/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
asus bundkort savnes
Fra : lillelyst
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 09-07-08 18:21

Hej med jer. Jeg har forsøgt at finde et asus P5AD2-E-Deluxe bundkort via google da vores eksisterende ikke længere virker. Jeg kan ikke finde nogen dansk butik hvor jeg kan købe det. Kan I hjælpe mig med at finde en løsning? (alternativ for køb i Danmark kunne være Tyskland)

(PS: Det skal være præcis det samme)

På forhånd tak for svar.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-07-08 18:42

er du sikker på at det ikke virke. At der ikke bare er pillet lidt meget ved bios mm
Samt at det lille batteri ikke er fladt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 18:47

Jeg går ud fra at det er fordi du har en
Pentium 4, Celeron D, Pentium D CPU o.s.v
at du vil have det samme kort,det du eftersøger er udgået af produktion,vis du skal have nøjaktigt det kort så skal du nok ind på en brugt køb salg side,så her er et alternativ>
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=P5N%2DE%2FSLI

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 18:49

Der er massere af alternativer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 18:51
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-08 18:58

du kan sammenligne kortene med det du søger

http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=404&l1=3&l2=11&l3=144&l4=0

Jeg mente at have læst et eller andet sted at det var gået ud af produktion.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-08 19:39

Grunden til at det skal være identisk er nok at det er en Windows OEM der skal installeres, bare lidt anderledes kort kræver en ny licens.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-07-08 19:55

Tak for jeres info. Jeg har ikke 100% check på at samle pc`er fra bunden og slet ikke tiden, så skal jeg have en chance for at hjælpe min datter bliver jeg nød til at have det samme kort så jeg kan se hvor præcis de forskellige ledninger, leds, kabler osv skal sidde.

Og ja noget tyder på at kortet er udgået, og køb af et brugt er ikke lige mig, så jeg skal nok satse på at være den heldige der, i en eller anden tilfældig butik, har et sådant kort liggende.

Problemet er at hendes pc`er lige pludselig en dag bare ikke virkede. Så snart pc`eren blev tændt, bippede den èn gang, hvorefter den slukkede sig selv igen. Jeg har prøvet strømforsyningen af, men den fejller ingen ting. Har checket ramsokler, pillet batteriet ud, flyttet jumpere o.m.m., men intet hjalp.

Har så her til aften taget en af mine andre pc`er og koblet dennes strømforsyning på hendes pc`er og hver gang jeg sætter strømstikket (ATX12v1) til bundkortet går strømmen.
På et tidligere tidspunkt lykkedes det pc`eren at indlæse POST inden den slukkede. Jeg nåede lige i farten at se at bios bl.a. fortalte at OVERCLOCING HAS FAILED hvilket vi slet ikke forstår. Min datter har fortalt at hun intet unormalt har foretaget sig og at den bare begyndte at opføre sig syg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-07-08 20:02

Her kan du købe det. Personen der sælger har fejlkøbt det.

http://www.hifipriser.dk/community/forum/message.asp?tid=554837

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-07-08 20:43

Tak for linket. Jeg prøver at skrive en mail til ham og vender tilbage her til forummet med et svar så snart jeg ved besked.

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 21:07

Prøv at sætte bios tilbage til standart settings
http://manse9933.dk/sub/hw-galleri/4.htm
Via bundkortet.
Citat
OVERCLOCING HAS FAILED

Er vis der er nogle der har prøvet at sætte
værdier i bios for højt,længre historie og at sætte bios tilbage til standart
plejer at løse problemet,som vist i overstående link.

Vis du skal have et nyt bundkort så læs manualen på bundkort driver Cd'en.
Her er nogle videoer og links der kan give dig en ide
og at bygge en pc.
http://manse9933.dk/sub/tips_hw/hw_index.htm
f.eks. 775 Socket videoen.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-07-08 21:40

Hej Manse9933. Som jeg skrev klokken 19.55 så havde jeg prøvet muligheden med at flytte jumpere og pille batteriet ud. Det hjalp desværre ikke, men tak for linket alligevel.
Du skal have tak for det sidste link med videoangivelsen og dine mange indlæg her i tråden. Jeg glæder mig til at se videoen.

Mvh Jørgen Ries.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 21:43

ups,det havde jeg overset.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 22:07

Citat
Har checket ramsokler

Har du prøvet at sætte nogle andre ram klodser i?
eller taget dem ud og byttet om på dem vis du har flere af slaksen,eller vis du har mere end en klods så tag den ene ud og prøv at starte,prøv også med den anden klods og se om en af dem er røget.
Du kan også tage dem/den ud og rense guldfingrene (kontakterne)med f.eks. kontakt rens eller Isopropylalkohol og en vatpind.
Rør kun på kanterne ag printet og afelektrificere dig på psu'en(statisk elektricitet)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-08 22:08

rode rode
sørg for de er trykket helt i bund

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-07-08 22:33

Det vil jeg prøve i morgen aften (når jeg får lidt fritid igen)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-07-08 17:06

Du skal også være opmærksom på at det jo lige så godt kan være CPU'en eller rammen, som bundkortet, der er futtet af.

Har du ikke mulighed for at teste med en anden CPU+RAM ?

Har du tjekket om der er defekte elektrolytter på bundkortet?
(De buler som regel udad, hvis de er defekte)
Og et bundkort kan godt reddes i visse tilfælde, hvis det er fejlen.

Ellers er det altså ikke den store opgave at flytte kabler og stik over på et nyt bundkort :)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 10-07-08 17:49

du skriver. at den skrev overclocking has failed... HMMM. Det ser ud til der er pillet i bios. Måske din datter er kommet i bios ved en fejl. Gå straks i bios og sæt til optimal performence. det er da vær at prøve.
save
genstart.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 12-08-08 08:32

Hej igen. Har nu efterhånden været rundt i hele bundkortet, bios osv osv og jeg er ikke kommet en løsning nærmere. Nej, det må blive en afløser og desværre har gutten som havde et kort til salg tidligere ikke ladet høre fra sig.
Jeg lukker her og I får mange tak for jeres gode forslag.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 12-08-08 08:33

Tak for svaret Manse9933.