/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Ang understel
Fra : bublebee
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 22-07-08 10:01

igår købte vi nyt akvarie , hertil købte vi et alustel til underneden. Her er der jo ingen plade, men akvariet hviler hele vejen i kanten. Vi har lagt en plade (de grønne skumgummi agtige til at lægge under trægulv, på 3 mm nedenunder inden vi satte akvariet på for at isolere lidt.

Er dette godt nok så ?

Og utroligt at det kan holde bare ved at hvile i kanten...

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-08 10:16

Nu beror det lidt på, hvor stort jeres akvarium er, ltr. ruminhold. Det er i hvert fald meget vigtigt, at akvariet står fuldstændigt plant, dvs. 100% i vater.
Vi har også lige skiftet til et nyt akvarie (det gamle havde dobbel glasbund, men det ene lag var revnet), og samtidigt fik vi købt et maget fast ½ cm tykt skumgummi underlag til at støtte akvariet. Det blev købt i samme forretning. Tror i hvert fald, det er en god idé med underlag,at akvariet ikke står på noget af træ, da dette arbejder, - og men som sagt; 100% i vater er meget vigtigt!
MVH Akle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-07-08 10:43

Det er helt i vatter, det sørgede vi for at stativet var inden vi satte akvarie på. Og så pladen på 3 mm (den der gulv underlagsplade i grønt skumgummi tror jeg) og så akvariet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-08 10:48

Men pas på, for gulvet kan måske synke lidt i et hjørne når der kommer vand i.
Og så kan stellet vride og akvariet står ikke længere i vater.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-07-08 11:44

det skal vi nok sørge for at tjekke efterhånden, for det er jo meningen at stellet skal kunne holde akvariet uden nogen plade under, men klart at det skal være i vatter

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-08 20:05

Tak for svaret akle.
Det går super med det nye :)