/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
En krsftig elektromsgnet
Fra : Højris
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 16-06-08 21:49

Er der her en der kan finde en kraftig elektroniski ndustri magnet, med en anlægsflsde på ca 40 *40cm2 og kan lyfte omkring en 45 til 50 Kg,
E hæftig en ja. men !! Højris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-08 21:57
Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 16-06-08 22:43

prøv evt. at spørge:
http://www.dcb.dk/00004/00017/

men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig hvor du ellers skulle kunne skaffe en der er så lille. Hvad med selv at bygge en?

hvad skal du bruge den til?

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 16-06-08 22:44

lille skal altså her forstås i relation til skrotkraner o.l.

Accepteret svar
Fra : pgroen

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-08 07:55

Jeg tror Hindsbo har noget du kan bruge:

http://www.magneter.dk/index.php?id=29

Kommentar
Fra : Boltzmann

Dato : 17-06-08 10:18

Går lige på denne side: http://www.supermagnete.de/magnets.php?group=blocks_big

Det er en tysk side men her finder du magneter der ligefrem er farlige at lege med, de er så stærke at de kan klemme dine fingre ret voldsom. Magneten helt forneden på denne side kan løfte 100 kilogram.

mål: 50,8 x 50,8 x 25,4 mm
vægt: 500 g

pris:    39,50 EURO

Magneten kaldes dødsmagneten, vær forsigtig med den og lad børn ikke lege med den!

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 19-06-08 18:43

Tak for svaret pgroen.
"Jeg tror Hindsbo har noget du kan bruge " Tak det tror jeg faktisk også.
Den skal bruges på mit arbejde til at flytte mange emner med og skal bruges
i en lille kran til 150 Kg.så nu har jeg noget at forelægge over for elbossovits.
En tiltrækende hilsen Højris