/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Er fluesmækkeren helt død ?.
Fra : vedikkealt
Vist : 2025 gange
100 point
Dato : 18-06-08 17:08

Fluesmækkeren til Dankort var jo ret praktisk, men desværre med en ret elendig sikkerhed.

Nogen der ved, OM det overhovedet er muligt at betale med Dankort via fluesmækker i dag.

Indløser banken fluesmækker kvitteringer overhovedet hvis man bruger dem ved f.eks nedbrud af Dankort systemet.

Bedste hilsner vedikkealt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-08 17:11

Fluesmækkeren er helt væk

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-08 17:15

Hov

18. oktober 2007 - PBS nyheder og pressemeddelelser
Fluesmækkeren går på pension
Pressemeddelelse

Efter knap 30 år på markedet går den velkendte fluesmækker nu på pension. For at styrke sikkerheden for både forretninger og forbrugere bør forretningerne fremover benytte en chipterminal, der med en indbygget nødprocedure også kan "opsamle" transaktioner, hvis der ikke kan opnås forbindelse til PBS. Så hos PBS er afskeden med den velkendte ”slæde” ikke vemodig.

– Den har tjent os godt i mere end et kvart århundrede, men fluesmækkeren er simpelthen ikke tidssvarende længere. Vi har i de seneste år set et stigende problem med svindel med betalingskort i Danmark, men især internationalt. De nye chipterminaler er et vigtigt led i forebyggelsen af nye svindelsager og vil være med til at sikre, at vi også i fremtiden kan have tillid til vores betalingssystem, siger Søren Winge, pressechef hos PBS.

Samtidig bortfalder den såkaldte betalingsgaranti for underskriftsterminaler. Det betyder, at forretningen ikke kan regne med at få betaling, hvis der ikke er dækning på kundens konto. Så for forretninger med en underskriftsløsning er der også gode argumenter for at gå over til chip.

Over 46.500 brugssteder læser i dag chip, hvilket svarer til at 61 % af alle betalinger foregår med læsning af chippen. PBS opfordrer alle de forretninger, som kun har en fluesmækker, til tage fat på udskiftningen med det samme. Forretninger, der kun har en fluesmækker, kan ikke modtage Dankortbetalinger efter nytår.

Forretningerne kan få mere information på www.dankort-forretning.dk

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Pressechef Søren Winge, PBS A/S

Telefon: 44 89 26 35, e-mail: sws@pbs.dk

Tjekliste for Dankort-forretningerne:

· Tjek hvilken Dankort-løsning din butik anvender

· Hvis din forretning kun anvender fluesmækker, skal du sørge for at bestille og installere en terminal inden 1. januar 2008

· Har din butik har en terminal med underskrift og magnetstribe, skal du være opmærksom på, at betalingsgarantien bortfalder per 1. januar 2008. For at bevare betalingsgarantien, skal du installere en chipterminal

· Tjek kampagnetilbud og bestil installering af chipterminalen på www.dankort-forretning.dk

Fakta om udskiftning af fluesmækkeren:

· Efter 1. januar 2008 må man ikke længere bruge ’fluesmækkeren’ som primær betalingsløsning

· Betalingsgarantien bortfalder gradvist fra alle betalingsløsninger, der ikke kan læse chip.

· Hvis der ikke er teleforbindelse til omverdenen eller andre tekniske problemer, kan transaktioner gemmes i de nye chipterminalers hukommelse og sendes til PBS, når forbindelsen bliver genoptaget.

· 1. juli 2008 må underskriftterminaler ikke længere installeres, med mindre de kan læse chip. Fra denne dato må man heller længere anvende de rød/sorte PIN-terminaler, der kun læser magnetstriben.

· Fra årsskiftet mister PIN-terminaler, der kan læse chip, deres betalingsgaranti på 3000 kr., hvis de ikke kan læse chippen.

http://www.edankort.dk/dk/nyheder/nyheder/nyhed_071018

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-06-08 19:19

En ting jeg ikke forstår med sikkerhed og dankort at er når man skal indtaste sig kode i næsten alle butikker så er dankort automaten og den placing gjort sådan at alle og en hver der kigger kan se hvor man taster og når man bruger chip så forlader man jo dankortet hvorimod når man bruger magnetstriben så har man kortet i hånden konstant.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-06-08 19:47

Fluesmækkeren er helt død og kan ikke genoplives.

hawaii7

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 18-06-08 20:54

Hej

På denne side kan du læse alt om de nye terminal typer...

Jeg ved du kan låne en terminal, der med et simkort fungerer på sin vis ligesom fluesmækkeren. Der er bare det at pengene trækkes øjeblikkeligt... Men den er trådløs, så den er velegnet til lagersalg eller loppemarkeder etc.
http://www.dankort-forretning.dk/dk/terminaler/terminaltyper/

/CaiNe

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 18-06-08 21:27

Citat
Hov

18. oktober 2007 - PBS nyheder og pressemeddelelser
Fluesmækkeren går på pension
Pressemeddelelse

Efter knap 30 år på markedet går den velkendte fluesmækker nu på pension. For at styrke sikkerheden for både forretninger og forbrugere bør forretningerne fremover benytte en chipterminal, der med en indbygget nødprocedure også kan "opsamle" transaktioner, hvis der ikke kan opnås forbindelse til PBS. Så hos PBS er afskeden med den velkendte ”slæde” ikke vemodig.

– Den har tjent os godt i mere end et kvart århundrede, men fluesmækkeren er simpelthen ikke tidssvarende længere. Vi har i de seneste år set et stigende problem med svindel med betalingskort i Danmark, men især internationalt. De nye chipterminaler er et vigtigt led i forebyggelsen af nye svindelsager og vil være med til at sikre, at vi også i fremtiden kan have tillid til vores betalingssystem, siger Søren Winge, pressechef hos PBS.

Samtidig bortfalder den såkaldte betalingsgaranti for underskriftsterminaler. Det betyder, at forretningen ikke kan regne med at få betaling, hvis der ikke er dækning på kundens konto. Så for forretninger med en underskriftsløsning er der også gode argumenter for at gå over til chip.

Over 46.500 brugssteder læser i dag chip, hvilket svarer til at 61 % af alle betalinger foregår med læsning af chippen. PBS opfordrer alle de forretninger, som kun har en fluesmækker, til tage fat på udskiftningen med det samme. Forretninger, der kun har en fluesmækker, kan ikke modtage Dankortbetalinger efter nytår.

Forretningerne kan få mere information på www.dankort-forretning.dk

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Pressechef Søren Winge, PBS A/S

Telefon: 44 89 26 35, e-mail: sws@pbs.dk

Tjekliste for Dankort-forretningerne:

· Tjek hvilken Dankort-løsning din butik anvender

· Hvis din forretning kun anvender fluesmækker, skal du sørge for at bestille og installere en terminal inden 1. januar 2008

· Har din butik har en terminal med underskrift og magnetstribe, skal du være opmærksom på, at betalingsgarantien bortfalder per 1. januar 2008. For at bevare betalingsgarantien, skal du installere en chipterminal

· Tjek kampagnetilbud og bestil installering af chipterminalen på www.dankort-forretning.dk

Fakta om udskiftning af fluesmækkeren:

· Efter 1. januar 2008 må man ikke længere bruge ’fluesmækkeren’ som primær betalingsløsning

· Betalingsgarantien bortfalder gradvist fra alle betalingsløsninger, der ikke kan læse chip.

· Hvis der ikke er teleforbindelse til omverdenen eller andre tekniske problemer, kan transaktioner gemmes i de nye chipterminalers hukommelse og sendes til PBS, når forbindelsen bliver genoptaget.

· 1. juli 2008 må underskriftterminaler ikke længere installeres, med mindre de kan læse chip. Fra denne dato må man heller længere anvende de rød/sorte PIN-terminaler, der kun læser magnetstriben.

· Fra årsskiftet mister PIN-terminaler, der kan læse chip, deres betalingsgaranti på 3000 kr., hvis de ikke kan læse chippen.

http://www.edankort.dk/dk/nyheder/nyheder/nyhed_071018

vad er gGalt med CASCH

tAnkStaioner har dem endnu____-men Dænkort ??

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-06-08 18:53

Tak for svaret Nordsted1, og det strækker til 4 stjerner.

Bedste hilsner fra vedikkealt