs server eller ftp..

Men har hørt man kan hvis man forwarder en port? er det rigtigt og er der nogen der ved hvordan man gør?

/Spect8

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 19:36

Det er ikke fordi du har xp og firewall er aktiveret ???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-03-03 20:12

Hvis det ikke er firewall'en så kan du læse mere her http://nag.ru/goodies/hak/flow/Techrefguide.pdf

Kommentar
Fra : spect8

Dato : 13-03-03 18:39

det er ikke firewallen og jeg synes ikke der står gode nok informationer i det link... Jeg læste om en der har gjort det her på kandu...men ved ikke hvem! Plz...help!

Accepteret svar
Fra : BYLDER

Modtaget 10 point
Dato : 07-04-03 00:59

et lille gæt, du har tele danmark som udbyder. tja normalt ville du skulle gå i din internetbrowser skrive http// ipadr. på routeren ind, men tele danmark er dygtige, så de har valgt at configrere din speedstream 5781, derefter valgte de at lukke for adgangen til routeren via lam og wan, så nu skal der et specialkabel til. men husk at læs hvad de skriver speedstream 5781 er tele danmarks ejendom som du ikke må ændre på. dygtige det er de, for du kan købe retighedden til at forwarde dine porte men det koster altså 996 kr+ moms. jeg synes det er på tide at der bliver sagt noget, så råb du op, for de har solgt en halv vare mener jeg, jeg har kontaktet dem men måske er det forbrugerstyrelsen du skal til

Godkendelse af svar
Fra : spect8

Dato : 07-04-03 23:34

Tak for svaret BYLDER.

Det sætter jeg pris på...men at gå til forbrugerstyrelsen er måske lige i overkanten, selvom du måske har ret i at det er det eneste man kan gøre. Endnu engang tak:) pointene går sgu til dig:D

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 08-04-03 11:54

jeg skal lige rette op på en fejl, de er ikke helt så slemme ved teledanmark, de glemmer bare at informere deres kunder, og det hjælper ikke at ringe til dem, der er nogle porte der er forwarded på speedstream 5781 de følger:
Host (IP-adresse) Beskrivelse
192.168.1.1 Routers interne adresse
192.168.1.2 Postserver
192.168.1.3 Web-server
192.168.1.4 FTP-server, Domain Name Server
192.168.1.5 Reserveret
192.168.1.6-100 Adresser, der uddeles af DHCP server til maskiner på LAN
192.168.1.101-254 Adresser, der kan sættes op manuelt på maskiner på LAN
jeg håber at det vil hjælpe dig til det du vil
jesper