/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Teknokratiet
Fra : funkyfancy
Vist : 887 gange
27 point
Dato : 18-06-08 17:48

Hvilken ideologi tilhører teknokratiet?

Er det en blanding af mange ideologier?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 17:50
Kommentar
Fra : michael30

Dato : 18-06-08 17:59
Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 27 point
Dato : 18-06-08 19:18

Man kan ikke rigtigt kalde teknokrati for en idelogi, det er mere en styreform, på samme måde som demokrati og enevælde er styre former.

Teknokrati blev dog mest hyldet af højreekstremister som fascister og nazister, der begge har elementer af teknokrati.

I modsætning til teknokrati står f.eks. 68'erne der mente at alt var politisk, og de kulturradikale der mener at alt til debat og er værdispørgsmål.

I dag spiller teknokrati ingen videre rolle.

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 19-06-08 13:36

Tak for svaret BertelBrander.