/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Matematikeksamen
Fra : JonasStaal
Vist : 544 gange
20 point
Dato : 14-06-08 14:40

I næste uge skal jeg til eksamen i matematik på 10. klasseniveau. Vi har fået at vide at der i eksamen skal indgå følgende dele:

- en formel
- et diagram
- en funktion

Min lærer har høje forventninger til mig og jeg ved ikke hvad jeg kan vise af de "svære emner" inden for 10. klassepensummet udover 2. gradsfunktionen, vækstformlen, et cirkeldiagram og det at bevise at den pythagoræiske læresætning er korrekt.

Har I nogen yderligere forslag til hvad svære emner kan være?

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 14-06-08 15:33

Nej men det har læreren vel også gennemgået med jer i årets løb.

Kommentar
Fra : Matzlink

Dato : 14-06-08 16:53

10. klasse pensum er da os tangens, cosinus og sinus - http://da.wikipedia.org/wiki/Tangens - så hvis du kan fortælle om det burde det da tælle højt, for pythagoræs er da 9. klasse niveau.
Men ellers er det vel bare at kigge hele pensum igennem, og finde det sværeste.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 14-06-08 17:33

Altså mundtlig prøve?

Trækker du et emne?

Kommentar
Fra : JonasStaal

Dato : 14-06-08 17:49

Nej jeg skal selv finde på noget matematik at lave ud fra nogle ting vores lærer har medbragt. Vi har ikke gennemgået tangens, cosinus og sinus i løbet af året

Godkendelse af svar
Fra : JonasStaal

Dato : 15-06-08 14:14

Tak for svaret

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-06-08 16:52

Held og lykke med eksamen!