/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Negativ til billede
Fra : tararam
Vist : 646 gange
88 point
Dato : 12-06-08 10:02

Jeg har hørt der findes et program hvor man efter at have scannet sine f.eks gamle negativer, kan omdanne dem til normale billeder.
Kan bare ikke finde programmet...og ved ikke hvad det hedder.....
Kan nogen hjælpe mig....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 10:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 10:59

Citat
Kan bare ikke finde programmet...og ved ikke hvad det hedder.....

Der findes mange programmer.

Her et udmærket program til 400 kr.
http://shop.innomax.dk/product.asp?product=3&sub=1

eller

http://www.xat.com/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 11:03

http://www.getpaint.net/index.html

også en mulighed med dette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 11:10

Her en stribe programmer.

http://www.pcworld.dk/download/13

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 11:11
Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 88 point
Dato : 12-06-08 11:17

Din scanner burde ha muligheden at vælge filmtype.
Og der kan du også "vende" negativet så resultatet
blir et positiv billede.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-06-08 11:30

Hej Teil! Imponerende med alle disse spændende programmer du henviser til. Der bliver noget at downloade og gennemprøve.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 11:52

Ja der er noget at prøve og lære.
Jeg bruger flere programmer, det kan jo lidt forskelligt.
Så derfor krydser man mellem alternativerne alt
efter behov.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-08 15:25

Citat
efter at have scannet sine f.eks gamle negativer

Hvis du har en "negativ" scanner, forstår jeg ikke HVAD du skal med et program.... ?????

Det har du da fået med sammen med scanneren.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-08 17:21

Det program forsår tararam ikke at bruge.
Som om andre skulle være lettere.
Citat
Det har du da fået med sammen med scanneren.....

Det skal nok være - tryk på en knap og det ønskede billede kommer frem -
og hvordan skal "knappen" så vide det?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-08 18:01

Den mest problemfrie løsning, er hvis din scanner har et program der er beregnet til opgaven, i samarbejde med din scanner.
Jeg har to scannere der kan klare dette, og her skal softwaren vide hvilken filmtype det drejer sig om, da negativer fra bl.a. KODAK, AGFA og FUJI er meget forskellig i grundbasens farve, og vil derfor give forskelligt resultat, hvis der ikke indstilles på den rigtige filmtype.
Disse scannere kan også scanne diaposetiver (DIAS) både med og uden ramme.

Hvis din scanner ikke er beregnet til negativer/posetiver, så skal du ikke gøre det, da det kræver gennemlysning af billedet.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-08-08 16:41

Tak for svaret Teil.