/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Konstant træt og Sløv
Fra : Douink
Vist : 2324 gange
100 point
Dato : 23-07-08 22:08

Hej er der nogle der har nogle gode råd mod konstant mangel på energi.
Findes der nogle piller som kan kvikke en lidt op. Jeg mangler sikkdet noget kosttilskud. da jeg ikke kører nogen form for madprogram.
Håber der er nogle her inde der har nogle gode råd. Evt. prøvet enerig piller eller vetaminpiller der har hjulpet på din energi.
Therm Power og hvad der ellers er på det sorte markede har jeg ikke meget inrerasse i. Helst noget man kan købe på apoteket.

Mvh

Douink

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-07-08 22:13

Hvad med bare at aspise sundt og varieret og få noget motion?

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:13

HVOR GAMMEL ER DU______

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:14

Hold DIG fra ALT, LÆGEN ikke ordinerer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-07-08 22:17

Sikke noget ævl klamigen.

Der er masser af kosttilskud at få som fungerer glimrende og som købes i fri handel, men det er bare meget sjældent at det er nødvenidgt hvis man ellers tager sig lidt sammen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-07-08 22:19

Hej med dig.
Du skal prøve at spise nogle stærke B vitaminer. Det gør jeg selv når jeg er energiforladt.
Der går et stykke tid før de hjælper . Du kan ikke "overspise" .Tag 3 hver morgen og du kan se på din urin når du har fået nok , så begynder den at "skumme" når du tisser.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-07-08 22:20

Hej klamigen !!!
Hvordan går det ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-08 22:20

Masser af slik, det er jo påvist at farvestofferne gør børn hyperaktive, så hvorfor ikke voksne ?

Træthed kan altså også være psykisk betinget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-08 22:20

Prøv BIOSTRATH

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:27

Citat
Der er masser af kosttilskud at få som fungerer glimrende og som købes i fri handel, men det er bare meget sjældent at det er nødvenidgt hvis man ellers tager sig lidt sammen

HÅBER FANDME du selv DRIKKER deres såkaldte /// til-SKIDERE
DU KAN SGU DA DØ AF SKIDTET_______--
Hvis det ikke INDTAGES FORNUFTIGT.
Der PÅSTÅÈS også at VIN er sundt_______
BARE DU IKKE KØRER SAMTIDIGT----
...

HEJ__Øhhhh...

Accepteret svar
Fra : pinklady

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-08 22:29

Jeg vil anbefale dig at tage 1. 500mg depot C-vitamin dagligt hvis du er ryger, 250mg hvis du ikke er ryger, dette fordi man forbruger mere C-vitamin hvis man ryger, og evt 1 Ginseng tablet dagligt som er helt uden tilsætningsstoffer og så få gået dig nogle ture eller dyrk en form for motion som du synts er sjov, da det giver energi at bruge energi
Hvis du virkelig ønsker at vide hvad du mangler må du jo få tjekket dit vitamin/mineral nivue, nogle vitaminer og mineraler kræver at man har andre vitaminer og mineraler for at kan optage dem.
Og husk så smil,latter og sjove ting altid giver energi..

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:31

Han er sikkert DØD af at tænke på at SKULLE SVARE HER/ HÆR
HVOR GAMMEL ER DU____________________

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:33

Citat
Du skal prøve at spise nogle stærke B vitaminer. Det gør jeg selv når jeg er energiforladt.
Der går et stykke tid før de hjælper . Du kan ikke "overspise" .Tag 3 hver morgen og du kan se på din urin når du har fået nok , så begynder den at "skumme" når du tisser

Og SÅ KAN DET HØRME / også_
-------
MEN GÅ TIL LÆGEN______medmindre du er på SLANKEKUR og
bare TÆNKER PÅ AT OVERLEVE ----____SULT

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-08 22:42

Citat
Bivirkninger ved at tage store doser vandopløseligt vitamin, som B-vitamin, er sjældne. Hvis man i længere tid tager meget store doser, kan der dog ske ophobning af vitamin i kroppen, som kan give bivirkninger. For nicotinamid er den giftige dosis >3 g dagligt, for pyridoxin er > 200 mg dagligt, og for folsyre er > 1 mg dagligt (total folat). Bivirkninger kan blandt andet være allergiske reaktioner (B1-vitamin) og nerveskader (pyridoxin og folsyre).
...

afhængig af din alder så gå dog til lægen og få et check - det kan være ingenting - eller alting.

Vi er ikke læger her og råd kan være direkte farlige fra lægmand til lægmand

btw - BIOSTRATH som teil nævner er en af de bedre og uskadelige råd

yderligere er det egentlig sjældent at vi danskere lider af konkret vitamin mangel - men ok - c vitamin er en god ting hvis du er ryger.

Bla. falck reddere bruger ginseng for at holde trætheden stangen - men men - først til læge .. du KAN jo være uheldig at trætheden i sig selv er et sympton på at du rent faktisk fejler noget der må og skal behandles hos lægen.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:54

Citat
Bla. falck reddere bruger ginseng for at holde trætheden stangen - men men - først til læge .. du KAN jo være uheldig at trætheden i sig selv er et sympton på at du rent faktisk fejler noget der må og skal behandles hos lægen.

Tror det er endnu en ANO der vil slanke sig_ men BEHOLDE ernrgien til at
gå i SKOLE, og HJEM IGEN.

Stakkels mennesker_______

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-07-08 22:55

Citat
Din Brolægger Midt-Vest Brolægning
www.m-w-b.dk
Alt i sten og fliser!
+45 29 78 00 87

GODT Nytår_____

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-08 00:01

Som der tidligere er nævnt

Gå til lægen før du begynder at eksperimenterer!!!

Jeg selv har gode erfaringer med

http://www.netspiren.dk/pi/Kr-uterblut-Floradix-500-ml--13613-531.aspx

http://www.bionyt.dk/_arkiv/001s6GIN.htm og

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/q10.htm

Kommentar
Fra : kgdj

Dato : 24-07-08 09:47

Anbefaling: Gå først til læge, få et sundhedstjek. Ellers Ginseng og c-vitamin, efter paknings anvisning. Har selv prøvet, det virkede på undertegnede. Held med det.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-07-08 10:24

Gør sam andre siger her i tråden, spis sundt og regelmæssigt, gå også til lægen og få et tjek!

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 24-07-08 10:34

Blodmangel?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-07-08 11:54

allerførst: Spørg lægen.

Tag en vitamineraltablet dagligt-
Benyt dig agf at frugt og bærsæsongen står for døren. Er du for tynd, så spis nogle sunde fede mælkeprodukter. Er du for tyk så spis nogle sunde magre mælkeprodukter + lidt motion. er du ung så find dig en kærest - er du gammel så find en besøgsven, eller bliv selv besøgsven.
Se positivt på tilvarelsen - Læs alle de vittighedsblade og morsomme fortællinger du kan få fat på, Ud i det gode vejr. Ud og snak med dine naboer dem af dem du kender og dem af dem du ikke kender.
Frisk mod

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-07-08 15:25

En simpel blodprøve kan afsløre om du er er en form for mangeltilstand når det gælder vitaminer og mineraler.

Der skal faktisk en del til for at den slags opstår for os, der bor i denne del af verden.
Jeg tror ikke, det er noget der hænder for raske mennesker med et nogenlunde almindeligt indtag af fødevarer.

Så det vil jeg foreslå dig.

Tag en vitaminpille, dyrk noget motion, gør ting, du synes er sjovt. Sorter de ting væk, som du synes dræner dig for energi - både aktiviteter og mennesker.
Gå i seng, når du er træt, stå op, når du vågner.

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-08 18:09

Normalt er der en årsag til man er træt.

Hvis du som jeg kan udelede af din profil er en voksen mand, kan det tænkes at du snorker meget om natten, og måske lider af søvnapnø. Holder vejrtrækningspauser og derved får hjerne ikke ilt nok, hvilket medføre at man nærmest vågner uden at vågne helt med jævne mellemrum natten igennem....

Det lider jeg selv af, og i perioder føler jeg næsten ikke jeg kan få sove nok, uanset hvortideligt jeg går i seng.

Du kan gå til lægen og få en henvisning til øre, næse, halslæge som kan give dig en iltmåler med hjem. Så kan du få logget din ilt % i blodet for derved at få den rigtige diagnose.

Det er dumt at eksperimentere med en hel masse, inden du ved hvad du fejler.

vh ben

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 24-07-08 18:56

Hey Tak for de mange svar. Bare i ikke flyver i flæsket på hinanden.
Jeg er brolægger og slæber meget og kommer utrolig meget ud. så føler ikke rigtig jeg har energi til at cykle en tur til fitnes center efter fyraften. Havde selv håbet lidt på det ville blive bedre med tiden. men syntes faktisk det bliver være og være jo mere jeg har knoklet.
Så er næsten sikker på det er noget tilskud af vetaminer jeg mangler. Jeg vil læse alle jeres fine svar igennem. så så prøve mig lidt frem. Mange tak for alle gode råd.
Er der flere råd efter disse oplysninger så kom med dem.
Jeg er 32 år, Mand, & Ryger.

Med Venlig hilsen

Douink

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 24-07-08 19:15

Hey klamigen.. Hvorfor det citat og så godt nytår?

Kommentar
Fra : pinklady

Dato : 24-07-08 20:35

Hmmm,en vigtig ting som vist ikke er nævnt er om du egentligt får nok vand????
Du må afgive en del væske i løbet af en arbejdsdag, og eftersom kroppen består af(der er lidt delte meninger) ca 80 til 90 % væske, så er vand en vigtig del for at vores celler og hele kroppen kan trives....
Ps: og efter det du ellers oplyser, syntes jeg du skal søge din læge for at finde ud af om det er fysisk du har et problem eller om der måske ligger noget i dit liv som gør dig så træt. Husk ikke at underkender spekulationer mm....
Ønsker dig god vind og god bedring

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-07-08 23:16

Uden at have gennemlæst hele tråden.
se at komme til den læge og få taget en bredspektret blodprøve.
Det kunne jo være kanser, og jo før du kommer af sted til den læge .... a sted

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-08 16:36

Som højris siger
du kan være døende af en eller anden sygdom

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-08 19:33

Nå men vi ser dig nok på denne side.

http://www.afdoede.dk/

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 06-08-08 12:07

Q10 er mit første bud. Det indeholder samme stof, som hver eneste celle i din krop danner i sine egne små energifabrikker "mitochondrierne" - hvis man mangler Q10 vil man hurtigt mærke det ved at tage et tilskud på fx 100 mg om dagen. Det skulle også hjælpe på nogle typer svagt hjerte og paradontose.

Derudover findes der et tilskud, som indeholder 3 eller 4 energi-tilskud i samme pille: jeg kan kun huske at de tre er ginseng, guarana og grøn te. Måske hedder tilskuddet G-energy eller noget i den retning.

SPØRG i Matas eller Helsam...

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 06-08-08 23:03

Tak for svaret pinklady. Jeg vil få det tjecket...

Mange tak for alle gode råd alle sammen...

Lige fra jeg skulle bevæge mig lidt til jeg skulle dø... jeg tager alle råd til mig
Endnu en gang 1000 tak