/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Snegle i akvariet
Fra : golsen
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 05-03-03 22:54

Hvordan får jeg udryddet snegle i mit akvarium?
Er det nødvendigt at koge gruset? Og hvad hvis de så kommer igen?
Er der nogen der kan svare mig?

Hilsen golsen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 23:00

Hej Golsen
her er svaret på dit spørgsmål: http://akva-net.hjem.orangenet.dk/snegle3.htm

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 05-03-03 23:02

Havde selv snegle i akvariet, løste problemet ved at koge gruset og købe et kulfilter, har ikke haft snegle siden.

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 06-03-03 00:11

Sneglene kommer ind med planterne, så tjek dine planter for æg og fjern dem forsigtigt før du putter dem i akvariet.

Hvis du vil undgå medicin (hvilket er en ret god ide), har jeg hørt at det skulle være en god ide at lægge en mallepille på en underkop og slukke lyset. Efter 10-15 minutter har sneglene samlet sig på underkoppen og man kan ligeså forsigt tage den op og give dem en værdig død i toilettet. Bare husk at tjekke at der ikke er en malle med

Jeg har ikke selv afprøvet den, da jeg ingen snegle har, men det er da værd at prøve før man går i kast med medicinen...

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-03-03 10:18

Det spgsm. hører jo ikke hjemme under kandu, men under FISK

BRUG dog emnelisten ude til venstre, så spørgsmålene bliver stillet i de rigtige forum

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-04-03 15:29

Har du fået sneglene ud af dit akvarium..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 31-05-03 11:14

Ja jeg vil foreslå at du køber dig en kubel fisk, den spiser KUN snegle, og
på den måde får du udryde alle snegle i dit akvarie, jeg bruger selv denne
løsning, da det er klart det nemmeste