/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
wireless cybercity
Fra : bruuno117
Vist : 692 gange
200 point
Dato : 26-06-08 23:09

Jeg har lige fået en fin ny bærbar, som jeg gerne vil have på nettet. Jeg tænkte i første omgang at leje udstyr fra CC, men synes nu at det var en tand for dyrt! og jeg vil også hellere selv eje udstyret, så jeg er ved at se mig om efter en wireless router/access point, og har fundet den her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416947&searchArea=&Soegeord= til at stoppe i røven på min CC router, men er den god nok? Hvis der er nogen der har nogle erfaringer med CC og wireless netværk, eller har en bedre ide til hvad jeg bør købe, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-06-08 23:31

pas på med at købe noget udstyr, før du er sikker på at det er det rigtige,
forvent ikke hjælp fra CC til andet udstyr
jeg har ADSL fra CC
det trådløse jeg har, er et Accesspoint fra Linksys, type WAP54G

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-06-08 23:51

Jeg har solo bredbånd, så jeg forventer ingenting. hvordan er den at arbejde med, jeg har set routere hvor opsætning var en total pita, det skal helst være rimeligt lige til.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-08 06:20

Jeg har både ADSL og Wireless fra CC. Forbundet således at mit modem/router er tilsluttet på "normal" vis. Tilslutningen fra routeren (normalt til PC) har jeg koblet til en "selvkøbt" 8-ports switch, hvorfra der er trukket "netværkskabler" i huset... så kom wireless ned i en pris for hvide mennesker (mange år siden), og en indkøbt wireless router blev tilsluttet min hjemmekøbte switch. Under opsætning/konfiguration af den wireless switch skal du dog have forbindelse, med et ekstra kabel til din PC (hvilket jeg også gjorde igennem førstkøbte switch).
Det fungere perfekt med password på det trådløse net osv.
Hvilke trådløs switch du skal købe... je det syntes jeg du skal snakke med din lokale computerforhandler om, de ligger i et prisleje på 400 og op efter.
Held og lykke med det, og go' weekend
NB: Er selv en glad og tilfreds CC kunde (siden start) og har nu ADSL & Telefoni ved CC - ingen problemer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-08 09:42

Du kan i princippet bruge en hvilken som helst trådløs router.

Jeg har TDC og har selv købt en D-link trådløs router, som så er sluttet til en switch, som jeg også selv har købt.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 10:28

TIL Bille 1948 ?
er du sikker på at der kan bruges en hvilken som helst router
CC har skrevet til mig, at jeg kunne følgende:
CITAT
"evt skaffe dit eget adsl modem med router indbygget som understøtter ppoa."
Citat slut
? til CLAN
du skriver, Citat" Hvilke trådløs switch du skal købe" Citat slut
vil du forklare det lidt nærmere, jeg vidste ikke at der fandtes trådløse switch

til bruuono:
jeg har 8MB Solo fra CC med telefon, det kører fint, så jeg er klar over, at der ikke er meget hjælp at hente hos CC, jeg kan dog ikke forstå, at de ikke kan nævne, nogle forskelligere type modem/routerer der kan køre med deres ADSL, jeg har frarådet en næsten nabo, at købe det, han har ingen "computer forstand"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-08 10:37

Til Ferik,

Det er jo ikke ADSL modemet jeg har købt det er den trådløse router, som sidder efter ADSL modemet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 10:51

Til Bille1948
du må vist have misforstået mig
ifølge CC skal det være, læs mit indsatte CITAT
? er du sikker på at alle typer routere kan bruges
jeg syntes at det er underligt at CC sender et modem/router ud, hvor man kan rigtig mange ting, men ikke lave MAC filtrering

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-08 11:10

Til ferik,

Jeg tror ikke jeg har misforstået dig.

ADSL modemet = signal ind i huset, "piller" jeg ikke ved, og lader leverandøren levere det, han ved virker, og interesserer mig iøvrigt for, hvad det kan og ikke kan, blot jeg har det ønskede signal.

Derfra ledes signalet over i en switch (fungerer også som firewall), hvor min stationære PC er tilsluttet, min USB printserver samt en trådlås router, som kommunikerer med de bærbare PCére samt mit mediecenter.

I den trådløse router styrer jeg adgangen via MAC adresser.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 12:08

Bille1948
vil du ikke skære det lidt mere ud i pap for mig
1: er du sikker på at alle typer routere kan bruges, se mit CITAT
2. hvor kommer TDC ind i dette
3: hvilken type router har du

fra CC har jeg modem/router type Zyxel P2602R
derefter har jeg sat en alm switch, og et stk Linksys Accesspoint og et stk Trednet accesspoint, for de trådløse computere
jeg kan gå ind i routeren fra CC ved at taste: http://10.0.0.1:2033/ i adresselinien og derefter min kode fra CC
jeg ved godt at jeg kan styre MAC adresser fra AccessPoint

jeg er interesseret i så meget hjælp og oplysninger som mulig,
jeg kommer til en del pensionister og hjælper med computere

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-06-08 13:50

Ferik

Du læser ikke, hvad jeg skriver: "ADSL modemet = signal ind i huset, "piller" jeg ikke ved, og lader leverandøren levere det, han ved virker, og interesserer mig iøvrigt for, hvad det kan og ikke kan, blot jeg har det ønskede signal."

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 14:26

Bille1948
selvfølgelig læser jeg hvad du skriver
vil du springe over det afsnit om, hvad jeg har fra CC, det er måske uinteressant,
jeg er mest interesseret i de ? jeg skrev

vil du ikke skære det lidt mere ud i pap for mig
1: er du sikker på at alle typer routere kan bruges, se mit CITAT
2. hvor kommer TDC ind i dette
3: hvilken type router har du

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-08 15:10

Switch, Router... ja, ja - du ved hvad jeg mener
Tasterne er til tider hurtigere end hjernen - bare vent til du kommer i min alder
Zyxel Prestige 2000 series fra CC tilsluttet en Sitecom 8-ports switch hvortil internt netværkskabler i huset er tilsluttet sammen med en trådløs SMC Networksrouter.
Go' weekend

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-06-08 15:52

Nu har jeg faktisk aldrig haft problemer med at til slutte diverse trådløse routere til andre folks adsl forbindelser, men nu sidder i sq alligevel og gør mig lidt nervøs hehe. Jeg ville sådan set bare have et ok til at købe det access point jeg havde fundet på edbpriser, det lyder rimeligt godt for pengene synes jeg, men det kan være jeg følger feriks fodspor og køber det samme som han har, den ser heller ikke skidt ud ;)

@ CLAN

Jeg skal dælme dundrende mig ikke ud og have min lokale hardware peddler på råd, han ribber bare min pengepung, og hvorfor købe dyrt lokalt, når man kan købe billigt globalt ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-08 15:58

Hvis 600,- alt i alt er at flå din pung... så hold dig fra trådløs

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-06-08 16:30

man kan få ganske velfungerende trådlåst for under 400-500 kroner.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-06-08 17:02

CLAN !
bare vent til du kommer i min alder
jeg er altså årgang 1937
jeg vidste altså ikke, at en router kunne bruges som AccessPoint
hvilken type er din SMC Networksrouter
og hvordan er den opkoblet (stik sat i)

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-08 18:03

Ja så er jeg jo en jungster fra 55
Se opsætning på:
http://peecee.dk/upload/view/121044

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-08 18:04

Jungster = Youngster = mindreårig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-08 18:07

NNBB: Ved datteren samme opsætning, men her er der brugt en Sweex Wireless Router LW050v2 her fungere det også perfekt, men vil lige nævne at opsætningen af Sweex'en faldt mig letter end på SMC'en.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-06-08 10:21

Hvad så bruuno117 giver http://peecee.dk/upload/view/121044/full mening for dig??

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 21:44

@clan

ja, sådan da.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-06-08 16:38

Så må du ud og afprøve i det virkelige liv

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-07-08 21:31

Ja nu har jeg jo så købt det access point jeg fandt til at begynde med, så vil jeg bare håbe det holder vand, hvis det gør fortjener jeg pointene selv ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-07-08 21:34

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 13-08-08 23:55

Ja, som jeg regnede med, virkede det fint, der er bare lige et par små problemer at rede ud stadig væk, men pointene skulle jo gives væk, så CLAN for dem for at være den mest ihærdige poster.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-08 09:42

Jamen jeg er da glad for at du har fået det til at fungere. Justeringer / opsætning vil der altid være. Takker for points