/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Kan man dumpe 9 kl.?
Fra : bassenborg
Vist : 4249 gange
50 point
Dato : 18-06-08 16:36

Skal man have et bestemt karaktergennemsnit til eksamen for at "bestå" 9 kl., og er det evt. både mundtlig og skriftlig der måles sammen?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-06-08 16:47

Du kan kun dumpe i de forkellige fag... Der er ikke noget krav.....

Du skal faktisk ikke bruge den til noget..

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 18-06-08 16:51

Man skal altså ikke have et samlet gennemsnit eller lign.?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 18-06-08 16:55

Helt ærligt ved jeg det ikke, men er selv i gang med eksamen og har aldrig hørt om et gennemsnit...

Mener bare kravet er, at man skal ha' været oppe til eksamen...

Når du skal videre vil de så se dit eksamensbevis..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-08 17:39

Citat
Skal man have et bestemt karaktergennemsnit til eksamen for at "bestå" 9 kl

Du går IKKE til eksamen - blot til prøve

Citat
Der findes ikke længere eksamener i folkeskolen men prøver.

Til prøver kan man ikke dumpe, hvorfor manglende gennemførelse ikke får nævneværdige uddannelsesmæssige konsekvenser, da man i nogen grad kan skønne ud fra årskaraktererne.

Så svaret er NEJ du kan IKKE dumpe

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 18-06-08 17:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 17:51

Selv tak....

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 18-06-08 17:59

Kan vi ikke få oplyst til kilde Refi??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 18:05

Jo....

Studieportalen......

Sorry....

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-06-08 18:43

lol, kom med en kilde såsom undervisningsministeriet og du er troværdig, tror ikke en skid på det vås der.

Du kan IKKE blive viderestillet fra skolen destomindre du BESTÅR, og hvis du IKKE kan dumpe så BESTÅR du jo heller ikke.

Det som refi betegner som værende en prøve i folkeskolen foregår på samme måde som en eksamen, hvorfor skulle skolen ellers tage besværet med at finde en censor udefra hvis det jo alligevel bare er en prøve som så meget andet, fx. terminsprøver der er censor en lære fra skolen, hvorfor ikke bare gøre terminsprøverne om til de sidste "prøver"? simpelt, fordi det ikke bare er prøver, det er dine eksamener!

Det er hvad der tæller sidst når du står med dit udgangsbevis fra folkeskolen.
En prøve som sådan har ingen større betydning for din karriere, det har din eksamen til gengæld..

Fis og papir si'r jeg bar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 18:58

Det er da utroligt SÅ kloge I er...

Det er afgangsPRØVER - IKKE eksamener Fes den ind

http://www.fslnet.dk/fileadmin/bruger_upload/dokumenter/Foreningen/Hoeringer/Udkasteksamensbekgmaj2006.pdf

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-06-08 19:02

tusinde tak

kan bare bedst lide at se noget ordentlig dokumentation når du fx bare basker ud i luften med sådan en udtalelse, som i forhold til min mening ikke var korrekt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-08 19:10

Citat
Problemet er uligheden i samfundet
- Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening

»Det er ikke i sig selv et problem, at man ikke går op til prøven efter 9. klasse – det er ikke en eksamen, hvor man kan dumpe, men en prøve.

Hvor mange vil du have

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-08 19:15

Man kan ikke dumpe til en afgangsprøve, som det er i folkeskolen,men karakteren kan måske få betydning for, om det er muligt at fortsætte på en videregående uddannelse.