/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Pris på rengøring
Fra : peters73
Vist : 857 gange
300 point
Dato : 21-07-08 15:40

Hej

Er der nogen der kender til prisen på rengøring, vi har tænkt os at få en pensionist/efterlønner til at komme og gøre rent 1,5 til 2 timer om ugen.
Så inden vi laver et opslag ville jeg lige høre om der er nogen der har erfaringer inden for dette ?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-07-08 15:42

ca 75 kr i timen i Københavnsområdet (hvis det er "orange" vi snakker om)

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-07-08 15:43

75-100 kr skulle der stå

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-07-08 15:49

minimun 100kr. mindre er der ingen der vil gøre det for.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 16:00

Ja som de andre mener mindst 100,- pr time - derudover skal du nok kunne tilbyde minimum 2 timer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 16:25

Jeg kender en der får 100 kr i timen+transport

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 16:40

Med de priser, og yderligere ½ time i bussen så kan i ikke høre til dem der strjkede for mere i løn her i foråret.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 300 point
Dato : 21-07-08 16:44

Vi har en rengøringshjælp 1 x ugentligt. Vi startede, for 2 år siden med at betale 100,- pr time. Hun er meget omhyggelig og er til at stole på , så vi vil nødigt undvære hende... så for ca 1 år siden satte vi betalingen op til 125,- pr time.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-07-08 16:52

Selv i privinsen betaler man typisk 125 kr/time, her ikke orange men sort...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 17:06

Citat
Iorange men sort...
ndsæt din tekst her

I Jylland hedder det da lydløst!

Der er mange der spørger efter en pensionist!! Er det mon fordi man håber at han/hun vil dele sin pension med arbejdsgiveren - For de forventer da vis at få en times ordentlig arbejde for lønnen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 17:22

Hej.
Sæt en seddel op i det lokale supermarked .
Spørg hvad folk forventer hvis du får nogle henvendelser

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 21-07-08 17:25

80- 85 kr i timen er passende i Odense , sort

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 17:27

Citat
80- 85 kr i timen er passende i Odense , sort

Fedterøv

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 17:29

Ja - Skriver man pensionist søges!
Så ved man meningen er: - "får du pension, Så er jeg parat til at dele den med dig"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-07-08 17:31

Citat
"får du pension, Så er jeg parat til at dele den med dig"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 17:33

Valde.... mange pensionister vil gerne have et job på et par timer om ugen, både for at komme lidt ud og gøre nytte, men så sandelig også for at få suppleret pensionen.

Pensionister har ofte tiden til det, hvorimod de unger har rigeligt at se til...

Mange ønsker en pensionist, da de er en meget pålidelig arbejdskraft, ikke noget med dårlige undskyldninger for at holde fri..

Og arbejdskraft koster, også selv om du så kalder den lydløst/orange/sort så en timeløn på kr. 100 er ikke i overkanten, hvis man vil holde på hjælperen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-07-08 17:44

ja mindst 100 kr i timen mindre kan da ikke gøre det vend spørgsmålet om og spørg dig selv....hvad ville du gøre det for ??? jeg syntes også 120-125 er rimligt hvis rengøringen er ug +++

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 17:46

Nordsted!
Jeg synes slet ikke den er holdbar - Skulle det mest være for at underholde pensionisterne?
Eller er det mest for at de er en pålideligere arbejdkraft`- Hvis det sidste er tilfældet, så synes jeg man skulle ringe til den stedlige fagforening og forhøre der om prisen, og så tilbyde et passende tillæg for pålidelighed O.S.V.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 18:00

Citat
Skulle det mest være for at underholde pensionisterne

Nej, men nogle raske pensionister kan godt lide at have noget at bestille, efter et langt virksomt liv, kan det for nogle være en barsk omgang at gå hjemme 24 timer i døgnet.

Det har været i medierne, at mange firmaer helt vil have medarbejdere der er oppe i årene, fordi de er mere stabile.

At man til rengøringsjob søger pensionister, ka jo også være fordi pensionisterne har tid til jobbet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 18:56

Det handler vel ikke om rengøringshjælpen er pensionist eller ej vel
Ved godt at spørgeren vil søge efter pensionist/efterlønner

Vores rengøringshjælp er ung/studerende -

Orange, sort eller kald det hvad du vil - du tilbyder et job - og forhåbentlig er der en, der gerne vil
have det ....længere er den vel ikke -

De rigtig gode hænger altså ikke på træerne, så mit råd er, at behandle dem rigtige godt

F.eks. får "vores unge" også løn, hvis hun en enkelt gang ikke kan komme pga sygdom. (Fordi vi kan stole på, hun ikke misbruger det)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 19:02

HelleBrgitte, du har ret, det drejer sig ikke om pensionister, og det var da heller ikke det jeg startede med at skrive, synets bare jeg ville give mit besyv med, da det lige pludselig begyndte at
handle om pensionister.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 19:08

Nordsted, det var ikke et angreb på dit indlæg - vi er meget enige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-08 19:10

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 19:20

Citat
du tilbyder et job - og forhåbentlig er der en, der gerne vil
have det ....længere er den vel ikke -

Indsæt din tekst her

Jo da`, den er meget længer - Når man tilbyder et job - jamen så må man da også tilbyde en løn som man har mulighed for at betale skat af.
Hvorfor er arbedsgiveren så ivrig efter at deres rengøringsassistent arbejder til halv pris og snyder skattevæsenet fot resten.
Når man snyder i skat (for at arbejdsgiveren kan slippe billigere) Så undlader man vel også at opgive nogle indtægter der ellers skulle have været trukket fra i pensionen? altsammen for at arbejdsgiveren kan slippe billigere. Så det er nok ikke tilfældigt når man søger en pensionist.

Godkendelse af svar
Fra : peters73

Dato : 21-07-08 20:11

Tak for svaret HelleBirgitte.
Og så fik vi da lige en lille debat om pensionister ovenikøbet... tak for det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-07-08 20:35

Tak skal du ha´ - håber du finder en god hjælper

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-07-08 21:00

Det virker som om nogen vil betale mindst mulig for at få gjort rent. Jeg ville ikke haft en rengørings hjælp i mit hus der gik og var misfornøjet. Ikke vær så nærig, bare for at det er en pensionist der skal gøre jobbet.
alimak

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 21-07-08 21:36

Tør øjnene alimak, ih guder

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-07-08 22:02

Citat
ih guder

Indsæt din tekst her

Sådan siger man åbenbart når man ikke har argumenter

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 21-07-08 22:58

LOL, jeg har masser af agumenter men kan ikke se hvad en debat om et ret simpelt spørgsmål skal gøre godt for.

Fantastisk sted det her Kandu !

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 10:16

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
LOL, jeg har masser af agumenter men kan ikke se hvad en debat om et ret simpelt spørgsmål skal gøre godt for.

Fantastisk sted det her Kandu !

Det sidst må jeg give dig ret i!

Det først må da bero på uvidenhed - eller hvad?

Du synes åbenbart at pensionsterne skal betale dig for at gøre rent for dig

Jeg kan fortælle dig lidt mere om sammenhængen: Af ren og skær interesse, har jeg et lille job der giver ca 15000 om året.(på lovlig vis) det bevirker at jeg ikke får nogen ældrechek, desuden betaler jeg skat af beløbet, så jeg betaler reelt for at få lov til at arbejde. Heldigvis kommer der ingen transport oveni.
Nej ingen skal få mig til at tage bussen for at betale for at rode i andres skidt.

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 22-07-08 19:36

Ha ha det for sjovt det her !
At pensionister skal betale mig for at gøre rent? interessant drejning.

Har hørt fra mange at det her er et specielt sted, med nogle få mennesker, der skal blande sig og ødelægge enhver tråd der bliver oprettet. Og jeg er tilbøjelig til at give dem ret.

Ih guder, gentager jeg mig selv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 21:03

Det er jeg så aldrig blevet beskyldt for. Men realiterne er jo at du vil udnytte pensiomisterne til at betale for at få lov til at muge op under dig.

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 22-07-08 21:07

Nå da, hvornår har jeg givet udtryk for det ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 21:32

I dit spørgsmål! Hvorfor ville du ellers have en pensionist, og stiller spørgsmål om hvor billigt du kan gøre dig håb om at få en.
Når du både kan regne og skrive, så kan du hurtigt finde ud af at de ikke er de allerbilligst, hvis ikke du ønsker at de skal sætte penge til på det (betale for at gøre rent for dig.) Jeg har aldrig været så indigneret før på nogen her på Kandu - Du skylder endda mig for at ødelægge enhver tråd på kandu
Kan du give et enkelt eksempel, det ville klæde dig- ellers er det mig der må sige ih guder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-08 23:16

Citat
Men realiterne er jo at du vil udnytte pensiomisterne til at betale for at få lov til at muge op under dig.

Nu er det jo sådan, at man ikke i DK kan udnytte personer hvis de ikke vil udnyttes!!!

Citat
Hvorfor ville du ellers have en pensionist, og stiller spørgsmål om hvor billigt du kan gøre dig håb om at få en.

Fordi en pensionist oftest er mere pligtopfyldende,........og så blev der ikke spurgt om hvor billigt det kunne gøres for, men hvor meget man skulle regne med at det ville koste pr time!!! Der er en forskel

Nå men det er ikke mit spørgsmål, men syntes godt nok denne tråd er ved at gå over gevind

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 23-07-08 09:19

Tak Nordsted1 for indsparket.

Og valde eller galde... Grunden til jeg til at starte med søger en pensionist er at jeg gerne vil have gjort rent om formiddagen, samt de andre grunde som Nordsted1 også kommer med.

Og så spørger jeg igen, hvor har jeg givet udtryk for at jeg vil udnytte pensionister ?
Jeg har ene og alene spurgt til hvad normalen er for aflønning.

Ih guder... galde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 10:10

Jeg har aldrig truffet nogen der er blevet så fortørnet over at blive modsagt, jeg skal lige love for at der er kommet gang i galden!
Dit syn på tjenestefolkene skinner i gennem alt hvad du siger. jeg tror bestemt du er din hjembys Moud Varnæs, der er vand til at blive snakket efter munden, den mindste modsigelse udløser et ih guder!
Du kan ikke have mange tanker for din rengøringshjælp, 1½ -2 timers arbejde til mindst mulig betaling, de fleste vil også skulle køre mindst et kvarter med bus hver vej plu ventetid ved busstoppestedet i kulde blæst eller regn eller bagende sol. Du er vist ikke den type der vil tilbyde at hun kan blive siddende i stuen i de 1½ time det varer indtil busen kommer!
Nej du spørger hvor let kan jeg slippe om ved at tage 3-4 timer af en pensionists tid. Alt dit eftersnak med at pensionisterne er mere pålidelig! nej det det havde du ikke overvejet i starten af dit spørgsmål.
Den der fiskekællinge metode med at råbe øgenavne efter dem der ikke er enige med dig kan du såmænd lige så godt spare di det gør ikke sørligt indtryk på mig - det bekræfter mig bare i mit indtryk af dit syn på andre mennesker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-08 10:17

Citat
mindst mulig betaling

Hvor er det lige det står, i spørgsmålet??

Citat
de fleste vil også skulle køre mindst et kvarter med bus hver vej plu ventetid ved busstoppestedet i kulde blæst eller regn eller bagende sol. Du er vist ikke den type der vil tilbyde at hun kan blive siddende i stuen i de 1½ time det varer indtil busen kommer!

Mon ikke en rengøringshjælp, tjekker bus/tog tider inden de tager jobbet, eller indretter arbejdstiden efter transporttiden??

Citat
Nej du spørger hvor let kan jeg slippe om ved at tage 3-4 timer af en pensionists tid

Hvis ikke pensionisten vil have jobbet, er der jo ingen der tvinger vedkommende til at søge det vel??

Citat
Alt dit eftersnak med at pensionisterne er mere pålidelig! nej det det havde du ikke overvejet i starten af dit spørgsmål.

Der er svaret lige her

Citat
Grunden til jeg til at starte med søger en pensionist er at jeg gerne vil have gjort rent om formiddagen,

Og hvor mange andre har muligheden, for at arbejde om formiddagen - som har tiden og lysten-??

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 23-07-08 10:25

Ha ha , han er helt galt på den, det ret sjovt at læse hvad det er han tror jeg har skrevet...

Betale mindst muligt ??? Prøver lige igen, hvor er det jeg har spurgt om det ?

galde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 11:00

Skal vi kalde hinanden ved øgenavne så ok - du vil forfremtiden blive kaldt Idiotina!
Hvad var mon din mening med at spørge om prisen? Var det virkelilig for at være sikker på at betale nok?

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 23-07-08 11:33

Det må være svært at indrømme at man tager fejl, he he.

Det er da utroligt, men også ret underholdende det her.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 11:47

[CITAT]--------------------------------------------------------------------------------
Det må være svært at indrømme at man tager fejl, he he.

Ja det forstod jeg allerede da du begyndte at råbe øgenavne - men så holder jeg her, jeg tror du har indset at rengøringsdamer også er en slags mennesker. Jeg er glad ved at jeg ikke skal arbejde for din slags, eller omgås dig til dagligt:

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 23-07-08 11:52

Ha ha, prøv at kaste et sidste blik på det der er blevet skrevet og du vil indse at du har taget fejl ang. mig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 12:40

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 23-07-08 13:05

Godt så, tror det faldt på plads for dig nu.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 23-07-08 14:43

Det er ellers en meget fin debat om os pensionister jeg er en af dem der har lidt havearbejde ved forskellige bla en 98 årig dame hun synes ikke at det er for meget at jeg skal have 100 i timen nu kører jeg også godt nok 12 km til hende men det gør jeg også til en tandlæge som godt nok synes at det var billigst for ham at få mig sat på lønningslisten men hel ærlig så synes jeg ikke at det var rar og få min pension på godt 5000 om måned sat yderlig ned så det hele er jo forskellig hvordan man ser tingene

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 15:54

Ejgild01
Jeg ved at du skal ikke tjene ret meget inden ældrechekken ryger - hvis du får sådan en,Jeg synes at du ved at komme på lønningslisten nærmest foræret din ældrechek til tandlægen, det lam jeg ikke se nogen grund til. det er der bare ingen her der forstår et hak af nej jeg må være gal.
Skal der være lidt rimelighed i tingene så skulle han da tilbyde at gøre lidt tandlægearbejde for dig til - skal vi sige 100 kr i timen Så er han kommet på den liste der er billigst for dig!

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 23-07-08 16:45

Ja det hjælper nok ikke at spørge om for det har jeg da betalt omkring 600 kr for 10 minutters arbejde men sådan er tingene skruet sammen og vi skal nok ikke til at dikutere her i det her forum hvor de løfter blev af som regeringen gav under valgkampen hvor en pensionist måtte tjene 30,000 uden at blive trukket i pensionen