/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Shoppetur til Tyskland
Fra : idaw
Vist : 2951 gange
46 point
Dato : 05-06-08 14:54

Hej Alle.

Skal snart en tur til Tyskerland og hente lidt candy og soda osv. Hvor vil I anbefale at tage hen? Hvor ligger de billige butikker? Gerne mange butikker samlet med stort udvalg.

Mvh Ida.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 56 point
Dato : 05-06-08 15:01

kør over grænsen i Padborg,så finder du dem nemt
http://www.ny.ugeavisen.com/index.php?cPath=46_52

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 15:04
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 15:05
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 15:07
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-06-08 15:14

du skal tage ned til padborg området, og der er der 3 (4) butikker.

Der er poetzsch, som jeg vil mene er den billigste discount butik dernede, og så er der otto duborg der ligger lige overfor, og den butik har nogle gode tilbud ind imellem.
Til sidst er der fleggaard, som også er en god butik, og den ligger vel en 300 - 400 meter længere nede af vejen.
Fordi jeg skrev 4 er fordi der er kommet en butik der hedder sonja og wolfgang, men jeg er ikke videre positiv overrasket over den, men nogle mener vel den er ok.

Du kan finde aviserne her.
http://infosite.fleggaard.dk//
http://www.otto-duborg.dk/
http://www.poetzsch-padborg.dk/
http://www.sowo.dk/

og god tur

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 15:15

hvis vi har god tid når vi er i Tyskland, kører vi til Førde Park, (alm tysk indkøbscenter)
kør over ved Kruså og følg motorvejen
http://www.real.de/

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 05-06-08 15:59

Hej Alle.

Tusind tak for svarene

Tror det blir padborg det går til... Udover de 4 butikker, er der så flere? Ellers nogen spændende butikker i det område? Gerne dyrebutikker( ikke fordi jeg vil købe dyr, men udstyr:))

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 16:07

Calle og Købmandsgården ligger tæt ved de andre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-06-08 16:41

Hej med dig.
Hvilken en grænse skal du over ??
Jeg spørger fordi vi selv tager over en gang om måneden og kunne gi dig nogle tips.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-08 17:09

Hvad med Scandinavian Park, den er der ingen af jer, der nævner?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-06-08 17:10

Der ligger en stor dyrehandler lidt fra Førde Park.
Jeg kan ikke huske adressen, men der er ca. 1 km fra Førde Park.

hawaii7

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 17:27
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-08 17:29
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-08 17:47

Sjovt at ingen nævner City Grossmarkt, der har vi handlet i 30 år.
Kruså ringvejen, frakørsel 2 veje før Førder Park, ved Exe...

De har næsten alt, billig vin, øl, kød og ost, etc.

Lige foran ligger Madia Markt, hvor du også kan købe billigt TV og Computer,
og overfor kan du blive klippet for 10 €...

Også lokale handler i City Grossmarkt, ikke kun grænsehandel, Svend

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 05-06-08 18:08

Mange tak for svarene alle sammen, dejligt med så god hjælp:)

Pia, som skrevet regner vi med at tage til Padborg/Harislee, det er vist der der umiddelbart er flest butikker- så vi kan sortere priser:)
Nogle tips?:)

Ferik- virkeligt gode links:):) tak:) Kigger lige på Calle og Købmandsgården:)

Svengiversen- det er ellers fristende, men det blir en anden gang, når pengene os er til at handle parfumer osv:)

Bille1948- hvor ligger det henne? Syns det lyder bekendt...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-08 18:27
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-08 18:35

Glemte at skrive, at de har et meget stort udvalg, og - synes jeg - rimelige priser.

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 05-06-08 20:08

prøv at tage i kruemet ligger på " am sofienhof 2 flensborg der er virkelig penge at spare de har alt kreumet.de hjemmeside

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-06-08 20:25

Kan du ikke levere et link i stedet for ovenstående, som ikke kan bruges.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-06-08 21:53

Det er helt sikkert denne side http://www.kruemet.de/ hvis det har interesse.
Men umiddelbart synes jeg ikke, at vareudbudet er interessant.

Men når man alligevel er syd for grænsen, bør selve Flensburg by aflægges et besøg!

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 06-06-08 12:01

Nu er de forskellige butikker plottet ind på GPS´en:) Og det blev Padborg grænsen:)
Hvor langt er der fra Scandinavian Park til de andre butikker ved Padborg? Kan kun se der er 189 til dem ved Padborg og 190 til S.P, men derfor behøver de jo ikke ligge tæt(kan jo være hver deres retning).

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-06-08 22:26

Hej med dig.
Ja tips og tips.
Vi plejer godt nok at tage over Rødby. Det er nok lidt langt for jer
Men fleggaard er et godt sted at handle. Hvis i kan finde en aldi dernede er der virkelig penge at spare.
Vi køber meget vin og mange dagligdags varer der. Men prøv og se på nettet hvor der er en aldi i nærheden.
Lidel er der også og der er gode tilbud også.
Hvis i er til ost er det meget billigt vi køber gauda med hjem . Det er f.eks nøjagtigt ½ pris.
God tur håber i får en god dag. Skal selv over med færgen onsdag.

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 14-06-08 11:05

Tak for svaret ferik.

Du kom med mange gode valgmuligheder, og dem fulgte vi og fik en god tur:) Tak:)