/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Arbejdsløshed...
Fra : refi
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 26-06-08 13:04

Arbejdsløsheden sætter NY bundrekord (siger de kloge)

Men men men....

Tager man højde fo de der FAKTISK koster mere for samfundet - nej vel...

Altså:

Findes der en statistik der tager højde for de "arbejdende" der blot flytter statens/kommunens udgifter fra en kasse til en anden

F.eks. er en flexjobber DYRERE for samfundet end hvis vedkommende fik kontanthjælp, men vedkommende er i arbejde

Naturligvis godt for den enkelte, men det ar ikke lige det det drejede sig om

Et eksempel mere.

Man "putter" en kontanthjælpsmodtager (som jo står til rådighed og derfor er arbejdsløs) på pension...

osv.

Er det blot en "fiflen" med tal der får det til at se "pænt ud" på papiret men i virkelighede koster samfundet ENDNU mere.

Jeg spørger bare !!!!!!!!!

PS. Tag det bare som smalltalk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 13:11

Spørgsmålet kunne også omformuleres til:

Hvor mange over 18 men under 67 tjener SELV til livets ophold UDEN tilskud fra det offentlige (arbejdsrelateret tilskud)..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-08 14:23

Jeg er 65 og har selv betalt skat til min folkepension gennem det meste af mit liv.
Jeg har ikke fiflet med skatteindbetaling og redet på konkursbo, så jeg er nu kun en belastning af min egen indsats.

Hvis der ikke var så mange samfundssnyltere (skatteundragere) ville det hele være billigere.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-06-08 14:44

Selvom folk er i flexjob osv så er det jo stadig en lav arbejdsløshed.
Og er det ikke en god ting for hvem kan egentligt lide de arbejdsløse.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-06-08 16:42

kan være du kan finde noget her http://dst.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 17:12

Nej - jeg har ikke kunnet finde noget på dst....

Citat
Selvom folk er i flexjob osv så er det jo stadig en lav arbejdsløshed.

JA - men der er jo det der er spørgsmålet...

ER DEN KUNSTIG LAV....

Det har INTET med kontanthjælpsmodtagere halv og helsyge......

Det drejer sig om dem der ville være "arbejdsløse" hvis stat eller kommune IKKE gav dem tilskud eller "puttede" dem i en anden skuffe...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 17:22

Er du IKKE syg eller handikappet (så er du jo også syg) er ALLE mellem 18 og 60-67 jo REELT til rådighed - nogen går så frivilligt hjemme, andre på efterløn....

Hvor mange af dem modtager tilskud for at blive hjemme eller gå mindre på arbejde.

Man har jo KUN 2 steder at hente disse tal fra.

Enten a-kasser eller kommune

Flytter du dem fra et af disse steder optræder de jo IKKE længere i statistikken.

Reelt har man vel kun 1 sted - jobcentrene.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-08 20:49

Du glemmer alle dem som er anbragt på et kursus, de er ikke på arbejdsløshedsstatestikken men de er arbejdsløse og det hedder sig at de videreuddanner sig, men de venter bare på at gå på efterløn eller pension.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-06-08 11:31

Det er et både og. Der er reelt flere i arbejde end tidligere, men det lave tal har også noget at gøre med hvem man tæller med i statistikken. Der er mange der er pakeret hist og pist.
mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-08-08 19:26

Tak for svaret Eyvind.

Bare fordi du ikke "snyder" i skat

Kommentar
Fra : Eyvind