/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Erfaringer med vinduesfirmaer
Fra : me67
Vist : 10398 gange
500 point
Dato : 03-07-08 17:33

Hej Kandu'er.

Vi står for at skal have vores vinduer udskiftet og er i den forbindelse blevet
enige om at det skal være af typen træ/alu.

Vi har kig på to firmaer som kan levere varen og disse to kunne jeg godt
tænke mig at høre jeres erfaringer om.

Det jeg gerne vil høre lidt om er - hvordan har kvaliteten været på de
vinduer som du / i har fået leveret af nedenstående virksomheder.

Firmaer.:
Kastrup Vinduet og Jydsk Vindueskompagni.

Gode erfaringer med evt. andre firmaer der producere træ / alu vinduer
høre jeg også gerne om.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 510 point
Dato : 03-07-08 17:53

Pas på kuldebroer: Svend
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/23294.aspx

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 18:00

med mindre du bruger:
http://www.outline.dk/default.aspx?m=2&i=39

eller tilsvarende, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 18:05

Kender du denne oversigt: Svend
http://www.byggeri.dk/guide/vinduer.asp

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 20:40

Hej med dig.
Vi har lige sat 11 nye vinduer i .
Det er træ bondehusvinduer købt på nettet og leveret på 4 uger.
Tip top fra www.net2vinduer.dk du kan selv måle op og regne prisen ud. De tager ikke ekstra for "skæve" mål og du kan selv male eller få dem til det.
Vi gav 24000 kr for vores.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-07-08 21:29

Hej Svend. Den med kuldebroerne havde jeg godt hørt om - men tak for linket.
regner med jeg lige i morgen vil kontakte de to nævnte firmaer og forhøre mig
om det med kuldebroer er noget de har styr på.

Outline vinduer har jeg ikke lige haft i tankerne - men kunne da være en mulighed.

Pia - 24.000 for 11 vinduer lyder godt nok billigt - tilbudet på vores 23 lød på knap 120k
så jeg må gå ud fra at det er fordi det er trævinduer i har fået det er så billigt - men en mulighed også.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:31

Hej igen.
Ja det er trævinduer vi har købt. Vi må ikke sætte andet i her
Men de laver også plastik men prøv og kig på nettet det er da gratis

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-07-08 21:35

Citat
Men de laver også plastik

Plastik aldrig i livet om jeg vil ha det.

Kunne nu godt se de laver træ / alu der - det var dog ikke muligt at få beregnet pris på dem.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:38

Citat
Kunne nu godt se de laver træ / alu der - det var dog ikke muligt at få beregnet pris på dem.
????????????????
Det kan du ikke mene Jeg prøver lige at kigge .

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-07-08 21:39

Det ser ud til det kun er træ og plasvinduer det er muligt at lave beregninger på.

ME67

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:39

Du klikker da bare på beregn er pris
Oppe i højre hjørne.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-07-08 21:42

Ja så langt har jeg fundet ind.

Men når du så vælger "Produktserie" er der kun træ pg plast.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 21:46

Har lige kigget og det ser ud til du har ret. Jeg var i tvivl om noget da vi bestilte vores og ringede til dem. Prøv det . De er utroligt søde og de kan måske hjælpe dig igennem.
Det koster da ikke meget.
Jeg gav ham bl.a. et mål der drillede mig og han ringede tilbage efter en ½ time med pris og det hele. Ydermere fik jeg pruttet mig af med fragten fordi de alligevel skulle herover

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-07-08 22:07

Det vil jeg prøve - tak for det.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-08 22:13

Held og lykke med det. Lad mig vide hvordan det går

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-08 01:55

Inden du bestemmer dig, så se indenfor her på min arbejdsplads: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4369 og her: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4193 begge er træ/alu vinduer, den sidste er med skjult træ karm og alu ramme uden kuldebro jeg har selvfølgelig selv Frame vinduer og døre mit hus (det første link) til sidst lidt om hvad vi mener du bør overveje før du køber: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=38 og nej, jeg får ikke procenter hvis du vælger IdealCombi som leverandør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-08 02:00

Jeg kender ikke Kastrup vinduer, men Jydsk Vindues kompagni er dem vi bruger som skræk eksempler på hvor dårlig vinduer kan laves, jeg ved ikke om alle vinduer derfra er af dårlig kvalitet, men det er discount produkter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-07-08 09:34

Citat
men Jydsk Vindues kompagni er dem vi bruger som skræk eksempler

Det er nemlig rigtigt o.v.n.
Hold dig laaaaangt væk fra dem !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : me67

Dato : 04-07-08 22:51

Hej o.v.n. - har kigget lidt på jeres side og finder da materialet absolut i den bedre ende af skalaen.

Har kigget en del rundt på forskellige sider med forhandlere af vinduer og fundet ud af
at det er vigtigt med hvor stor en kærneandel der bliver anvendt i produktionen af
vinduer.

Idealcombi-vinduer har en andel i top med 100% hvilket må siges at være i top.

Jydsk Vindueskompagni anvender træ med en kærneandel på min. 90% - så det er heller ikke værst og på den baggrund forstår jeg så ikke firmaet bliver anvendt som skrækeksempler når der nu er firmaer der laver MEGET ringere vinduer end dem.

For ser man så lige på firmaet net2vinduer som var dem piaskov anbefalede ligger de da godt
nok LAAAAANGT nede af rangstigen med en kærneandel på 60% (gad vide hvor længe de ville
holde hvis man boede ved vestkysten) - så dem bliver det i hvert fal IKKE.

Kastrup-vinduet - Idealcombi og Jydsk Vindueskompagni bliver derfor indtil videre en af dem der bliver leverandør med mindre der kommer et bedre bud eller beviseligt kritik af nævnte firmaer - rygter kan jeg ikke bruge til noget som helst - dem har de sikkert alle hvis man spørger dem - og på mig virker det ikke særligt professionelt at nedgøre andre blot for at få del i markedet - det var bedre at bevise hvor gode ens produkter var i stedet.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-08 23:21

Nu skal du ikke opfatte mit indlæg som en nedgøring af Jydsk Vindueskompagni, de er godkendt af DVC så de skal overholde samme spilleregler som andre DVC godkendte virksomheder, Jydsk Vindueskompagni er i den billige nede af pris skalaen (discount standard varer) IdealCombi er i den anden ende, 100% ordre producerende, vi aner ikke hvordan en standard vindue ser ud, vinduer og døre bliver fremstillet til den enkelte kunde, det er en dyr løsning på kort sigt, hvis du er over 50 eller flytter om nogle år, så vælg den billigste løsning, hvis du vil have vinduer som holder i mange år, så skal du se på træ/alu løsningen, om du så kan "nøjes" med standard vinduer eller du vil have dem speciel fremstillet til dig, ja det er op til dig og din penge pung

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 06-07-08 16:11

Gode erfaringer!!!

Jamen her i huset har vi "drøngode" erfaringer med JNA Vinduer -

Købte sidste år malede vinduer fra JNA - men ak malingen var blæst af, da vi modtog dem. Da de ikke var malet, ku vi se hvilket materiale - de var lavet af. Har aldrig før set være makværk - desværre.

JNA var det hurtigste leveringsfirma, da vi skulle bestille, men ordren blev udskudt og udskudt, så vi måtte vente i mere end 3 måneder efter lovet levering og da de endelig ankom, ja så var malingen desværre blæst af.
De var heller slet ikke biligere end andre, hverken på nettet eller den lokale tømrer - desværre.

Så vi advarer alle der måske tænker på at bestille hos JNA - Pas PÅ...
Vi har ikke haft andet en brok med det firma.

Det var bare det fra een der er blevet klogere.
Birdie56

Kommentar
Fra : me67

Dato : 06-07-08 20:35

Hej Birdie56.

Tusind tak for advarslen og erfaringer med et firma - rart med lidt feedback
fra andre der har erfaringer med købte vinduer - supert.

Og til o.v.n. jeg opfattede ikke dit indlæg som en nedgørelse - det var blot en
tanke fra mig af at jeg ikke kunne bruge dårlige rygter hvis ikke det kunne bevises.
Så Iedalcombi-vinduer er stadig på banen

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 19-07-08 22:52

Hej Svend.

Jeg syntes ikke jeg har fået noget brugbart info omkring de vinduesfirmaer
jeg har nævnt i mit spørgsmål - så derfor går pointene til dig for din vigtige
information vedr. kuldebroer ved træ/alu-vinduer.

Valget faldt forøvrigt på Kastrup-vinduer.

Så tak for informationen svendgiversen og god dag til dig også.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-07-08 07:40

Selv tak,
håber du bliver glad for dine Kastrup vinduer

Kommentar
Fra : folmerfolmer

Dato : 13-04-09 21:51

Hej ME67

Hvad var så dine erfaringer med Kastrups træ/alu-vinduer.
Håber du har nogle friske erfaringer fra det virkelige liv - jeg står for at skulle vælge nye vinduer...
Hvad med de omtalte kuldebroer - har der været problemer med kondens i vinduesbundene her hen over vinteren osv. ?

Håber på hurtigt svar, selvom du sikker betragter denne tråd for lukket...

mvh Folmer

Kommentar
Fra : folmerfolmer

Dato : 16-04-09 20:03

Kalder ME67... Lad mig høre dine erfaringer med Kastrups træ/alu-vinduer.

Kommentar
Fra : oakmountain

Dato : 18-02-16 13:07

Lidt frisk viden her fra 2015/16 -> http://oakmountain.dk/