/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live Messenger
Fra : ppk
Vist : 781 gange
300 point
Dato : 09-07-08 22:40

Hej

Bruger ovenstående program i ver. 8.5.1302.1018

Kan nogen fortælle mig hvorfor jeg får disse mystiske beskeder ? se herunder

http://xxxxxxxxxxx_xxxx.hostapic.info

http://get-that-stuff.info

De kommer ca. hver 10. minut, og den ene af dem jeg får fra er ikke hjemme når jeg får beskeden om at han logger på og snder disse links.

Har talt med ham nemlig, og hans bærbare ligger klappet sammen der hjemme når det sker. Der er også andre af mine kontaktpersoner der sender de samme link uden at vide det.

Skal lige sige at der hvor Xèrne står, står mandens efternavn og fornavn = hans buger fidus på Windows Live Messenger.

Håber der findes en løsning !!!!!!

Jeg bruger Vindows Vista DK som styreprogram som er fuldt opdateret.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 09-07-08 22:46

Vil mene det er en eller anden form for virus din ven har været inde på.

LAD VÆRE med at trykke på linkene..

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 09-07-08 22:47
Accepteret svar
Fra : BarkeBillen

Modtaget 300 point
Dato : 10-07-08 07:09

Guide til hvordan du fjerner MSN Virus

En ny orm, der nemt kan nedlægge en computer, spreder sig via MSN. Ved inficering, sender ormen sig selv til alle kontakter på MSN, som et link til en ekstern hjemmeside. Derved ser beskeden ud som om den kommer fra en ven på Messenger og man der derved mere tilbøjelig til at klikke på et eventuelt link.

En MSN besked fra ormen kan se ud som følgende måder:
"LOL check http://www.uglyphotos.net/*********.PIF"
"LOL check http://peopleonline.pe.funpic.de/*****.PIF"

Hvis du har komme til at trykke på linket og åbnet filen den beder dig om at åbne op, ja så er du for at sige det rent ud på den. Men frygt ikke, jeg har fundet en hurtigt og nem løsning på problemet. Det nytter ikke noget at scanne computeren for virus og spyware for selv om det ser ud til at hjælpe, ja så virker det kun så længe du IKKE bruger MSN Messenger. Jeg fik selv denne virus fordi jeg ikke lige var helt vågen og har kæmpet med den siden i går, jeg fandt ud af at mit virus program blokerede for MSN Messenger.

Ved at undersøge det nærmer fandt jeg ud af at nogle filer i MSN Messenger var blevet ændret og gør sådan, at hver gang man åbner MSN op så lægger den virus ind på din computer. Det vi skal gøre er så at vi sletter MSN helt fra din computer. Her følger en Guide til hvordan du gør det.

Læs mere om virusen her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28319

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DU SELVFØLGELIG IKKE MISTER DINE VENNER PÅ DIN MSN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GUIDEN:

Først skal du lukke MSN ned, det går du ved at højre klikke på MSN ikonet ved siden af uren og trykker på "Afslut"
Når du har gjort det. så skal du scanne din computer for virus. Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Når din computer er scannet færdigt så scanner du computeren for Spyware.
Har du IKKE noget spyware program så kan du hente et gratis lige her: www.azkaban.dk/SUPERAntiSpyware.exe det program installere du og scanner derefter computeren for spyware.

Når du har gjort det såkan vi gå i gang med selve sletningen af MSN Messenger.

1. Tryk på "Start" vælg "indstillinger" og tryk så på "Kontrolpanel"
2. Tryk på "Tilføj eller Fjern Programmer"
3. Når listen over alle programmer er kommet frem så skal du gå helt ned i bunden af boksen.
4. Der nede skal du fjerne (afinstallere) MSN Messenger, da de fleste nok har Live Messenger 8.0, kan jeg sige at du skal slette både "Windows Live Messenger" og "Windows Live Sign-in Assistant" Hvis du er i tvivl om hvad der er MSN så kig efter ikonet

5. Når alt dette er slettet, så skal vi nu ind i programmer på din computer.
6. Luk alt som du blev bedt om at åbne op i guiden her ned.
7. Gå ind i "Denne computer".
8. Gå ind under "C Drevet", den kan også hedde "Lokal disk (C:)"
9. Når du er kommet ind på drevet så skal du finde mappen. "Programmer" som du så går ind i.

10. Find nu mappen "MSN Messenger"
11. Gå ind i mappen.
12. Inde i mappen der skal du slette de filer som er tilbage, en efter en.
13. Når det er gjort så lukker du det hele ned så du kun har skrivebordet tilbage.
14. DU scannet tidligere din computer for virus, hvis der stadigvæk ligger nogle underlige filer på skrivebordet eller andre steder på computeren som du ikke kender til, så skal du slette dem. Du kan kende ved at deres ikon er sådan en lille hvid boks. Der er også en fil ved navn: "Alfa.exe" Som du også skal slette. Når det er gjort tømmer du din Papirkurv.

15. Når det er gjort så skal vi download MSN Messenger på ny.
16. Du kan download "Windows Live Messenger 8.0" HER
17. Når du har downloadet den, så installere du den.
18. Når Den så er installeret og har logget på, så skal genstarte din computer.
19. Det gør du ved at trykke på "Start" og vælger "Luk computeren" i boksen som kommer frem trykker du så på "Genstart"

20. Når computeren har genstartet, skulle din computer meget gerne være renses fra virus.
Vi anbefaler også at du scanner din computer for en sikkerhedsskyld.
Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Jeg håber at denne guide kunne hjælpe dig med at løse problemet.
Den løste i hvert fald problemet hos mig. :)

mvh.
Ulrik Ulmer
Webmaster på
Azkaban.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-08 08:17

det møg msn virus kan lægge mere ind og have følgevirkninger så hvis jeg var dig ville jeg lige søge hjælp i et forum hvor de kender godt til det

du kan oprette dig gratis her og bruge forum gratis

http://www.malwarecheck.dk/forum/

brug så kategorien her, læs vejledningen først

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=31&sid=83382f94efea4db1fa3e0dcc67ebc8f9

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-08 15:16

Er det ikke de kontaktpersoner, som ppk har på msn, der har virus?

Hvis ppk ikke har klikket sig ind på nogle af de links, han/hun har modtaget,så har han/hun da ikke virus, men bør gøre sine kontaktpersoner opmærksom på at de har en virus.

Men korrekt hvis ppk har klikket på de links, der er modtaget, så har ppk også fået virus.

Er der noget, jeg har misforstået ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-07-08 16:37

Hej ALLE

Jeg må desværre sige at jeg har fået klikket på linksene, og det er jeg blevet straffet for idag ! ved det at jeg har fået en masse SPAM mails.

Så nu må jeg se at få prøvet nogle af jeres gode råd !

Hilsen Preben

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 17-07-08 21:54

Tak for svaret BarkeBillen.

Det var et godt tips det med at hente SUPER Anti Spyware Professional !!!!!!

Hilsen PPK